View Single Post
Old 06-24-2014, 01:45 PM   #23
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post
Es geht darum erst mal mit "Der Zauberhut", dem 5. Scheibenwelt-Roman weiter. Diesen gibt es auch ungekürzt , gelesen von Volker Niederfahrenhorst, den ich vermutlich noch gar nicht kenne.
Damit bin ich dann auch durch und auch dieser Pratchett hat mir wieder sehr gut gefallen. Rincewind, der hier wieder gegen seinen Willen den Helden spielen muss, scheint ohnehin meine Lieblingsfigur zu werden. Dabei würde er doch so gerne ein ruhiges und langweiliges Leben führen.

Niederfahrenhorst als Vorleser hat mir nicht ganz so gut gefallen, leider hat er mit Rincewind gerade einen der Hauptakteure eine etwas gewöhnungsbedürftige Stimmlage verpasst.

Weiter geht es mit "Rollende Steine" (#16 der Scheibenwelt), das gerade bei der Onleihe verfügbar war.
hamlok is offline   Reply With Quote