Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-10-2009, 04:07 PM   #1
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Eigene Nachrichten richtig kategorisieren

Hallo!

Ich rufe regelmäßig News-Feeds über Calibre am Mac ab. Nun würde ich diese gerne im Nachrichten-Ordner automatisch einsortieren lassen. Geht das, und wenn ja, wie?

Gany
ganymede is offline   Reply With Quote
Old 12-15-2009, 08:07 AM   #2
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Aus dem Thread mit der Ticket-Liste für neue Vorschläge:

Quote:
Originally Posted by Svenni View Post
Einstellungsmöglichkeit, was beim Anklicken des Nachrichten-Buttons im Hauptmenü geöffnet werden soll: RSS-News oder gleichlautendes Verzeichnis auf dem internen Speicher oder der Speicherkarte. In dieses könnte man dann z. B. seine mit Calibre erstellten Newsfeeds speichern lassen.
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Bine ein bisschen verwirrt, Svenni, Speicher Deine News mal im "news"-Ordner und kuck, was passiert! Bei mir tauchen die dann auch unter Nachrichten im Hauptmenü auf!
Quote:
Originally Posted by Svenni View Post
Ich hab' keinen solchen Ordner gefunden? Obwohl - ich hab' gestern nur nach der Datei mit den RSS-Feed von PocketNews gesucht und nur deren Einstellungsdatei gefunden.

*Verzeichnis auf Speicherkarte mit Suchfunktion such*

So - Verzeichnis hab' ich schon mal gefunden.

*Testfeed reinschieb und ausprobier*

Funktioniert nicht. In welchem Format hast Du die denn dort abgelegt?
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Ordner "news" im internen Speicher.
Habe ich gemacht (\system\state\news). Oder im Hauptverzeichnis noch eines anlegen?
Svenni is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-15-2009, 08:13 AM   #3
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Habe ich gemacht (\system\state\news). Oder im Hauptverzeichnis noch eines anlegen?
Ordner "news" im Hauptverzeichnis einlegen.

Last edited by mtravellerh; 12-15-2009 at 08:20 AM.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eigene Logos fürs PB erstellen Ulli PocketBook 9 01-09-2011 04:33 PM
Nachrichten per Calibre aufs Pocketbook Sturgis PocketBook 57 01-04-2010 03:24 AM
Eigene PDF dagmarsimone Sony Reader 4 12-07-2009 06:37 AM
Schon wieder schlechte Nachrichten Marc_liest Lounge 13 05-27-2009 02:54 PM


All times are GMT -4. The time now is 03:26 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.