View Single Post
Old 10-08-2014, 02:53 AM   #2246
Doitsu
Grand Sorcerer
Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Doitsu's Avatar

Device: Kindle PW2
@Spinni: Ich glaube nicht, dass doubleshuffle Dich absichtlich verärgern wollte. In Deutschland wird der Boxeraufstand meist nicht ausführlich im Geschichtsunterricht behandelt, und die meisten wissen außer dem Namen nichts darüber. Wenn ich zum Beispiel "Boxer Rebellion" höre, denke ich zum Beispiel eher an die britische Indie-Band mit demselben Namen, die trotz dem bescheuerten Namen durchaus gute Musik macht.

Da dies ein Thread über deutsche Bücher ist, was wäre denn in etwa das chinesische Äquivalent zum Faust und welche Übersetzung würdest Du empfehlen?

Last edited by Doitsu; 10-08-2014 at 03:14 AM.
Doitsu is offline   Reply With Quote