Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-22-2012, 07:28 AM   #16
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by frostschutz View Post
Das ist natürlich wahnsinnig informativ. Google findet aber ein paar Forenthreads dazu, wenn du nach der Meldung suchst. Vielleicht ist da ja was hilfreiches dabei, ich kann das leider nicht beurteilen. Viel Glück...
Informativ ist es natürlich nicht so sehr. Aber immerhin sieht man, dass der PB360 nicht tot ist. Ok, am Netbook funktioniert es ja auch.

Viel interessanter wäre zu erfahren ob die Entwickler an dem Problem dran sind und es für die Firmware für das PB360 bald ein Update gibt oder ob es für OSX eine andere Lösung geben wird. Ich würde sehr gern mein PB360 weiter nutzen.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2012, 07:53 AM   #17
frostschutz
Linux User
frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
frostschutz's Avatar
 
Posts: 2,279
Karma: 6123806
Join Date: Sep 2010
Location: Heidelberg, Germany
Device: none
Wenn es ein OSX Problem ist wirst du es wohl am Mac lösen müssen
frostschutz is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-22-2012, 08:04 AM   #18
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by frostschutz View Post
Wenn es ein OSX Problem ist wirst du es wohl am Mac lösen müssen
Ich will jetzt gar nicht mit der Diskussion anfangen wer das Problem lösen muss. Für meinen Teil kann ich sagen, ich kann es nicht lösen da ich kein Systemprogrammierer bin. Wenn der Hersteller mir hier keine Lösung z.B. einen Treiber, anbietet, dann ist das PB360 für mich nicht mehr zu gebrauchen. Was ich übrigens sehr schade fände.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2012, 08:06 AM   #19
frostschutz
Linux User
frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
frostschutz's Avatar
 
Posts: 2,279
Karma: 6123806
Join Date: Sep 2010
Location: Heidelberg, Germany
Device: none
Du könntest wie schon vorgeschlagen mal in einem Mac Forum fragen ob da ein Problem bekannt ist in Bezug auf USB Geräte und diese Meldung. Wie gesagt wenn es unter Linux funktioniert sollte es das anderswo eigentlich auch. Was steht denn bei Linux im dmesg nach dem Anschließen/Mounten?
frostschutz is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2012, 08:22 AM   #20
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by frostschutz View Post
Du könntest wie schon vorgeschlagen mal in einem Mac Forum fragen ob da ein Problem bekannt ist in Bezug auf USB Geräte und diese Meldung. Wie gesagt wenn es unter Linux funktioniert sollte es das anderswo eigentlich auch. Was steht denn bei Linux im dmesg nach dem Anschließen/Mounten?
Das würde jetzt hier den Rahmen sprengen. Es sei nur kurz gesagt, dass eine Reihe von USB Meldungen angezeigt werden und es wird geschrieben, dass die Laufwerke gemountet wurden. Also genau das was unter OSX nicht passiert.

Die Fehlermeldung habe ich natürlich auch schon gegoogelt. Aber sehr aussagekräftig sind die Funde auch nicht. Und wie weiter oben von Fork schon geschrieben ist ein Fehler beim PB360 und OSX bekannt.
eibix is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-22-2012, 08:40 AM   #21
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by eibix View Post
Das würde jetzt hier den Rahmen sprengen. Es sei nur kurz gesagt, dass eine Reihe von USB Meldungen angezeigt werden und es wird geschrieben, dass die Laufwerke gemountet wurden. Also genau das was unter OSX nicht passiert.

Die Fehlermeldung habe ich natürlich auch schon gegoogelt. Aber sehr aussagekräftig sind die Funde auch nicht. Und wie weiter oben von Fork schon geschrieben ist ein Fehler beim PB360 und OSX bekannt.
Fehler ist bekannt, und es soll ein Update geben, welche die Fehler beheben soll. Über die Fristen kann ich leider kein Auskunft geben.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2012, 09:09 AM   #22
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Fehler ist bekannt, und es soll ein Update geben, welche die Fehler beheben soll. Über die Fristen kann ich leider kein Auskunft geben.
Danke Dir. Das ist genau das was ich hören wollte Also hebe ich den PB360 erstmal auf.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 03-14-2012, 03:52 PM   #23
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Tut sich schon was?
eibix is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2012, 12:07 PM   #24
Winkkatze
Member
Winkkatze began at the beginning.
 
Posts: 24
Karma: 10
Join Date: Mar 2010
Device: PB 302
Gibt es hier schon etwas neues?
Winkkatze is offline   Reply With Quote
Old 06-24-2012, 10:55 AM   #25
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Gibt es inzwischen eine Lösung? Bitte lasst die OSX User nicht im Regen stehen.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 07-18-2012, 10:55 AM   #26
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Also inzwischen fühle ich mich mit dem Problem schon etwas allein gelassen. Ich erwäge nun doch langsam einen Umstieg auf ein Gerät mit besserer OSX Unterstützung.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 07-18-2012, 11:51 AM   #27
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by eibix View Post
Also inzwischen fühle ich mich mit dem Problem schon etwas allein gelassen. Ich erwäge nun doch langsam einen Umstieg auf ein Gerät mit besserer OSX Unterstützung.
Leider bei der Geräten, die mehr als 2 Jahre alt sind, können wir schnelle Erscheinung von Updates nicht garantieren, da neu Geräte höhere Priorität haben.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 07-19-2012, 01:39 AM   #28
lahnschnitzer
Groupie
lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.lahnschnitzer 's shirt has a full set of merit badges.
 
lahnschnitzer's Avatar
 
Posts: 195
Karma: 16732
Join Date: Feb 2011
Device: Kindle Paperwhite 2
will heißen auch für die Geräte der Serie 602/603 bzw. 902/903 wird es mit den Updates auch länger (laaaaaaaaaaaaaaaange) dauern? Gibt es einen zeitlichen Horizont?
lahnschnitzer is offline   Reply With Quote
Old 07-19-2012, 01:13 PM   #29
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Will heißen, dass die Firma Pocketbook die Erwartungshaltung hat, dass sich der Kunde alle zwei Jahre einen neuen Reader kauft. Schade. Irgendwie habe ich bisher Pocketbook anders erlebt und bin im Augenblick sehr enttäuscht und verärgert.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 07-19-2012, 01:51 PM   #30
frostschutz
Linux User
frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.frostschutz ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
frostschutz's Avatar
 
Posts: 2,279
Karma: 6123806
Join Date: Sep 2010
Location: Heidelberg, Germany
Device: none
Welche OSX Version verwendest du denn?

Hier https://www.mobileread.com/forums/sho...t=65136&page=3 habe ich einen Thread gefunden wo das Problem schon vor Jahren diskutiert wurde

Da steht daß es in 10.4 nicht klappt, in neueren OSX Versionen dagegen schon...
frostschutz is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
I am buying some USB (4GB ~ 8GB), does the brand of the USB matters much ? bookmeal Lounge 1 01-10-2012 12:48 PM
USB to Fire mini USB Cable needed swiftness Kindle Fire 6 12-06-2011 01:37 PM
Does Kindle spread USB virus like USB flash drive? rockchen General Discussions 49 02-17-2011 10:03 AM
USB cord as powercable, PB360 sassanik PocketBook 10 11-18-2010 09:22 PM
Connecting USB causes random results with PB360? Kameli PocketBook 10 06-04-2010 03:16 PM


All times are GMT -4. The time now is 01:20 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.