Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-06-2009, 03:22 AM   #16
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Wenn die Geräte schon keine Revolution sind, dann vielleicht der Preis.
Wenn nicht wieder falsch gerechnet wird: 1$ = 1€
Denn die 200$ wären ca. 140€ und das ist dann schon eine kleine Revolution...
Da ist meine Hoffnung eher klein. 1:1 rechnet sich so schön!

Ich hab mir überlegt, einen 300er für meine Tochter zu Weihnachten zu besorgen (natürlich mit ausführlichem Test), aber ich glaub, ich werd den eher über meine amerikanischen Feunde ordern, das wird allemal billiger (und ausserdem bin ich sicher, dass ich ihn vor Weihnachten krieg!)
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 04:28 AM   #17
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Nachdem auf der IFA meines Wissens nach mindestens sowohl das BeBook wie das Pocketbook vertreten sein werden, wäre Sony gut beraten, dort auch aufzutauchen ... warum sich txtr diese Gelegenheit entgehen lässt, erschließt sich mir bisher nicht wirklich.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-06-2009, 05:17 AM   #18
krischik
Addict
krischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheesekrischik can extract oil from cheese
 
krischik's Avatar
 
Posts: 334
Karma: 1234
Join Date: Jul 2009
Location: Hindelbank, Switzerland
Device: P990i, PRS 505
Unhappy Sony macht keine Updates wenn sie nicht müssen.

Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
ergo wäre es doch ein Pappenstiel, ein entsprechendes Update bereitzustellen!
Es währe auch ein Pappenstiel gewesen die P1i Firmware für den P990i bereitzustellen - Trotzdem hat es Sony Ericsson es nicht gemacht - und wir hatten damals ein Einschreiben mit 200 Unterschriften an den CEO gesandt.

Martin
krischik is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 05:49 AM   #19
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Nachdem auf der IFA meines Wissens nach mindestens sowohl das BeBook wie das Pocketbook vertreten sein werden, wäre Sony gut beraten, dort auch aufzutauchen ... warum sich txtr diese Gelegenheit entgehen lässt, erschließt sich mir bisher nicht wirklich.
Dass txtr sich dass entgehen lässt ist wirklich merkwürdig. Ich finde es aber nicht so schlimm weil ich eh nicht zur IFA sondern eventuell zur Frankfurter Buchmesse gehen werde. Wenn dass klappt kann ich ja mal vom txtr Stand berichten.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 06:47 AM   #20
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
... warum sich txtr diese Gelegenheit entgehen lässt, erschließt sich mir bisher nicht wirklich.
Weil er immer noch nicht fertig ist.
Ich glaube nicht daran, dass man den txtr noch dieses jahr kaufen kann.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-06-2009, 06:49 AM   #21
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Weil er immer noch nicht fertig ist.
Ich glaube nicht daran, dass man den txtr noch dieses jahr kaufen kann.
Aber es wurden doch auf der Cebit schon Prototypen gezeigt. Da gibt es seitdem sicher schon neuere Prototypen. Die könnte man ja ohne Probleme zeigen.

Last edited by Josch91; 08-06-2009 at 06:55 AM.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 07:35 AM   #22
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Aber es wurden doch auf der Cebit schon Prototypen gezeigt. Da gibt es seitdem sicher schon neuere Prototypen. Die könnte man ja ohne Probleme zeigen.
Wenn es etwas Neues geben würde....
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 09:52 AM   #23
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Da ist meine Hoffnung eher klein. 1:1 rechnet sich so schön!

Ich hab mir überlegt, einen 300er für meine Tochter zu Weihnachten zu besorgen (natürlich mit ausführlichem Test), aber ich glaub, ich werd den eher über meine amerikanischen Feunde ordern, das wird allemal billiger (und ausserdem bin ich sicher, dass ich ihn vor Weihnachten krieg!)
Oh, mtravellerh, da müsstest Du dann aber bitte wieder ausführlich berichten. Und Deine Tochter merkt bestimmt nicht, wenn der Papa den Herbst und die Vorweihnachtszeit zum, hm, sagen wir mal, "Einlesen" des Gerätes nutzt
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 11:33 AM   #24
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Oh, mtravellerh, da müsstest Du dann aber bitte wieder ausführlich berichten. Und Deine Tochter merkt bestimmt nicht, wenn der Papa den Herbst und die Vorweihnachtszeit zum, hm, sagen wir mal, "Einlesen" des Gerätes nutzt
Selbstredend! So ist das gedacht!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 04:05 AM   #25
MagicOSP
Enthusiast
MagicOSP began at the beginning.
 
MagicOSP's Avatar
 
Posts: 31
Karma: 10
Join Date: Jul 2009
Device: Sony PRS-505
Zwei Dinge finde ich am Fact-Sheet auf der Sony-Seite interessant.
  • Bei beiden Geräten wird die MAC-Software angepriesen.
  • Der 300 wird mit drei verschiedenen Schriftgrößen beworben, beim 600 sollen es fünf sein.
Beim Preis finde ich nicht, dass es da einen Durchbruch gibt. Die genannten 199$ für den kleinen - mit dem kleineren Bildschirm, ohne Musikwiedergabe (auch wenn ich die nie nutze) und ohne Speichererweiterungsmöglichkeit sind kein wirklicher Durchbruch - aber hier muss man sicherlich die Bepreisung in Europa abwarten. Mehr als 150 Euro sollten es meiner Meinung nach nicht sein, wenn sich die Geräte weiter verbreiten sollen.

Ich finds jetzt nicht dramatisch, dass ich mir gerade den 505er gekauft habe, auf den Touchscreen kann ich gut verzichten und komme mit den Knöpfen sehr gut zurecht. Die größere Auswahl bei den Schriftgrößen fände ich hingegen schon gut - von anderen Softwaregeschichten mal ganz abgesehen. Hier wissen wir ja noch nicht, was die neuen Geräte können - oder auch nicht. Wobei sich das per neuer Firmware auf dem 505er ja alles realisieren ließe.
MagicOSP is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 05:59 AM   #26
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Du darfst nicht vergessen, dass alle Preise in den USA immer ohne Mehrwertsteuer beworben werden, da jeder Staat einen unterschiedlichen Satz hat. Rechne durchschnittlich mal 8-10% dazu, dann bist du beim Endverkaufspreis.

Ansonsten gilt ohnehin die alte Regel von 1:1, also darf man mit 199.- Euro für den 300 und 299.- Euro für den 600 rechnen. Alles andere wäre eine Überraschung.

Der 505 war halt international gesehen schon ein Auslaufmodell, also Sony ihn hier groß im März vorgestellt hat. Neue Firmware für den 505 ist daher unrealisitisch. Da steckt Sony alle Ressourcen in die neuen Modelle.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 06:51 AM   #27
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Du darfst nicht vergessen, dass alle Preise in den USA immer ohne Mehrwertsteuer beworben werden, da jeder Staat einen unterschiedlichen Satz hat. Rechne durchschnittlich mal 8-10% dazu, dann bist du beim Endverkaufspreis.

Ansonsten gilt ohnehin die alte Regel von 1:1, also darf man mit 199.- Euro für den 300 und 299.- Euro für den 600 rechnen. Alles andere wäre eine Überraschung.

Der 505 war halt international gesehen schon ein Auslaufmodell, also Sony ihn hier groß im März vorgestellt hat. Neue Firmware für den 505 ist daher unrealisitisch. Da steckt Sony alle Ressourcen in die neuen Modelle.
Och Thomas, mach doch nicht meine Illusionen zunichte hier!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 07:11 AM   #28
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Genau, keine negativen Wellen... (wenn ich es doch nur anders sehen könnte)
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 08:20 AM   #29
mos
Addict
mos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it is
 
mos's Avatar
 
Posts: 392
Karma: 2200
Join Date: Mar 2009
Location: Germany
Device: iphone 4, iPad, Nook softrooted
Als mich hauen beide neuen Geräte nicht vom Hocker. Ich bin froh, dass ich einen 700er habe. Für mich ist das ein Rückschritt. Sieht eher nach einer Sparmaßnahme aus, damit man günstigere Geräte auf den Markt bringen kann.
Meiner Meinung nach der falsche Weg.
mos is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 08:45 AM   #30
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by mos View Post
Als mich hauen beide neuen Geräte nicht vom Hocker. Ich bin froh, dass ich einen 700er habe. Für mich ist das ein Rückschritt. Sieht eher nach einer Sparmaßnahme aus, damit man günstigere Geräte auf den Markt bringen kann.
Meiner Meinung nach der falsche Weg.
Ich finde den 600 sehr gut. Der Verzicht auf diese komische Beleuchtung ist sicherlich ein guter Schritt. Dadurch wird der Reader leichter, billiger und das Display besser. Da schaff ich mir dann doch gerne eine Leseleuchte an!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
eMail-Porto - das ist doch jetzt hoffentlich nur ein ganz schlechter Aprilscherz?!? K-Thom Lounge 9 04-09-2010 06:38 AM
Nook Nook: Firmware Update auf 1.2 ist jetzt verfügbar mos Andere Lesegeräte 3 02-09-2010 05:00 PM
Mein PRS 700 ist jetzt auf Ebay mos Sony Reader 1 02-04-2010 05:13 PM
Das Ebook ist tot, jetzt haben wir es schriftlich in der Süddeutschen ; -) EbookHype Lounge 5 12-07-2009 06:35 AM
Ist epub jetzt "das" Format für deutsche Literatur? Kleki E-Books 8 03-28-2009 04:30 AM


All times are GMT -4. The time now is 02:05 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.