Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Amazon Kindle

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-03-2010, 09:49 AM   #16
Passepartout
Addict
Passepartout has learned how to read e-booksPassepartout has learned how to read e-booksPassepartout has learned how to read e-booksPassepartout has learned how to read e-booksPassepartout has learned how to read e-booksPassepartout has learned how to read e-booksPassepartout has learned how to read e-books
 
Posts: 317
Karma: 816
Join Date: Aug 2010
Location: Mecklenburg-Vorpommern
Device: Kindle DX graphite
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Nein. Für eine schnelle Ein-Klick-Konvertierung kann ich auch Stanza empfehlen.
Na dann, sage ich doch mal Danke schön!
Passepartout is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2010, 05:16 PM   #17
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Passepartout View Post
Danke für die Antwort.
Spielt das denn nicht nur für DRM (Adobe-DRM)-geschützte Bücher eine Rolle?
Das mein Reader epub kann und wenn der Reader kein DRM für epub kann, dann war es das doch hier schon oder sprich ich kann das gekaufte Buch nicht lesen. Und das würde so lange so sein, bis mein Reader Adobe-DRM unterstützt.

Wenn es nicht mit "hartem" DRM versehen ist kann ich mit Calibre und ein paar Mausklicks aus einer epub-Datei eine mobi-Datei machen kann spielt das doch schon keine Rolle mehr oder sehe ich da was falsch?

Das ist eigentlich das was ich wissen möchte, ob sich da Qualitätsunterschiede in der Anzeige auf dem Reader zum lesen ergeben wenn ich die umwandle.
Beim großen Kindle dürfte das egal sein, nicht bei einem kleinen mit eventuell großgewählter Schrift, denn der FBKindle beherrscht im Gegensatz zum Originalkindle Silbentrennung. Für mich wäre das neben dem Display ein Kaufgrund.
Alaska is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Unutterably Silly Du liest zuviel mit dem eReader wenn... Ulli Lounge 47 04-26-2011 10:18 AM
Kindle or EPUB? nowthenmobile Which one should I buy? 146 11-01-2010 10:44 PM
how to simulate epub on kindle...without a Kindle? hapax legomenon Amazon Kindle 3 09-10-2010 01:53 AM
epub -> mobi. Blank pages in Kindle 2, but not Kindle for PC notyou Calibre 0 06-28-2010 08:06 PM
Frank Schätzing liest auf Lit.Cologne vom eReader mos Lounge 13 05-04-2010 08:46 AM


All times are GMT -4. The time now is 08:55 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.