View Single Post
Old 10-20-2019, 10:14 AM   #29
Doitsu
Grand Sorcerer
Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Doitsu's Avatar

Device: Kindle PW2
Quote:
Originally Posted by Schaluppe View Post
Text</p>
<p class="calibre1"><a id="p10"></a>Einleitung</p>
<p class="calibre1">9</p>
<p class="calibre1">Text

Text</p>
<p class="calibre1"><a id="p28"></a>Quintessenz und Ausblick</p>
<p class="calibre1">27</p>
<p class="calibre1">Text

Nach anderthalb Stunden erfolglosem Herumsprobierens mit der Regex-Syntax bin ich mit den Nerven am Ende. Kann mir hier jemand helfen und die passende Befehlszeile nennen? Ich möchte endlich Vielen Dank
Ich nehme an, dass Du:

Code:
</p>
<p class="calibre1"><a id="p10"></a>Einleitung</p>
<p class="calibre1">9</p>
durch nichts oder ein Leerzeichen ersetzen möchtest.

Das müsste mit dem folgenden regulären Ausdruck klappen:

Code:
</p>\s+<p class="calibre\d+"><a id="p\d+"></a>.*?</p>\s+<p class="calibre\d+">\d+</p>\s+<p class="calibre\d+">
Falls Du damit auch falsche Treffer findest, kannst Du auch die folgende, etwas präzisere Variante verwenden:

Code:
</p>\s+<p class="calibre1"><a id="p\d+"></a>.*?</p>\s+<p class="calibre1">\d+</p>\s+<p class="calibre1">
Doitsu is offline   Reply With Quote