Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > Kindle Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 03-28-2009, 04:06 PM   #1
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Turgenjew, Iwan: Ein Traum. german. v1. 28 mar 2009

Iwan Sergejewitsch Turgenjew war ein russischer Schriftsteller und nahm in der russischen Literatur eine Vorreiterposition ein. Er war einer der Ersten, die über die Nöte und Ängste der russischen Gesellschaft schrieben. Darüber hinaus zählt er auch zu den bedeutendsten europäischen Novellendichtern. Seine Novellen, die vor allem durch große Vielfalt in der Beschreibung charakterisiert sind, gelten als ein Höhepunkt dieser Gattung in der russischen Literatur. In seiner Novellistik bevorzugt Turgenew Rahmenerzählungen und das vielfach abgewandelte Motiv der Liebe. In späten Jahren floss auch das Übernatürliche und Geheimnisvolle in seine Erzählungen mit ein

Die düster-phantastische Novelle Ein Traum erschien 1852 in Turgenjews Sammelwerk "Aufzeichnungen eines Jägers".

Quote:
Als ich so einmal an einem Kaffeehause vorüberging, erblickte ich einen Mann, der sofort meine ganze Aufmerksamkeit fesselte. Mit einem langen, schwarzen Kittel bekleidet, den Strohhut tief ins Gesicht gedrückt, saß er ganz unbeweglich mit gekreuzten Armen. Dünne, schwarze Locken hingen ihm fast bis an die Nase herab; die schmalen Lippen hielten das Mundstück einer kurzen Pfeife umpreßt. Dieser Mann kam mir so bekannt vor; jeder Zug seines gelben Gesichtes und seine ganze Erscheinung war dermaßen in meinem Gedächtnis eingeprägt, daß ich nicht umhin konnte, vor ihm stehenzubleiben und mir die Frage vorzulegen: wer ist er, wo habe ich ihn schon gesehen? Da er wohl meinen unverwandten Blick auf sich ruhen fühlte, richtete er seine schwarzen, stechenden Augen auf mich … Ich schrie unwillkürlich auf …
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Files
File Type: prc Ein Traum - Iwan Turgenjew.prc (91.8 KB, 666 views)
netseeker is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
deutsch, german

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Other Fiction Turgenjew, Iwan: Ein Traum german. LIT v1. 28 mar 2009 netseeker Other Books 0 03-28-2009 04:08 PM
Other Fiction Turgenjew, Iwan: Ein Traum. german. v1. 28 mar 2009 netseeker ePub Books 0 03-28-2009 04:07 PM
Other Fiction Turgenjew, Iwan: Ein Traum. german. v1. 28 mar 2009 netseeker BBeB/LRF Books 0 03-28-2009 04:05 PM
Other Fiction Turgenjew, Iwan: Gespenster. german. v1. 7 mar 2009 netseeker ePub Books (offline) 0 03-06-2009 08:03 PM
Other Fiction Turgenjew, Iwan: Gespenster. german. v1. 7 mar 2009 netseeker BBeB/LRF Books (offline) 0 03-06-2009 08:00 PM


All times are GMT -4. The time now is 12:46 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.