View Single Post
Old 12-02-2011, 06:09 AM   #7
frostschutz
Linux User
frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.

frostschutz's Avatar

Device: none
Quote:
Originally Posted by Flinx View Post
Das Pearl-Display. Der Bildschirm hat ein etwas dunkleres Grau als meine beiden Vizplex-Geräte. Zwar ist auch der Schwarzwert des Pearl-Displays dunkler (also besser), so daß ich den von E-Ink beworbenen höheren Kontrast glauben kann, aber ich bin mir nicht sicher, daß das ein so großer Fortschritt ist.
Auf der Herstellerseite steht daß es sich um einen kapazitiven Touchscreen handelt. Andere Reader setzen ja extra auf eine Infrarottechnik damit über dem Display keine Touch-Schicht sitzt die das Display dunkler macht. Nachteil vom IR-Touch ist allerdings daß es fehleranfälliger ist als ein "richtiger" Touchscreen.
frostschutz is offline   Reply With Quote