Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > E-Books

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 09-05-2010, 12:46 AM   #16
Targor
The cake is a lie
Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Targor's Avatar

Device: PB 360
Quote:
Originally Posted by Hokuspokus View Post
Wird die Tabelle eigentlich noch aktualisiert?
Theoretisch ... moralisch ... ja Nein, im Ernst, ich werde sie demnächst wieder aktualisieren, ist nur z.Z. zeitlich ein wenig problematisch.

Quote:
Originally Posted by Hokuspokus View Post
Wenn ja (was Klasse wäre!), könnte vielleicht jemand dem armen E.T.A. Hoffman(n) sein zweites n zurückgeben? ;-)
Grundsätzlich bei solchen kleinen Verbesserungen: Machen. Es ist ein Wikiartikel, den jeder bearbeiten kann.
Targor is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2010, 01:28 AM   #17
Hokuspokus
Fidibus
Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.Hokuspokus ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Device: none
Ah, OK.
Na dann ... erledigt.
Hokuspokus is offline   Reply With Quote

Enthusiast
Old 11-18-2010, 01:24 PM   #18
Pinguin
Junior Member
Pinguin began at the beginning.

Pinguin's Avatar

Device: Sony PRS-300
Question

Hallo, guten Abend.

Ich bin neu im Forum und habe die MobileRead-Seiten erst vor Kurzem entdeckt. Die Tabellenübersicht finde ich sehr nützlich, auch die Möglichkeit zu sortieren. Und dass schon so viele eBooks mit deutschsprachigen Werken von fleißigen Leuten erstellt und gelistet sind - ich bin begeistert!
(Und überlege schon, auf welche sinnvolle Weise ich wohl mitmachen könnte.)

Beim Durchsuchen der Tabelle fiel mir auf, dass "Gustave Flaubert" in den falschen Spalten steht, d.h. Gustave als Nachname und Flaubert als Vorname.

Da ich mich noch nicht gut genug auskenne, möchte ich das nicht einfach ändern. Könnte bitte jemand mit mehr Ahnung das übernehmen? Vielen Dank.

Pinguin
Pinguin is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2010, 11:33 AM   #19
Targor
The cake is a lie
Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.Targor ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Targor's Avatar

Device: PB 360
Quote:
Originally Posted by Pinguin View Post
Hallo, guten Abend.

Ich bin neu im Forum und habe die MobileRead-Seiten erst vor Kurzem entdeckt. Die Tabellenübersicht finde ich sehr nützlich, auch die Möglichkeit zu sortieren. Und dass schon so viele eBooks mit deutschsprachigen Werken von fleißigen Leuten erstellt und gelistet sind - ich bin begeistert!
(Und überlege schon, auf welche sinnvolle Weise ich wohl mitmachen könnte.)

Beim Durchsuchen der Tabelle fiel mir auf, dass "Gustave Flaubert" in den falschen Spalten steht, d.h. Gustave als Nachname und Flaubert als Vorname.

Da ich mich noch nicht gut genug auskenne, möchte ich das nicht einfach ändern. Könnte bitte jemand mit mehr Ahnung das übernehmen? Vielen Dank.

Pinguin
Getan
Targor is offline   Reply With Quote
Old 12-29-2010, 07:15 AM   #20
Storm69
Junior Member
Storm69 began at the beginning.

Storm69's Avatar

Device: western
Smile Ebooktabelle

vielen dank,
klasse sache,
gruß storm
Storm69 is offline   Reply With Quote
Old 07-27-2011, 05:03 AM   #21
beachwanderer
Wizard
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.

beachwanderer's Avatar

Device: Some
Demjenigen, der zuletzt die Tabelle aktualisiert hat ein dickes

Wo soll das Karma hin?

---

Update:

Zu den unendlichen Weiten der urheberrechtlichen Fragen mal ein Link auf diese aktuelle Diskussion der letzten Tage:

Frage zur deutschen eBook-Liste

Last edited by beachwanderer; 09-15-2011 at 05:52 AM.
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Old 01-17-2012, 01:27 PM   #22
tomcat
Junior Member
tomcat began at the beginning.

tomcat's Avatar

Device: Sony PRS T1
Auch ich muss an dieser Stelle mal ein ganz dickes Lob an alle, die hier so emsig wirken, loslassen!
Dies hier ist für mich die beste und übersichtlichste Quelle an free eBooks.

Folgendes ist mir aufgefallen: von der Sonnleitner - Triologie "Die Höhlenkinder" ist nur der 3. Teil "Im Steinhaus" in der Tabelle enthalten, obwohl Tei 1 (im heimlichen Grund) und 2 (im Pfahlbau) auch hochgeladen sind.
Soll das so sein oder könnt ihr das bitte noch einfügen?
tomcat is offline   Reply With Quote
Old 01-17-2012, 04:12 PM   #23
Billi
Wizard
Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Billi's Avatar

Device: Cybook, iRex, PB, Onyx
Nein, das soll natürlich nicht so sein und wird ergänzt. Danke schön für den Hinweis und herzlich willkommen im Forum!
Billi is offline   Reply With Quote
Old 10-28-2012, 07:43 AM   #24
Rabe
Junior Member
Rabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with othersRabe plays well with others

Device: Sony T1
Hi zusammen,

bin neu hier, habe erst ganz wenig gestöbert und bin dabei auf die Wiki-Liste gestoßen. Klasse!

Diese habe ich mir in ein Excel-File umgewandelt, dann kann ich auch offline suchen, filtern, sortieren, usw.

Falls auch andere Interesse dran haben, hier ist die Datei.
Nach bestem Wissen und Gewissen sind keine Viren und auch keine Makros drin.

Gruß Ralf

Datei korrigiert nach 6 Views
Attached Files
File Type: zip freie eBooks - MobileRead-Forum_2012-10-14.zip (134.6 KB, 119 views)

Last edited by Rabe; 10-28-2012 at 05:31 PM.
Rabe is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump