Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Software

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-23-2011, 08:48 AM   #1
night2day
Junior Member
night2day began at the beginning.
 
Posts: 7
Karma: 10
Join Date: Dec 2011
Device: none
"Last Added" - Filter

Hallo Gemeinde,

noch eine möglicherweise etwas ungewöhnliche Frage.
Ist er irgendwie möglich einen Filter zu erzeugen, der mir die Bücher anzeigt, die im letzten Batch zusammen importiert worden sind?
Hintergrund ist, das ich einige Buchreihen nach Thema in entsprechenden Ordnern habe. Wenn ich die nun auf einen Rutsch importiere, kann ich sie nur noch schwer zusammen markieren um sie gemeinsam zu verschlagworten. Da wäre ein entsprechender Filter echt hilfreich.

night2day
night2day is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2011, 09:06 AM   #2
readx
Connoisseur
readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.readx 's ceiling is 100% spider-free.
 
Posts: 82
Karma: 118402
Join Date: Jul 2009
Device: Cybook Gen3
Also das mit dem Filter kann ich dir zwar nicht sagen, aber wie ich das Problem umgehe.
Ich blende mir die Spalte "Geändert" ein (Einstellungen -> Eigene Spalten hinzufügen). Die zuletzt hinzugefügten eBooks erscheinen dann alle zusammen (oben oder unten) und ich kann sie aufeinmal bearbeiten
readx is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-23-2011, 02:05 PM   #3
night2day
Junior Member
night2day began at the beginning.
 
Posts: 7
Karma: 10
Join Date: Dec 2011
Device: none
Ich Danke Dir

night2day

.. und ein frohes Fest
night2day is offline   Reply With Quote
Old 12-24-2011, 06:22 AM   #4
Manichean
Wizard
Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.Manichean is the 'tall, dark, handsome stranger' all the fortune-tellers are referring to.
 
Manichean's Avatar
 
Posts: 3,130
Karma: 91256
Join Date: Feb 2008
Location: Germany
Device: Cybook Gen3
Du kannst in den Einstellungen (Einstellungen->Bücher hinzufügen) ein Etikett definieren, das neu importierten Büchern hinzugefügt werden soll. Danach brauchst Du nur noch nach dem Etikett zu suchen und das, wenn Du mit dem Einpflegen der Metadaten usw. fertig bist, entfernen.
Manichean is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2011, 03:44 AM   #5
night2day
Junior Member
night2day began at the beginning.
 
Posts: 7
Karma: 10
Join Date: Dec 2011
Device: none
Hi,

das ist auch keine schlechte Idee.
Ich habs jetzt so gelöst, das ich zwei Datenbanken habe.
Das Archiv und den Import. Dadurch, das sich zwischen den
beiden DBs sehr schnell umschalten lässt und man Bücher
von einer in die andere DB verschieben kann geht das
sehr komfortabel und es bleit alles schön übersichtlich.

Gruß
night2day is offline   Reply With Quote
Advert
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Own Kobo & just added Color Nook to the "family" - Need advice katielady Devices 2 06-05-2011 12:39 AM
Paragraph/line space - "n" added NormalJoe Conversion 6 01-25-2011 11:28 AM
Suggestion: A "view newly added books" option Daemon Calibre 5 08-23-2010 04:56 AM
Horror Howard, Robert E.: "She Devil" Plus Three: Newly Added Stories. v1. 29 Dec 08 Dr. Drib Kindle Books 0 12-29-2008 06:44 AM
Horror Howard, Robert E.: "She Devil" Plus Three: Newly Added Stories. v1. 29 Dec 08 Dr. Drib BBeB/LRF Books 0 12-29-2008 06:19 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:29 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.