Punkte-Challenge: Geister
Buchabbau-Challenge
John Harwood: The Séance
Quote:
|
Wraxford Hall, a decaying mansion in the English countryside, has a sinister reputation. Once, a family disappeared there. And now Constance Langton has inherited this dark place as well as the mysteries surrounding it. Having grown up in a house marked by the death of her sister, Constance is no stranger to mystery, secrets, and the dark magic around us. Her father was distant. Her mother was in perpetual mourning for her lost child. In a desperate attempt to coax her mother back to health, Constance took her to a seance hoping she would find supernatural comfort. But tragic consequences followed, leaving her alone in the world-- alone with Wraxford Hall. Saddled with this questionable bequest, she must find the truth at the heart of all these disappearances, apparitions, betrayal, blackmail, and villainy, even if it costs her life.
|
Goodreads
Dieses Hörbuch hatte ich mir für die düstere Jahreszeit aufgehoben, weil ich Geistergeschichten am liebsten im Herbst lese. Es ist mal wieder eine Geschichte im viktorianischen Stil, aber diesmal hat sie mir gut gefallen. Es ist eine gelungene Mischung zwischen Gruselgeschichte und Krimi, und der Autor nimmt sich Zeit, seine Hauptfigur zu entwickeln und dem Leser seine Leichen im Keller (im übertragenen Sinn) zu präsentieren. Die Erzählstruktur ist etwas episodenhaft, das muss man mögen, aber ich habe eigentlich kein Problem damit. Gut gefallen hat mir, dass dieses Hörbuch von drei verschiedenen Sprechern gelesen wird, Fiona Hardingham, Simon Vance und Katherine Kellgren. Letztere hat mir für den Part von Constance ganz besonders gut gefallen, aber auch die beiden anderen waren eine gute Wahl.
4 Sterne fürs Buch, 4.5 Sterne (insgesamt) für die Sprecherriege und 304 Punkte für die Geister-Challenge.