Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Amazon Kindle

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 06-25-2012, 06:41 AM   #1
killermiller
Member
killermiller began at the beginning.
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: Jun 2012
Device: kindle
Kindle touch Version 5.0.1

Hallo,

Ich habe ein Kindle touch version 5.01. Auf diesen Kindle möchte Epub Dateien lesen. Leider unterschützt der Kindle touch 5.0.1 nicht Epub Format. Ich habe mit Calibre die Epub Dateien formatiert. Es hat sich aber nach der Konvertierung nach Mobi oder andere Formate ziemlich hässlig ausgesehen. Ich habe gehört,man kann irgendwie durch Jailbraiken irgendwie die Epus direkt im Kindle Touch 5.0.1 lesen. Ich habe aber keine Konkrete Vorstellung. Ist das möglich Epubs direkt im Kindle zu lesen ? Wenn ja wie ?

Danke im Voraus
killermiller is offline   Reply With Quote
Old 06-25-2012, 07:27 AM   #2
Doitsu
Grand Sorcerer
Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.Doitsu ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Doitsu's Avatar
 
Posts: 5,583
Karma: 22735033
Join Date: Dec 2010
Device: Kindle PW2
Quote:
Originally Posted by killermiller View Post
Ich habe mit Calibre die Epub Dateien formatiert. Es hat sich aber nach der Konvertierung nach Mobi oder andere Formate ziemlich hässlig ausgesehen.
Falls Du bei Calibre als MOBI als Ausgabeformat angegeben hast, versuche es mal mit AZW3. Dann wird die ePub-Datei in das neue Kindle-KF8-Format konvertiert, das ePub-Formatierungen besser unterstützt.
Du kannst die ePub-Datei auch einfach mit dem Kindle Previewer öffen, dann wird sie auch automatisch in das neue KF8-Format konvertiert.

Quote:
Originally Posted by killermiller View Post
Ich habe gehört,man kann irgendwie durch Jailbraiken irgendwie die Epus direkt im Kindle Touch 5.0.1 lesen. Ich habe aber keine Konkrete Vorstellung. Ist das möglich Epubs direkt im Kindle zu lesen ? Wenn ja wie ?
Soweit ich weiß, kann nach dem Jailbreak auf dem Touch mindestens FBKindle oder Duokan 2012 installieren, die beide ePubs lesen können. Weitere Informationen findest Du im entsprechenden Kindle-Forum.
Doitsu is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-01-2012, 10:23 AM   #3
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Jail break + CoolReader Info hier: https://wiki.mobileread.com/wiki/Kindle_Touch_Hacking. Geht ohne großen Firlefanz, nur genau an das Rezeptbuch halten.
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kindle Touch, Nook Touch or Kobo Touch? tron_1970 Which one should I buy? 33 05-01-2012 12:15 PM
Torn: Nook Simple Touch, Kindle Touch, Basic Kindle dblb48 Which one should I buy? 12 12-13-2011 02:34 PM
Touch Communication error with kobo touch version 1.9.1 - Please Help! butterfly77 Kobo Reader 3 09-23-2011 11:40 PM
Kindle 3, Nook Simple Touch, Kobo Touch and Libra Pro Touch jbcohen Which one should I buy? 4 06-18-2011 07:58 PM
iLiad Touch screen version ipdf istudy iRex Developer's Corner 4 03-01-2009 09:09 AM


All times are GMT -4. The time now is 12:42 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.