View Single Post
Old 09-24-2010, 04:24 AM   #3
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.

beachwanderer's Avatar

Device: Some
Die eGDe sind ja auch keine eReader für "leichtes Lesen" im doppelten Sinne, sondern zum Arbeiten und Lernen. Der Witz ist eigentlich gerade der, dass man die beiden Displays im Zusammenspiel nutzt.

Ich sehe das das Ding eben als den aktuellen Versuch, (eInk-) eReader und Netbook gleichzeitig und durch ein Gerät zu ersetzen.

Vgl. z.B. auch den Thread "Business Trips with the eDGe" im Forum auf entourageedge.com.

Das Gerät wird in dem Augenblick obsolet werden, in dem die Jungs endlich anfangen farbige stromsparende Displays (z.B. Mirasol und Folgetechnologien) in Netbooks/Laptops einzubauen. Da wollen wir hin .

Und dann hätte ich gern noch nen faltbaren eReader für die Jackentasche. Der Readius hat es ja nicht geschafft .

(Exkurs: Der eDGe ist für mich gefühlt eine phänomenale "Fortentwicklung" des Seiko SmartPad )
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SmartPad I.jpg
Views:	367
Size:	20.7 KB
ID:	58911  

Last edited by beachwanderer; 09-27-2010 at 07:55 AM.
beachwanderer is offline   Reply With Quote