Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-17-2010, 04:29 PM   #1
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Was gibt's zu Weihnachten?

Nur noch eine Woche bis zur Bescherung! Wie sieht es denn aus bei euch? Habt ihr alle Geschenke schon? Was wird verschenkt? Was steht auf eurem Wunschzettel?

Ich packe gerade ein iPad ein (bekommen meine Eltern von der ganzen Familie, wobei meine Mutter es voraussichtlich auch als Lesegerät nutzen wird - falls ihr das Lesen am Bildschirm denn zusagt). Auf meinem Wunschzettel steht dieses Jahr ausnahmsweise kein Lesegerät, ich bin mit meinen 2 nach wie vor glücklich und zufrieden und komme sowieso weit weniger zum Lesen als mir lieb ist. Dafür haben wir dank Hausrenovierung jede Menge un-geekiger Wünsche auf der Liste wie Jalousien, Lampen, Badarmaturen. Ach ja, und einen Hund, der muss aber noch etwas wachsen und kann erst nach Weihnachten zu uns ziehen...
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2010, 05:28 PM   #2
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,345
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Wir schenken nur noch den Kindern meiner Schwester etwas.

Alle anderen schenken sich schon lange Zeit nichts mehr. Es ist trotzdem immer ein schönes Fest, gerade nach einigen Krisen, Todesfällen in der Familie, weiß man so etwas zu schätzen.

Quote:
Ach ja, und einen Hund, der muss aber noch etwas wachsen und kann erst nach Weihnachten zu uns ziehen...
Ein Leben ohne Hund ist möglich, aber sinnlos...

(Frei nach Loriot. Der Bezog sich aber auf den Mops. )

Ich habe ja selber auch einen Hund, ein Mix, Labrador ähnlich.

Was wird es denn bei euch?

Last edited by hamlok; 12-17-2010 at 05:37 PM.
hamlok is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2010, 06:13 PM   #3
der-Matt
Student
der-Matt will become famous soon enoughder-Matt will become famous soon enoughder-Matt will become famous soon enoughder-Matt will become famous soon enoughder-Matt will become famous soon enoughder-Matt will become famous soon enough
 
der-Matt's Avatar
 
Posts: 323
Karma: 598
Join Date: Dec 2009
Location: Jena
Device: PRS-650, PRS-300
Also es gibt so allerlei, dies und das halt. ^^
Ich wünsch mir jedenfalls Harry Potter auf dänisch. Und da sich Frau Rowling nach wie vor mit Händen und Füßen wehrt, musste das auch direkt von da Oben auf toten Bäumen eingeflogen werden.
der-Matt is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2010, 06:30 AM   #4
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
An technischem Zeug verschenke ich ein Laptop und ein iPad.
Ich wünsche mir ganz viel Liebe und Weltfrieden.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2010, 06:41 AM   #5
reymund
Evangelist
reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.reymund actually read the MS Office License Agreement.
 
Posts: 485
Karma: 153494
Join Date: Mar 2010
Location: linker Niederrhein
Device: Kindle, Kindle HDX 9,7 " symco V6L
Bei uns gibt es keine weihnachten
reymund is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2010, 06:41 AM   #6
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Au ja! Den iPad nehme ich!

Und Weltfrieden gibt's erst am 2. Februar, zusammen mit einem Cocktail.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2010, 09:30 AM   #7
SkyDream
Wizard
SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.
 
Posts: 1,377
Karma: 9400
Join Date: Sep 2009
Location: Europe
Device: PRS-650, iPod touch 4G, iPad 3
Nix....wollte eigentlich einen PocketBook 903 unterm Baum sehen.

Nachdem am Anfang versprochen wurde dass das klappt sieht es nach Orgien der Verzögerung inzwischen dunkel aus. Angeblich werden die Geräte am Montag an die Händler verschickt....blabla
SkyDream is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2010, 01:57 PM   #8
zorander
Zealot
zorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enough
 
Posts: 124
Karma: 610
Join Date: Aug 2009
Device: Kindle 4, Sony Reader 505 (RIP), Pocketbook 302
Wir schenken uns erstmals auch nichts mehr zu Weihnachten. So ist die Vorweihnachtszeit für alle wesentlich angenehmer.
Wir treffen uns zum gemütlichen Abendessen und plaudern.

Und Weltfriede ist ab 2012!
zorander is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 04:56 AM   #9
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post

Ich habe ja selber auch einen Hund, ein Mix, Labrador ähnlich.

Was wird es denn bei euch?
Was gaaaaanz kleines, ein Coton, früher hätte ich gesagt "Oh Gott, das ist ja gar kein richtiger Hund!". Wir haben viele Tierhaarallergiker in der weiteren Verwandtschaft und die reagieren auf den Coton überhaupt nicht. Deshalb fiel die Entscheidung dann auf diese Rasse. Bin prinzipiell ansonsten eher ein Fan von Mischlingen.
Click image for larger version

Name:	coton.jpg
Views:	460
Size:	63.1 KB
ID:	63065

Quote:
Originally Posted by reymund View Post
Bei uns gibt es keine weihnachten
Was feiert ihr stattdessen?

Quote:
Originally Posted by SkyDream View Post
Nix....wollte eigentlich einen PocketBook 903 unterm Baum sehen.

Nachdem am Anfang versprochen wurde dass das klappt sieht es nach Orgien der Verzögerung inzwischen dunkel aus. Angeblich werden die Geräte am Montag an die Händler verschickt....blabla
Oh je. Daumen sind gedrückt für eine schnelle Lieferung.

Quote:
Originally Posted by zorander View Post
Wir schenken uns erstmals auch nichts mehr zu Weihnachten. So ist die Vorweihnachtszeit für alle wesentlich angenehmer.
Wir treffen uns zum gemütlichen Abendessen und plaudern.

Und Weltfriede ist ab 2012!
Das mit dem Nichts-Schenken haben wir auch mal eine Zeitlang versucht, aber so gar nichts auspacken fanden wir dann doch nicht so gut. Seitdem machen wir es so, dass wir was schenken, wenn wir zufällig gerade in gutes Geschenk für jemanden wissen (wie dieses Jahr das iPad) und ansonsten wird gewichtelt wie früher an Kindertagen: Jeder kauft ein Geschenk für 5 € und dann wird ausgelost, wer welches bekommt. Das ist eigentlich auch immer ganz lustig. Die Kinder bekommen natürlich ganz normal ihre Geschenke.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 06:12 AM   #10
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Was gaaaaanz kleines, ein Coton, früher hätte ich gesagt "Oh Gott, das ist ja gar kein richtiger Hund!". Wir haben viele Tierhaarallergiker in der weiteren Verwandtschaft und die reagieren auf den Coton überhaupt nicht. Deshalb fiel die Entscheidung dann auf diese Rasse. Bin prinzipiell ansonsten eher ein Fan von Mischlingen.
Attachment 63065


Was feiert ihr stattdessen?


Oh je. Daumen sind gedrückt für eine schnelle Lieferung.



Das mit dem Nichts-Schenken haben wir auch mal eine Zeitlang versucht, aber so gar nichts auspacken fanden wir dann doch nicht so gut. Seitdem machen wir es so, dass wir was schenken, wenn wir zufällig gerade in gutes Geschenk für jemanden wissen (wie dieses Jahr das iPad) und ansonsten wird gewichtelt wie früher an Kindertagen: Jeder kauft ein Geschenk für 5 € und dann wird ausgelost, wer welches bekommt. Das ist eigentlich auch immer ganz lustig. Die Kinder bekommen natürlich ganz normal ihre Geschenke.
iPad? Auch Du, meine Schwester?
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 06:17 AM   #11
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
iPad? Auch Du, meine Schwester?
Ne, ich hab immer noch keines!!! Das iPad ist für meine Eltern. Komm, oute Dich, mth, was gibt es bei euch dieses Jahr? Ich wette, wieder ein Lesegerät, stimmt's?
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 06:47 AM   #12
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Ne, ich hab immer noch keines!!! Das iPad ist für meine Eltern. Komm, oute Dich, mth, was gibt es bei euch dieses Jahr? Ich wette, wieder ein Lesegerät, stimmt's?
Ach das mit den Lesegeräten ist ein bisserl witzlos bei mir. Hab meiner Frau ein altenglisches Porzellanservice gekauft (das mit den blauen Landschaftsskizzen und historischen Szenen). Lesegerät wär echt viel billiger gewesen! Ich weiss, ist ein bisserl kitschig, aber dbEvA steht eben da drauf.

Last edited by mtravellerh; 12-19-2010 at 07:03 AM.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 07:09 AM   #13
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Und für alle Männer die noch keine Geschenke gekauft haben, es gibt ja noch 5 Einkaufstage.
Einen schönen 4. Advent!
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 08:17 AM   #14
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Ach das mit den Lesegeräten ist ein bisserl witzlos bei mir. Hab meiner Frau ein altenglisches Porzellanservice gekauft (das mit den blauen Landschaftsskizzen und historischen Szenen). Lesegerät wär echt viel billiger gewesen! Ich weiss, ist ein bisserl kitschig, aber dbEvA steht eben da drauf.
Oh toll!! Da wird sich dbEvA bestimmt freuen!! Ich dachte ja immer, dbEvA sei ich, aber ich hab noch nie altenglisches Porzellan bekommen, ob ich mir Sorgen machen sollte

Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Und für alle Männer die noch keine Geschenke gekauft haben, es gibt ja noch 5 Einkaufstage.
Einen schönen 4. Advent!
Dito für den schönen 4. Advent.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2010, 12:22 PM   #15
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,345
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Quote:
Was gaaaaanz kleines, ein Coton, früher hätte ich gesagt "Oh Gott, das ist ja gar kein richtiger Hund!". Wir haben viele Tierhaarallergiker in der weiteren Verwandtschaft und die reagieren auf den Coton überhaupt nicht. Deshalb fiel die Entscheidung dann auf diese Rasse. Bin prinzipiell ansonsten eher ein Fan von Mischlingen.
Das geht doch noch von der Größe, aber weiß ist für Hunde eine sehr ungünstige Farbe, gerade Welpen legen sich gern mal in Pfützen.

Allen Anderen noch einen schönen Advent.
hamlok is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
geschenke, weihnachten, weihnachtsgeschenke

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weihnachten dann einen Reader bei Aldi? Verres Lounge 0 07-15-2010 11:52 AM
txtr nicht zu Weihnachten Marc_liest Andere Lesegeräte 72 01-10-2010 08:01 AM
Was gibt’s zu Weihnachten zu essen? StDo Lounge 18 12-27-2009 09:58 PM
Was gibt's zu Weihnachten? ravenne Lounge 126 12-26-2009 09:57 AM
Fröhliche Weihnachten! ravenne Lounge 29 12-26-2009 08:15 AM


All times are GMT -4. The time now is 03:04 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.