View Single Post
Old 10-31-2016, 01:19 PM   #179
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marrella's Avatar

Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Quote:
Originally Posted by Gudy View Post
Bemerkenswert finde ich daher nicht nur die für eine Stadt ziemlich ausführlichen Befestigungsanlagen (Stadtmauer und zwei vorgelagerte Gräben und Wälle, wenn ich das richtig sehe), sondern auch, dass in den Jahrhunderten, in denen eine solche Befestigungsanlage keinen praktischen Verteidigungswert mehr hatte, keiner auf die Idee gekommen ist, all das schöne Land zu besiedeln und die Stadttore zu verbreitern/abzureißen, so dass da mal Fahrzeuge in beide Richtungen gleichzeitig durchkommen usw.
Das finde ich auch sehr faszinierend, zumal dieser Ort wirklich mitten in der Ebene liegt und keinen Fluss, kein Meer oder Ähnliches als Begrenzung hat, die eine Ausbreitung verhindern.
Marrella is offline   Reply With Quote