View Single Post
Old 09-29-2011, 02:14 AM   #21
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.

beachwanderer's Avatar

Device: Some
Was ein Rummel überall . Amazon macht den Apple. Mit allen Vor- und Nachteilen.

Hadrien (von feedbooks) hat da gestern Abend etwas m.E. Zutreffendes gesagt bzw. getwittert:

Quote:
Hadrien Gardeur

"You get what you paid for"... New Kindle devices will be a privacy nightmare with Ads & Silk. You're the product, not the consumer.
Der Silk-Browser mit der Super-Cache-Lösung in der Amazon-Cloud zur Verkürzung der Ladezeiten ist eine interessante Idee, aber natürlich auch der Versuch, wirklich alles an Nutzerinformationen abzuschöpfen was drin ist. Zum Browser vgl. zB. hier via PC-World, dort auch zu Datenschutzbedenken.

Und die was die Geräte selbst betrifft: Ehrlich gesagt, für mich ist da kein Kaufanreiz dabei.

Gut ist das alles noch mittelbar für die bei Amazon vertretenen Autoren, denn mit der vorhersehbar noch weiteren Verbreitung der Geräte erweitert sich auch der Absatzmarkt. Wenn sie denn gefunden werden, die einzelnen Autoren.

Last edited by beachwanderer; 09-29-2011 at 02:53 AM. Reason: Link korrigiert, erweitert
beachwanderer is offline   Reply With Quote