Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Cybook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-25-2009, 02:14 PM   #16
pattex
Junior Member
pattex began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Aug 2009
Device: none
salut @ tous l'opus est bel est bien dispo a la fnac j'en est acheté un cet aprem a celle de strasbourg il venait d'en recevoir 4 ils l'avaient même pas encore en rayon
tchô
pattex is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2009, 07:31 AM   #17
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
excellente nouvelle ! bravo à bookeen, er merci pattex de la confirmation !
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-31-2009, 11:33 AM   #18
captaingeorges
Zealot
captaingeorges will become famous soon enoughcaptaingeorges will become famous soon enoughcaptaingeorges will become famous soon enoughcaptaingeorges will become famous soon enoughcaptaingeorges will become famous soon enoughcaptaingeorges will become famous soon enough
 
captaingeorges's Avatar
 
Posts: 125
Karma: 594
Join Date: Nov 2007
Location: Isle-aux-Grues, Qc, Canada
Device: Cybook, Iphone32g, ipad, Kobo
Bonjour!


Je suis heureux propriétaire d'un Cybook Gen3 et je m'intéresse à l'opus. Si dans un futur prochain c'était possible, peut-être à votre prochain apéro meeting à Paris, il serait très intéressant de voir un Opus et un sony Prs-300 sur la même photo!!!

Puis-je compter sur Zelda ????

Au plaisir!


Georges

P.S.: Une analyse comparative me rendrait complètement gaga!!!
captaingeorges is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 11:37 AM   #19
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Je doute que le PRS300 & 600 soit dispo d'ici au prochain RendezVous MR. Il suffit de regarder un 505, c'est grosso modo la meme chose, mais avec 1" de moins
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 01:40 PM   #20
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
salut captaingeorges, comme a dit godzil je ne suis pas sure qu'on aura un 300 au prochain apéro, d'autant plus que le 600 n'est prévu en france qu'à partir de novembre, et le 300 pas prévu du tout pour l'instant (ça changera peut-être quand ils auront écoulé leur stocke de 505... ) donc, je ne peux hélas rien te promettre, mais on verra bien, peut-être aurons-nous la surprise !
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-31-2009, 04:19 PM   #21
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Il n'était pas visible à la FNAC de Nancy Ou alors ils l'avaient mis ailleurs qu'avec le pauvre présentoir isolé avec un exemplaire de PRS-505 (pas trop compris pourquoi ils mettent ça avec les iPod, les GPS et cie, ça serait plus à sa place proche d'un rayon livre, genre un différent chaque semaine pour toucher le public concerné : les lecteurs).
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 04:54 PM   #22
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Il semblerait que toutes les fnacs ne le mettent pas en présentation (cf la partie "trouver un magasin" sur le site fnac.com)
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 07:37 AM   #23
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
Quote:
Originally Posted by Godzil View Post
Il semblerait que toutes les fnacs ne le mettent pas en présentation (cf la partie "trouver un magasin" sur le site fnac.com)
ha, ça c'est bête.
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
ça serait plus à sa place proche d'un rayon livre, genre un différent chaque semaine pour toucher le public concerné : les lecteurs).
ça c'est vraiment une bonne idée, de le changer de place chaque semaine... voire même juste de l'installer à l'entrée du rayon livres, mais bon... tu devrais écrire à la fnac pour le leur dire.
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 12:42 PM   #24
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Qqn sait si le FNAC Metz stocke les Opus?
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 01:01 PM   #25
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Le site de la Fnac dit que le produit est disponible uniquement en libre service, non réservable. D'habitude, ils mettent si le produit est en stock, donc je sais pas ce qu'il en est vraiment.

Damien pourra peut-être te renseigner, il habite Metz.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 05:17 PM   #26
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Quote:
Le site de la Fnac dit que le produit est disponible uniquement en libre service, non réservable
Signfie qu'au moment de la requete ils ont le produit en magazin, mais il n'est pas dans les stocks, mais uniquement dans la zone libre service, et donc qu'ils en ont
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 08:16 AM   #27
dpierron
calibre2opds guru
dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.
 
dpierron's Avatar
 
Posts: 533
Karma: 8792
Join Date: Aug 2005
Location: Metz, France
Device: iPhone, iPad, PRS-650
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
Le site de la Fnac dit que le produit est disponible uniquement en libre service, non réservable. D'habitude, ils mettent si le produit est en stock, donc je sais pas ce qu'il en est vraiment.

Damien pourra peut-être te renseigner, il habite Metz.
David
Et, aux dernières nouvelles (je suis passé samedi dernier) la FNAC de Metz n'avait en rayon que des PRS 505...
dpierron is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2009, 08:26 AM   #28
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
Quote:
Originally Posted by dpierron View Post
David
Et, aux dernières nouvelles (je suis passé samedi dernier) la FNAC de Metz n'avait en rayon que des PRS 505...
hm, espérons qu'ils vont vite rectifier ça dans TOUTES les fnac...
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2009, 09:32 AM   #29
dpierron
calibre2opds guru
dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.dpierron shines like a glazed doughnut.
 
dpierron's Avatar
 
Posts: 533
Karma: 8792
Join Date: Aug 2005
Location: Metz, France
Device: iPhone, iPad, PRS-650
En fait je viens juste d'aller faire un tour à la FNAC, comme j'avais promis de le faire ; le stand d'exposition du PRS a disparu, et il n'y a plus du tout de liseuse en vue...
Mon sang ne fait qu'un tour, et j'empoigne (verbalement) la plus proche vendeuse, pour lui demander ce qu'il en est.
Figurez-vous qu'ils vendent bien l'Opus, et qu'ils en ont au moins un exemplaire, bien caché, dans un placard ; je dis ça parce que je me suis amusé avec pendant une quinzaine de minutes...
La vendeuse du rayon a compensé sa nouillitude technologique par une gentillesse affable, et m'a laissé carte blanche pour bricoler le bidule (rien de cochon, je parle de l'Opus...)
C'est sympa, l'écran a une qualité (un contraste, je devrais dire) légèrement inférieure à celui du 505, quelques défauts (par exemple, malgré que le "passage au noir" soit activé, les lettres au dessus desquelles étaient apparues les lignes du menu contextuel sont à moitié effacées quand on ferme ledit menu), et il lui manque la qualité que j'espérais lui trouver : pas moyen de choisir la police par défaut avec laquelle on veut lire un livre en ePub...
Oui, c'est bête, mais j'en ai marre de bricoler tous mes e-livres pour simplement les lire en PMN Caecilia au lieu de je ne sais quelle police par défaut que j'aime moins ; et j'espérais que l'Opus, plus ouvert et complet au niveau logiciel que le 505, me le permettrait : et bien c'est raté, on peut sélectionner la police en mode HTML/txt, mais pas en mode ePub (par contre, on peut choisir sa taille parmi 10 ou 15 possibilités).
Tiens, un détail : l'ePub supporte la justification... C'est tout con, mais ça change tout...
Donc, je garde mon 505 (en tout cas jusqu'à ce que j'aie vu le 600).

Voilà, j'espère que ça répond à la question de "mtravellerh" et plus encore ; par contre, je ne suis pas sûr qu'ils aient beaucoup de stock : c'est donc plus prudent de téléphoner avant de se déplacer...

Amitiés à tous,
David.
dpierron is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2009, 10:05 AM   #30
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Le support des polices dans l'ePub n'est pas officiel du coté d'adobe actuellement, il me semble que les futur SDK le permetrons, mais je sais que quoi qu'il en sois Bookeen le supporteras bientot
Godzil is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Cybook Opus Review by eBouquin.fr lamaz News 17 02-22-2010 10:38 PM
Ended Bookeen Cybook Opus (UK) scgf Flea Market 2 12-29-2009 06:13 AM
Test du Cybook Opus et comparaison avec Cybook Gen3 IreneDelse Cybook 24 10-23-2009 11:05 AM
Opus Bookeen and Cybook Opus morglbltrio Bookeen 50 09-11-2009 04:22 AM
Le prochain Cybook de Bookeen dévoilé par une firme ukrainienne hidari Cybook 5 04-03-2009 07:40 AM


All times are GMT -4. The time now is 01:14 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.