Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-17-2009, 03:11 PM   #31
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
So, ich hab die 180er Verion aufgespielt und ein paar Seiten gelesen. Ich bin echt begeistert wie gut das funktioniert.
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 03:47 PM   #32
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Quote:
Hast Du das Ein- und Ausblenden der Statusleiste irgendwie in Deiner Version unterbunden?
Nein, eigentlich nicht - möglicherweise ist der Sourcecode vom fbreader, den ich benutzt habe, älter als diese Funktion. Ich habe gerade auf Sourceforge geschaut, dort scheint es inzwischen neueren Code zu geben. Wenn da die Statusleiste ausgeblendet werden kann, werde ich es umgehend in meinen Code einbauen. Ich werde mich wieder melden, wenn ich mehr weiss.
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 03:52 PM   #33
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Ist es möglich bei einer kleineren Bewegung zu blättern?
Bekomme sonst noch einen Reader-Arm. :-)

Nur Wörter länger als 8 Zeichen werden nun getrennt -> Super!

*Edit:
Mein armer Kindle liegt nun schon fast eine Woche in der Schublade.

Last edited by Marc_liest; 12-17-2009 at 04:00 PM.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 04:09 PM   #34
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Dann verschenk ihn halt als Christ-Kindle.

Der Trend geht eher zum Zweit-PocketBook... ;-)
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:24 PM   #35
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Ist es möglich bei einer kleineren Bewegung zu blättern?
Wenn ich SciFiFans Ausführungen richtig gelesen habe, derzeit wohl nicht.

Quote:
Bekomme sonst noch einen Reader-Arm. :-)
Die Befürchtung habe ich auch irgendwie.

"Echts" leichtes Kippen nach links und rechts wären sicherlich gesünder. Zu erkennen scheint der G-Sensor solche Bewegungen ja, da das Lämpchen dabei immer aufleuchtet.

Last edited by Svenni; 12-17-2009 at 05:28 PM.
Svenni is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:26 PM   #36
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Es gibt in der Tat neueren Quellcode, welcher es erlaubt, die Statuszeile auszublenden! Ich habe den nun eingebaut.

Quote:
Ist es möglich bei einer kleineren Bewegung zu blättern?
Gute Idee, ich habe das mal von 50% auf 30% Neigung verringert, geht deutlich leichter. Allerdings steigt dadurch die Gefahr, dass fbreader ungewollt blättert...

Hier die neue Version:
http://pbook.s3.amazonaws.com/fbreader_180a.zip

Bitte wieder ins Verzeichnis /system/bin auf das PocketBook kopieren.

Es gibt sogar noch eine neue Funktion! Wenn man einen externen Link betätigt, z.B. https://www.mobileread.com , dann zeigt Fbreader keinen Fehler mehr an, sondern speichert den Link als URL-Datei nach /system/links ! Wenn man den Reader dann mit dem PC verbindet, kann man einfach auf die URL-Datei doppelklicken, um zu dieser Webseite zu wechseln.

Und hier noch die geänderten Quelltexte:
http://pbook.s3.amazonaws.com/fbreader_180a_src.zip

Wenn es keine neuen Bugs gibt, werde ich die Links am Anfang dieses Threads anpassen.
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:35 PM   #37
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Draufgespielt und kurz das Blättern angetestet - ich bin begeistert! Vielen Dank, SFF, für dieses feature!
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:39 PM   #38
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Es gibt in der Tat neueren Quellcode, welcher es erlaubt, die Statuszeile auszublenden! Ich habe den nun eingebaut.
Danke!

Quote:
Gute Idee, ich habe das mal von 50% auf 30% Neigung verringert, geht deutlich leichter. Allerdings steigt dadurch die Gefahr, dass fbreader ungewollt blättert...
Auch dafür danke - und eine Frage: Wäre es möglich, diesen Wert in den Optioen einstellbar zu machen? Dann könnte jeder selbst rumtesten, welcher Wert am besten für ihn funktioniert.
Svenni is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:40 PM   #39
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Gute Idee, ich habe das mal von 50% auf 30% Neigung verringert, geht deutlich leichter. Allerdings steigt dadurch die Gefahr, dass fbreader ungewollt blättert...
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:41 PM   #40
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Quote:
Wäre es möglich, diesen Wert in den Optioen einstellbar zu machen?
Kann ich machen - reichen 10%-Schritte?
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:43 PM   #41
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Kann ich machen - reichen 10%-Schritte?
Reichen!
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:45 PM   #42
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Kann ich machen - reichen 10%-Schritte?
Wenn es wirklich ginge - reichen.


Nachtrag:
30 % ist schon deutlich angenehmer für's Handgelenk. Danke. (Und die Statusleiste ist auch wieder weg.)

Last edited by Svenni; 12-17-2009 at 05:51 PM.
Svenni is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:49 PM   #43
jojoxyz
Connoisseur
jojoxyz began at the beginning.
 
Posts: 65
Karma: 10
Join Date: Oct 2009
Device: Pocketbook 360
Geniales Feature. Schade, daß es nicht auch bei Adobe Viewer funktioniert.

Gruß
jojoxyz
jojoxyz is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:50 PM   #44
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
OK, werde das morgen mal einbauen - vielleicht gibt's bis dann ja noch ein paar Fehlermeldungen oder Wünsche.

Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
SciFiFan, kannst du noch eine Möglichkeit für Vor-Blättern einfügen? Bei kurzen kippen nach hinten? Ist glaube ich bequemer.
Ich habe das mal probiert - zumindest mit der aktuellen Firmware scheint mir das nicht möglich zu sein, das Licht geht bei dieser Bewegung auch nicht an. Der Sensor weckt den Reader nur, wenn sich die Orientierung ändern würde, also z.b. von Vertikal nach Horizontal. Ist wohl besser so, sonst wäre der Akku im Nu leer! So läuft der Prozessor wirklich nur, wenn das Lämpchen leuchtet.

Ausserdem bestünde bei dieser Bewegung die Gefahr, dass der Reader blättert, wenn man ihn nur auf den Tisch legt. Dazu müsste also eine weit komplexere Bewegungserkennung eingebaut werden...

Quote:
Geniales Feature. Schade, daß es nicht auch bei Adobe Viewer funktioniert.
Der ist leider nicht Open Source, aber wenn das Feature von den PocketBook-Leuten aufgegriffen wird, kann es auch in den Adobe Reader eingebaut werden.

Last edited by SciFiFan; 12-17-2009 at 05:52 PM. Reason: Kommentar zum Adobe Reader
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2009, 05:53 PM   #45
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Ahhhhh - ich kann kaum glauben, was ich eben festgestellt habe: Schon durch die Reduzierung auf 30 % reicht jetzt schon leichtes - echtes - Kippen nach links oder rechts!

Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
OK, werde das morgen mal einbauen
Danke! (Wenn ich den Unterschied von 50 % auf 30 % so betrachte und alles darunter "nur" Feintuning sein dürfte - wären da nicht 5er Schritte sinnvoll? Kannst ja vielleicht vorher mal testen, wie gross der Unterschied von 30 % auf 25 % und 20 % ist.)

Last edited by Svenni; 12-17-2009 at 06:00 PM.
Svenni is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CVS $180 reader ppw News 1 08-20-2010 11:32 AM
Amazon Offering Kindle Replacements for $180? daffy4u Amazon Kindle 31 11-25-2009 07:06 AM
Graphite Jetbook $180 at Frys artifact Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 11 09-12-2009 01:33 PM
Ebooks 50% off of Textbook version, but expire in 180 days. primbs News 0 05-18-2009 12:02 AM


All times are GMT -4. The time now is 11:19 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.