Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-20-2009, 12:15 PM   #76
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Wenn Du das PB hochkant mit der Unterkante auf Deinem Brustkorb aufsetzt, es mit Daumen und Zeigefinger der rechten Hand an der Ecke unten rechts festhältst (als Drehpunkt) und die linke Hand flach auf Deine Brust legst, brauchst Du mit einer geeigneter Schlaufe am PocketBook nur den in die Schlaufe gesteckten linken Zeigefinger kurz anzuheben und schon blättert es.

(Und das alles in nur einem einzigen Satz.)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Fingerschlaufe-fürs-Kipp-Blättern-1.jpg
Views:	476
Size:	96.7 KB
ID:	41609   Click image for larger version

Name:	Fingerschlaufe-fürs-Kipp-Blättern-2.jpg
Views:	493
Size:	80.2 KB
ID:	41610   Click image for larger version

Name:	Draht-einfädeln.jpg
Views:	422
Size:	16.1 KB
ID:	41611  

Last edited by datenreisender; 12-20-2009 at 12:31 PM.
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 02:10 PM   #77
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Nette Idee.

Wie viel Grad hast du eingestellt?
StDo is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-20-2009, 02:29 PM   #78
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Derzeit 20°
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 10:12 AM   #79
sadowski
Connoisseur
sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.sadowski ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 84
Karma: 1142796
Join Date: Jul 2009
Device: Sony PRS 350, Kobo mini, PB mini
@SFF: Tolle Verbesserungen bisher! Wenn man noch change requests fuer fbreader anmelden kann: ;-)

Word selection im dictionary mode: Worte koennen nicht getrennt selektiert werden, wenn sie durch einen Gedankenstrich (mdash) verbunden sind. Im Englischen kommt da kein Leerzeichen dazwischen.

Ich habe schon in den Woerterbuerchern via DictionaryConverter, collates.txt, den Gedankenstrich durch ein Leerzeichen ersetzt. Dies gibt mir das Wort vor dem Gedankenstrich. Ich kannaber nicht das Wort nach dem Gedankenstrich separat selektieren und somit nicht im Woerterbuch suchen. Kann man die Selektionsregeln in FBreader aendern?

Jens
sadowski is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 11:16 AM   #80
fluggast
Junior Member
fluggast began at the beginning.
 
fluggast's Avatar
 
Posts: 8
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Da ist man mal eine Woche nicht zugegen und dann gibt es hier so ein tolles Programm. Wahnsinn!
Nur eine Sache (ich bin wohl mit Blindheit geschlagen): wo befindet sich überhaupt die Einstellungsseite des fbreader?
fluggast is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-21-2009, 11:18 AM   #81
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Buch mit FBReader aufmachen, kurz ok für Schnellmenü, unten rechts Einstellungen voilà
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 11:21 AM   #82
fluggast
Junior Member
fluggast began at the beginning.
 
fluggast's Avatar
 
Posts: 8
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Buch mit FBReader aufmachen, kurz ok für Schnellmenü, unten rechts Einstellungen voilà


Danke sehr!!!

[edit]
So, nachdem ich es jetzt auch geblickt habe, möchte ich SciFiFan nochmal ein großes DANKE sagen. Diese Funktion ist sowas von toll, einfach klasse!

Last edited by fluggast; 12-21-2009 at 11:28 AM.
fluggast is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 04:05 PM   #83
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by datenreisender View Post
Wenn Du das PB hochkant mit der Unterkante auf Deinem Brustkorb aufsetzt, es mit Daumen und Zeigefinger der rechten Hand an der Ecke unten rechts festhältst (als Drehpunkt) und die linke Hand flach auf Deine Brust legst, brauchst Du mit einer geeigneter Schlaufe am PocketBook nur den in die Schlaufe gesteckten linken Zeigefinger kurz anzuheben und schon blättert es.

(Und das alles in nur einem einzigen Satz.)
Herrliche Idee, datenreisender!!!! Das klappt - buchstäblich - wie am Schnürchen!!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 04:59 AM   #84
Tissman
Enthusiast
Tissman began at the beginning.
 
Tissman's Avatar
 
Posts: 33
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Super Idee und großes Lob für das Programm!
Bei mir gabs ein paar Schwierigkeiten: ich konnte nämlich nur vorwärts blättern egal, ob ich nach links oder rechts gekippt habe.
Kann es sein das das ganze nur beim Epub Format klappt? Wenn ich nämlich pdfs öffne komme ich ja dort wiederum nicht zu den Einstellungen vom fbrreader.


MfG
Tissman is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 05:09 AM   #85
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Tissman View Post
Super Idee und großes Lob für das Programm!
Bei mir gabs ein paar Schwierigkeiten: ich konnte nämlich nur vorwärts blättern egal, ob ich nach links oder rechts gekippt habe.
Kann es sein das das ganze nur beim Epub Format klappt? Wenn ich nämlich pdfs öffne komme ich ja dort wiederum nicht zu den Einstellungen vom fbrreader.


MfG
Tissmann: Es gibt zwei Einstellungen: eine lässt Dich nur vorblättern, die andere lässt Dich vor- und zurückblättern!

PDF: PDF wird vom Adobe Reader oder von pdfviewer gelesen, nicht vom FBReader! Alle anderen vom FBReader gelesenen Formate (Mobi, FB2, HTML usw.) lassen sich per Sensor blättern!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 05:36 AM   #86
Tissman
Enthusiast
Tissman began at the beginning.
 
Tissman's Avatar
 
Posts: 33
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Thumbs up

Ah danke jetzt weiß ich mehr! Ich bin oftmals einfach zu ungeduldig und überles was in den Einstellungen! Es klappt wunderbar, super klasse
Tissman is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 10:58 AM   #87
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Dank der Hilfe von Forkosigan und der PocketBook-Entwickler weiss ich nun, wie man schneller umblättern kann: Dazu dürfen keine Graustufen benutzt werden, nur volles Schwarz oder Weiss. Dies habe ich nun in den Modus "Invert screen (to black)" -> "quick page flip mode" eingebaut, und komme so auf 2 Seiten pro Sekunde schnelles Blättern! Das ist immerhin doppelt so schnell als vorher. Dazu muss man beim Steuerkreuz die Taste nach links bzw. rechts gedrückt halten. Während des Blätterns fehlt der Schrift deshalb die Kantenglättung, Bilder sehen nicht so schön aus, und die Fusszeile wird bis auf die Seitenzahlen nicht angezeigt (die Fusszeile enthält auch Graustufen). Lässt man die Pfeiltaste los, wird das Bild deshalb neu aufgebaut.

Hier der neue fbreader:
http://pbook.s3.amazonaws.com/fbreader_180c.zip

Bitte ins Verzeichnis /system/bin auf das PocketBook kopieren. Bei Nichtgefallen einfach wieder löschen, und der interne Reader wird benutzt.

Hier noch die geänderten Quelltexte:
http://pbook.s3.amazonaws.com/fbreader_180c_src.zip
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 11:57 AM   #88
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Karma für Dich SciFiFan !
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 02:02 PM   #89
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
SciFiFan, Danke!
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 04:41 PM   #90
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
@aceflor
Danke für's Karma!
@Forkosigan
Gerne, doch war es diesmal auch Dein Verdienst!

Im Moment lese ich übrigens ein PDF-Buch von Beam-ebooks. Der 2-Spaltenmodus des PdfReader im Pocketbook ist wirklich sehr praktisch, ich sehe z.Zt. keine Verbesserungsmöglichkeit (ausser vielleicht einer Leerranderkennung, aber das wäre sehr aufwändig). Das Blättern per Kippen ist für PDFs jedenfalls nicht geeignet, weil man meist nach unten blättert...
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CVS $180 reader ppw News 1 08-20-2010 11:32 AM
Amazon Offering Kindle Replacements for $180? daffy4u Amazon Kindle 31 11-25-2009 07:06 AM
Graphite Jetbook $180 at Frys artifact Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 11 09-12-2009 01:33 PM
Ebooks 50% off of Textbook version, but expire in 180 days. primbs News 0 05-18-2009 12:02 AM


All times are GMT -4. The time now is 05:59 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.