Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-24-2009, 07:13 AM   #1
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,469
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Thumbs up Mein 360° ist gerade eingetroffen

Ich hätte nie damit gerechnet, dass es tatsächlich am 24. da ist !!! Gerade hat DHL es geliefert

Ich muss jetzt bis heute abend abwarten... oder

Gott sei Dank haben mein Mann und ich vor Jahren entschieden, dass wir die Geschenkeverteilung "auf Deutsch" machen, nämlich am 24. und nicht am 25. wie bei mir zu Hause.
Jetzt kann Weihnachten wirklich anfangen !!!!!!!!

By the way, meine Schlumpfe bekommen Laserschwerten für Wii Lego Star Wars, wir werden schon sehr viel Spass haben.... die Kleine (5) kann schon "ich bin Dein Vater" in 4 Sprachen sagen

Also nochmals: Joyeux Noël à tous !!!

Last edited by aceflor; 12-24-2009 at 07:44 AM. Reason: mein mann fand es nicht lustig ;-)
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 12-24-2009, 08:52 AM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by aceflor View Post
Ich hätte nie damit gerechnet, dass es tatsächlich am 24. da ist !!! Gerade hat DHL es geliefert

Ich muss jetzt bis heute abend abwarten... oder

Gott sei Dank haben mein Mann und ich vor Jahren entschieden, dass wir die Geschenkeverteilung "auf Deutsch" machen, nämlich am 24. und nicht am 25. wie bei mir zu Hause.
Jetzt kann Weihnachten wirklich anfangen !!!!!!!!

By the way, meine Schlumpfe bekommen Laserschwerten für Wii Lego Star Wars, wir werden schon sehr viel Spass haben.... die Kleine (5) kann schon "ich bin Dein Vater" in 4 Sprachen sagen

Also nochmals: Joyeux Noël à tous !!!
Schööön! Ich hoffe, Du hast viel Spaß mit Deiner Maus! Und Fröhliche Weihnachten an die ganze Familie! On se voit à Luxembourg prochainement!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-24-2009, 08:55 AM   #3
Tissman
Enthusiast
Tissman began at the beginning.
 
Tissman's Avatar
 
Posts: 33
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Glückwunsch zu deinem Reader!
Ich hoffe der Postbote hat bald mal Feierabend. Ich habe vor 5 Jahren mal um 18:00 Heiligabend noch ein Packet bekommen. Das fand ich auch schon hart, weil irgendwann muss auch an diesem Tag mal Zapfenstreich sein...aber vielleicht ist ja auch der Antichrist dafür verantwortlich

Lego ist ein tolles Geschenk, viel Spaß Euch und euren Padawanen!

Frohe Weihnachten
Tissman is offline   Reply With Quote
Old 12-25-2009, 08:57 AM   #4
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Und? Hat's geklappt mit dem "MM in der Geschenkeflut verstecken"?
Svenni is offline   Reply With Quote
Old 12-25-2009, 09:37 AM   #5
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,469
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Svenni View Post
Und? Hat's geklappt mit dem "MM in der Geschenkeflut verstecken"?
Überhaupt nicht, aber ich habe ganz diskret gestern nacht damit gelesen, während mein Mann übermüdet auf dem Couch lag, und es gab keine Anmerkung mehr. Wir waren (und sind es noch) von soviel Wii spielen erledigt (Lego Star Wars aber auch Wii sports resort, sehr genial).

Ich bin von dem MM schon schon extrem beeindruckt. Es hat problemlos alle meine Files geschluckt, und in 90% der Fälle auch gut gezeigt. Die restliche 10% der Files werden zwar angezeigt, sind aber nicht schön, wobei meistens ist es meine Schuld.

Jetzt sind alle hier ruhig und ich werde gleich mir einen Earl Grey machen und "the alienist" weiter am Kamin lesen
aceflor is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-25-2009, 11:26 AM   #6
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Toll! Freue mich für dich!
Viel Spass beim
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-25-2009, 03:46 PM   #7
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Super, aceflor! Herzlichen Glückwunsch zum rechtzeitig eingetroffenen Weihnachtsgeschenk. Ein Hoch auf die schnellen PocketBook-Herren und die Deutsche Post Viel Spaß beim Lesen
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 01:48 AM   #8
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,469
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Ich habe gestern im Bett weitergelesen. Irgendwie bin ich mittendrin eingeschlafen (alte Oma sagt nur mein Sohn), und heute morgen aufgewacht mit MM neben mir, (am Rand vom Bett, auf die andere Seite lag Q natürlich ), ohne Deckel. Es hätte auf die Fliesen fallen können

Ab jetzt muss ich unbedingt aufpassen. Der K2 is gross genug, dass ich nicht mit ihm in meinen Hände einfach einschlafen kann, aber mit der MM ist es was völlig anders.

Ich bin weiterhin begeistert, einzig stört mir dass mit epub auf dem Fb Reader mein letztgelesene Seite nicht wieder gezeigt wird. Ich helfe mich derzeit mit Bookmarks, aber es gibt bestimmt etwas dass ich falsch mache, nur was genau ?

Die Ledertasche ist toll (elfenbein), der Mechanismus schon sehr sehr pfiffig. Ich wünsche mir irgendwann mal vielleicht eine Art Buchhülle, aber es wäre um die Tasche Schade.

Sorry für das Deutsch, bin echt müde und spreche derzeit fast nur franz zu Hause (die Kinder sind eben den ganzen Tag hier und nicht in der Schule). Jetzt stehen die bald auf, Meine Eltern kommen (und mein Dad erhält sein Geschenk : ein brand neues rotes PRS-505, ich habe ihn infiziert ), es wird nicht viel gelesen heute. Muss auch noch eine Calibre Schulung für Dad machen
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 03:50 AM   #9
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by aceflor View Post
Ich bin weiterhin begeistert, einzig stört mir dass mit epub auf dem Fb Reader mein letztgelesene Seite nicht wieder gezeigt wird. Ich helfe mich derzeit mit Bookmarks, aber es gibt bestimmt etwas dass ich falsch mache, nur was genau ?
Haben Sie den originalen FBreader, oder modifizierte Version für Blättern durch Kippen?
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 04:05 AM   #10
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Im Prinzip dürfte es mit den ePubs unter FBReader kein Problem geben. Ich bin erstaunt, dass Du da Probleme hast! Könntest Du das ein wenig näher beschreiben (welche version vom FBReader und so weiter)
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 04:15 AM   #11
presto
Connoisseur
presto began at the beginning.
 
presto's Avatar
 
Posts: 94
Karma: 34
Join Date: Jan 2009
Device: PRS 650, PB360, Nook
Was ist denn z.Zt. die aktuelle Version des FB-Readers?

Könnte man das nicht auch zu der aktuellen Firmware-Version packen oder in einen eigenen "Software"-Thread?

presto
presto is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 04:18 AM   #12
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by presto View Post
Was ist denn z.Zt. die aktuelle Version des FB-Readers?

Könnte man das nicht auch zu der aktuellen Firmware-Version packen oder in einen eigenen "Software"-Thread?

presto
Es gibt eine Version die im Firmware enthalten ist, und eine Version (ältere) aber mit einigen Modifizierungen, die z.B. Blättern durch Kippen ermöglicht.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 04:21 AM   #13
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by presto View Post
Was ist denn z.Zt. die aktuelle Version des FB-Readers?

Könnte man das nicht auch zu der aktuellen Firmware-Version packen oder in einen eigenen "Software"-Thread?

presto
Der FBReader ist von unserem Mitglied SciFiFan in Eigenregie aufgemotzt worden! Es scheint so, als ob PocketBook die verbesserungen übernehmen wird. Bis jetzt gibt es diese version des FBReaders exklusiv nur bei uns!

Verbesserungen:

Seitenwechsel per g-sensor
Neue Seite vor Kapitelbeginn in ePubs
schnellere Seitenwechsel

Diese Version kann hier gefunden werden:

https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=65843
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 04:31 AM   #14
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,469
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Haben Sie den originalen FBreader, oder modifizierte Version für Blättern durch Kippen?
Der Support hier ist wirklich einzigartig . Ich nutze die modifizierte version, allerdings die b wiel bei der c ging es nicht so gut mit dem blättern.

ich werde es heute nachmittags mit der c Version wieder versuchen.

Aber ehrlich, ich bin es vielleicht auch, da ich rum "renne" mit MM in der Hand und vielleicht blättert es dann von sich allein (ich vergesse manchmal zu locken) ohne dass ich es merke. Ich will damit alle hier nicht verrückt machen, ich muss noch lernen, mit MM umzugehen.

Last edited by aceflor; 12-26-2009 at 04:35 AM.
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2009, 04:38 AM   #15
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by aceflor View Post
Aber ehrlich, ich bin es vielleicht auch, da ich rum "renne" mit MM in der Hand und vielleicht blättert es dann von sich allein (ich vergesse manchmal zu locken) ohne dass ich es merke. Ich will damit alle hier nicht verrückt machen, ich muss noch lernen, mit MM umzugehen.
Kann stimmen, ist mir auch ausgefallen, seitdem ich die Version von SciFiFan benutze.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mein Opus ist futsch IvyRose Erste Hilfe 8 02-09-2010 05:50 AM
Mein PRS 700 ist jetzt auf Ebay mos Sony Reader 1 02-04-2010 05:13 PM
PRS-700: Mein Stylus ist kaputt :-( perry Sony Reader 1 09-17-2009 08:02 AM
Unutterably Silly Wo ist mein Humor abgeblieben? netseeker Lounge 16 07-11-2009 05:20 PM
ER IST DA! Mein 700er hat es geschafft. mos Sony Reader 18 05-13-2009 06:20 AM


All times are GMT -4. The time now is 07:04 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.