View Single Post
Old 10-18-2016, 01:29 PM   #1247
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Ich mag ja Gaiman recht gerne, aber gerade mit American Gods komme ich nicht so zurecht, habe es in diesem Jahr wieder abgebrochen. Ich werde mit dem Protagonisten nicht so recht warm, es ist insgesamt zu lang, vielleicht mir auch zu negativ und verliert sich in einzelne Erzählungen, die natürlich etwas über die amerikanische Seele aussagen sollen. Ein doch sehr untypischer Gaiman, der aber vielleicht auch mehr Anspruch als seine restlichen Werke hat. Mir als Fantasy-SF-Leser fehlen da auch eben diese Elemente. Dieses Werk erinnert mich von der Haltung irgendwie an Stephen King mit dem ich auch nicht warm werde.
hamlok is offline   Reply With Quote