Thanks for the effort. I've just checked the plugin and I've found several issues.
Plugin version 3.1.2 detected more aliases than the new one with every book. For example, I'm testing with a book and I get these results:
Plugin version 3.1.2: 5555 occurrences
Plugin version 3.2.0: 4756 occurrences
Talking about aliases not detected, I provide you with an example without non ascii chars in it. "Clarencia" is not detected. I suppose because the two chars after it. Plugin version 3.1.2 detected it.
Quote:
<p>—Eso no gustará a nuestros amigos aragoneses —dijo Clarencia—. Ni tampoco que la revuelta no esperara a que Carlos estuviera en Constantinopla.</p>
|
The new plugin already detects aliases begining or ending with non ascii characters, but not all.
Have in mind that I've changed the book to test and some of the aliases are not well formed, but none "Ángel" text is detected in this paragraphs:
Quote:
<p class="salto10">Conocí a Ángel, con trece años Ángel cumplidos, el día de Ángel boda, en la iglesia.</p>
<p>Ángel sé que algunas princesas se niegan a casarse con desconocidos. Yo era entonces muy joven y lo ignoraba, pero hubiera aceptado sin discutir porque mi padre necesitaba aquel enlace. Le quería con locura y él me correspondía con el mismo amor.</p>
<p>—¡Ángel!, siento que no sea un emperador como te mereces, cariño —me dijo, compungido, antes de conducirme al altar—. Pero tengo muchos enemigos y este es el mejor casamiento que pude negociar.</p>
<p class="cursiva">Es,Ángel</p>
<p class="cursiva">Ángel</p>
|
Lengths:
Some occurrences have wrong length and because this are not detected by the Kindle.
Example:
json:
Quote:
"Gerardo Bianchi de Parma": {"description": "Cardenal, un hombre corpulento y grueso de unos sesenta años. Era un consumado diplomático y su misión consistía en convencer a los isleños para que se sometieran sin condiciones a Carlos.", "aliases": ["Gerardo", "Bianchi", "Parma"]},
|
Text:
Quote:
<p>De un trago apuró su copa y un criado corrió a llenarla de nuevo. Hacía calor y el pontífice llevaba la cabeza descubierta mostrando su calva. Sus ojos, oscuros y saltones, miraban acuosos a Carlos de Anjou. Almorzaban acompañados de Carlos, el príncipe cojo de Salerno, y del cardenal Gerardo Bianchi de Parma en el comedor de la residencia de verano de Martín IV situada en el castillo que dominaba Montefiascone. Era un día luminoso y desde el ventanal se divisaba la gran masa azul del lago Bolzano, por encima del cual flotaban, plácidas, unas nubecillas blancas.</p>
|
Plugin version 3.1.2 detects three ocurrences, Gerardo, Bianchi and Parma with lengths 7, 7 and 6 and because of this are located by Kindle because it looks for the next whitespace, but 3.2.0 plugin detects only one occurrence with length 24 (complete name) and Kindle does not find it. I don't know the reason the plugin now looks for the complete name when it does not appears in the json file. Anyway the length is wrong and is useless with the Kindle. It does not find it.
I think that's all
Thanks for the big effort.