View Single Post
Old 04-13-2014, 02:17 AM   #35
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Jetzt habe ich ein schlechtes Gewissen. Ich habe nachdem mich die nächste Erzählerin auch gleich genervt hat, einen größeren Sprung zum Ende des Buches gemacht und die letzten 3 Kapitel gelesen.

Das Buch hat sicherlich seine Momente und ist auch interessant konstruiert, aber die Umsetzung hat mich dann doch gar nicht angesprochen. Inhaltlich kam für mich aufgrund der schleppenden Erzählweise so gar keine Spannung auf.

Da kam ich mit dem Pym weit besser zurecht, obwohl man die Bücher nicht vergleichen kann. Generell werde ich wohl nicht mehr ein großer Fan der Klassiker vor 1900 werden. Kurze Sachen gehen dann eher mal, aber so lange Romane sind für mich eine Qual.
hamlok is offline   Reply With Quote