View Single Post
Old 04-05-2019, 02:06 PM   #251
Doitsu
Grand Sorcerer
Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Doitsu's Avatar

Device: Kindle PW2
Quote:
Originally Posted by Spinnenmonat View Post
Für mich als Chinesen sind Deutsch und Englisch fast wie Nachbarn, aber tatsächlich könnten sie voneinander auch weit weg sein.
Ganz so schlimm ist es nun auch wieder nicht. Englisch hat nur einfach mehr Wörter und grammatikalische Strukturen übernommen als Deutsch.

Falls Du mehr darüber erfahren möchtest, kann ich Dir das Buch "Our Magnificent Bastard Tongue" von John McWhorter empfehlen. (Seine anderen Bücher sind auch alle sehr lesenswert.)

Meiner Meinung nach ist Niederländisch der einzige "Nachbar", den Englisch und Deutsch haben.

Last edited by Doitsu; 04-05-2019 at 02:10 PM.
Doitsu is offline   Reply With Quote