Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-09-2010, 09:12 AM   #1
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Pocketbook 301 und Pocketbook 360° im Test

Quote:
Pocketbook 301 und Pocketbook 360° im Test, Teil 1
Im Sessel, in der Bahn, beim Blutspenden, im Bett – in den letzten Tagen hatte ich die Gelegenheit, die E-Book-Reader 301 plus Komfort und 360° der ukrainischen Firma Pocketbook ausführlich zu testen. Beide E-Book-Reader haben mich mehrere Tage lang begleitet, so dass ich mir in den unterschiedlichsten Umgebungen ein Bild von ihnen machen konnte.
Pocketbook 360° und 301 plus



Gleich nach dem Auspacken war der kleine knuffige Pocketbook 360° mein Favorit, der 301er lief ihm aber im Verlauf des Tests diesen Rang ab.
.................
Teil 1
http://www.e-leseratte.de/2010/01/09...m-test-teil-1/

Teil 2
http://www.e-leseratte.de/2010/01/10...360-im-detail/

Teil 3
http://www.e-leseratte.de/2010/01/12...lus-im-detail/

Teil 4
http://www.e-leseratte.de/2010/02/11...m-test-teil-4/

Last edited by Forkosigan; 02-11-2010 at 04:00 AM.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 09:27 AM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Empfehlenswerter Test, sehr gut geschrieben und kompetent. Das müsste mal eine Zeitschrift so hinkriegen!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-09-2010, 03:48 PM   #3
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Vielleicht sollte dem Autor mal jemand einen Hinweis auf SFFs fbreader-Version geben:

Quote:
Am Anfang luden der Lagesensor und der durch ihn mögliche automatische Wechsel der Darstellung zu Spielereien ein. Egal wie der kleine Pocketbook gehalten wird, die Schrift ist in der Standardeinstellung immer senkrecht ausgerichtet. Aber nachdem ich mich im Bett auf die Seite rollte und plötzlich meine Augen ungewohnt von oben nach unten bewegen musste, um Lesen zu können, habe ich dieses neckische Feature ausgeschaltet.
Wäre interessant, ob sich dadurch sein Vergleichsfazit ändern würde.
Svenni is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 10:04 AM   #4
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Test PB 360° und 301, Teil 2: Pocketbook 360° im Detail
Quote:
Wie oben schon erwähnt, war ich auf das Pocketbook 360° viel neugieriger als auf den großen, gewöhnlicher anmutenden 301 plus. Das Gerät ist leicht, so klein, dass es in fast jede Tasche passt und überall schnell lesebereit. Dass es sich mit beiden Händen gleich gut bedienen lässt, kann sich in gewissen Lebenslagen, zum Beispiel beim Entsaften in einem Zentrum für Transfusionsmedizin, als Vorteil erweisen. Auch die dank Lagesensor automatische Ausrichtung der Texte ist im Alltag angenehm.
.............
http://www.e-leseratte.de/2010/01/10...360-im-detail/
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 01:48 PM   #5
KoopaOne
Austrian Bookworm
KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
KoopaOne's Avatar
 
Posts: 141
Karma: 2138662
Join Date: Oct 2007
Location: Austria
Device: Pocketbook Inkpad 4
Mich stört auch gewaltig, dass die Notizen im BMP-Format und nicht als maschinell verarbeitbares txt, html oder was weiß ich was abgelegt werden ...
KoopaOne is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-10-2010, 01:54 PM   #6
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by KoopaOne View Post
Mich stört auch gewaltig, dass die Notizen im BMP-Format und nicht als maschinell verarbeitbares txt, html oder was weiß ich was abgelegt werden ...
Mache ein Vorschlag in der Ticketliste. Aber das "Problem" ist bekannt, die Programierer haben versprochen "sobald die zeit dafür finden, wir die Notizfunktion überarbeitet."

Zurzeit geht es nur über Umweg mit Feinereader oder ähnlichen Texterkennungsprogramm.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 03:05 PM   #7
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Mache ein Vorschlag in der Ticketliste. Aber das "Problem" ist bekannt, die Programierer haben versprochen "sobald die zeit dafür finden, wir die Notizfunktion überarbeitet."

Zurzeit geht es nur über Umweg mit Feinereader oder ähnlichen Texterkennungsprogramm.
Ich nehm an, dass die Jungs derzeit ziemlich im Stress sind!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 03:14 PM   #8
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Ich nehm an, dass die Jungs derzeit ziemlich im Stress sind!
Stimmt, außer beseitigung von bekanten Bugs, und einfühgen von neuen funktionen, machen sie Firmware für PB302 fertig, sie versuche bis zum verkaufstart ein Browser fertig zu machen, aber, wenn sie es nicht rechzeitig schaffen, wird ein Browser etwas spätter unbedigt hinzugefühgt.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2010, 11:55 AM   #9
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Stimmt, außer beseitigung von bekanten Bugs, und einfühgen von neuen funktionen, machen sie Firmware für PB302 fertig, sie versuche bis zum verkaufstart ein Browser fertig zu machen, aber, wenn sie es nicht rechzeitig schaffen, wird ein Browser etwas spätter unbedigt hinzugefühgt.
Bis zum Verkaufsstart? Wann?
eibix is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2010, 12:16 PM   #10
zilyal
Connoisseur
zilyal began at the beginning.
 
Posts: 83
Karma: 44
Join Date: Dec 2009
Device: PB 302
Quote:
Originally Posted by eibix View Post
Bis zum Verkaufsstart? Wann?
Das wird dir heute wohl noch niemand genau sagen können. Am 15. Januar soll die Fabrik ausliefern, wenn dieses Datum eingehalten wird, hängt alles davon ab, wie lange die Geräte beim Zoll liegen, was ziemlich unkalkulierbar ist. Wir müssen uns wohl noch einige Zeit mit der Angabe Ende Januar/Anfang Februar begnügen müssen (mich macht die Warterei auch langsam kirre).
zilyal is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 11:22 AM   #11
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Teil 3
http://www.e-leseratte.de/2010/01/12...lus-im-detail/
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2010, 03:54 AM   #12
gulu-gulu
Guru
gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.
 
gulu-gulu's Avatar
 
Posts: 625
Karma: 95690
Join Date: Dec 2009
Location: Irgendwo im Nirgendwo hinter Nürnberg
Device: Kindle
Teil 4
http://www.e-leseratte.de/2010/02/11...im-test-teil-4
gulu-gulu is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New prices for PocketBook 301 and PocketBook 360 Yar-PocketBooker PocketBook 11 10-13-2010 12:22 AM
PocketBook 301+ und 360° - private Meinung rbor PocketBook 8 09-09-2010 06:16 AM
Videoanleitung zum Pocketbook 360°. Teil 1 PocketGoods PocketBook 11 04-10-2010 06:01 PM
Pocketbook 301 or 360 karenr_nz PocketBook 6 02-14-2010 03:09 PM
Beta Firmware for Pocketbook 360° und 301+ Forkosigan PocketBook 39 12-13-2009 01:18 AM


All times are GMT -4. The time now is 12:25 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.