Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > Kindle Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-24-2008, 04:47 AM   #1
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Post Schnitzler, Arthur: Traumnovelle (german) v1 24 dec 2008

Arthur Schnitzler (* 15. Mai 1862 in Wien; † 21. Oktober 1931 ebenda) war ein österreichischer Erzähler und Dramatiker. Er gilt als einer der bedeutendsten Vertreter der Wiener Moderne.

Die Traumnovelle ist eine Novelle von Arthur Schnitzler aus dem Jahr 1925.

Schnitzler beschreibt in dieser Novelle die scheinbar harmonische Ehe des Arztes Fridolin und seiner Frau Albertine. Unter der Oberfläche werden beide von ungestillten erotischen Begierden und Träumen heimgesucht, die sich durch wechselseitige Entfremdung zu einer Ehekrise auswachsen.

Das Geheimnisvolle dieser Novelle rührt von der Entdeckungsreise ins Selbst her, die Fridolin unternimmt, einen Abstieg in die Tiefen seiner eigenen Psyche, und den Veränderungen in den Beziehungen zwischen Menschen. Sie verkörpert eine Fülle von psychologischer Metaphorik und Symbolismus – vermittelt aber den Protagonisten in der abschließenden Aussprache die Erkenntnis der Gefährdung ihrer Beziehung durch das Unbewusste und ihre Bewältigung.

Schnitzlers Novelle wurde 1999 von Stanley Kubrick als Eyes Wide Shut mit Nicole Kidman und Tom Cruise in den Hauptrollen verfilmt.

Eines meiner persönlichen Lieblingsbücher (vielleicht, weil ich gelernter Psychologe bin ) und mein Weihnachtsgeschenk an Euch. Ich hoffe, Ihr mögt es genau so wie ich.

Frohes Fest (bin morgen 25.12 nicht online)
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Files
File Type: prc Traumnovelle - Schnitzler_ Arthur.prc (167.2 KB, 1332 views)
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Short Fiction Schnitzler, Arthur: Erbschaft german v1 6 feb 2009 mtravellerh Kindle Books 1 02-06-2009 08:35 AM
Short Fiction Schnitzler, Arthur: Erbschaft german v1 6 feb 2009 mtravellerh ePub Books 0 02-06-2009 03:18 AM
Short Fiction Schnitzler, Arthur: Erbschaft german v1 6 feb 2009 mtravellerh BBeB/LRF Books 0 02-06-2009 03:16 AM
Other Fiction Schnitzler, Arthur: Traumnovelle (german) v1 24 dec 2008 mtravellerh IMP Books 0 12-24-2008 04:50 AM
Other Fiction Schnitzler, Arthur: Traumnovelle (german) v1 24 dec 2008 mtravellerh BBeB/LRF Books 0 12-24-2008 04:46 AM


All times are GMT -4. The time now is 03:09 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.