Der Kriminalroman in Deutschland
Wie geht's? Ich komme aus Amerika und studiere deutsch. Verzeih mich irgendeine Grammatik- oder Vokabelprobleme! Korrigier mich, wenn du möchtest!
Ich möchte eine Frage stellen! Ich habe gerade "Der Besuch der alten Dame" gelesen. Jetzt lese ich mehr Dürrenmatt, nämlich "Der Richter und sein Henker." Warum lieben die Deutschen Kriminalromane so viel? Diese Bücher, die ich schon gelesen habe, gefallen mir. Aber die Deutschen liebe allgemeine Kriminalroman. Warum? Englische Kriminalromane sind nicht so gut.... Gibt es anders auf deutsch?
Okay, so I am obviously practicing my German... Just in case I totally messed it up (I can read it quite well, but can't speak or write very well!), here it is in English:
How are you doing? I come from America and I am studying German. Forgive me for any grammar or vocabulary problems! Correct me, if you would like!
I would like to ask you a question. I have just read Der Besuch der alten Dame. Now I am reading more Dürrenmatt, namely Der Richter und seen Henker. Why do the German love crime novels so much? I have liked the books I have read. But the Germans generally like crime novels. Why? The English ones are not so good. Are German stories just better?
Thank you!
|