Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 03-16-2012, 11:21 AM   #1
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Skoobe: Bibliothek für E-Books

Quote:
Auf der Leipziger Buchmesse stellt das Unternehmen Skoobe seine E-Books-App für iOS vor (Halle 5, Stand B601). Dabei handelt es sich um eine Lese-App für iPhone, iPad und iPod touch mit zugehöriger Bibliothek, in der die Nutzer eine begrenzte Anzahl E-Books ausleihen können. Dafür bezahlen sie einen monatlichen Beitrag von 9,99 Euro, wobei die Bezahlung lediglich per Kreditkarte möglich ist. Eine App für Android-Geräte ist bislang nur angekündigt.
...mehr
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 03-19-2012, 06:53 AM   #2
MrReset
Resident of Silent Hill
MrReset has learned how to buy an e-book online
 
MrReset's Avatar
 
Posts: 98
Karma: 96
Join Date: Nov 2011
Location: Germany
Device: Samsung Galaxy Tab 4, PocketBook A10
Hm, ich zahle in meiner Stadtbücherei 20 EUR/Jahr und kann über Onleihe soviel E-Books leihen wie ich möchte. Warum GENAU sollte ich Skoobe nutzen?
MrReset is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-19-2012, 08:22 AM   #3
ignacio ferrer
Banned
ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 200
Karma: 289206
Join Date: Dec 2011
Device: Onyx M92
Quote:
Originally Posted by MrReset View Post
Hm, ich zahle in meiner Stadtbücherei 20 EUR/Jahr und kann über Onleihe soviel E-Books leihen wie ich möchte. Warum GENAU sollte ich Skoobe nutzen?
Na ja, in den Stadtbibliotheken ist das Angebot im Moment sehr begrenzt.
Monatelange Wartefristen bei beliebten Titeln und zudem eine sehr beschränkte Titelwahl: nicht so prickelnd.
Bei Scoobe letzten Endes 9.99 für zwei Bücher leihen pro Monat finde ich allerdings zu teuer - und begrenzte Titelwahl ...
ignacio ferrer is offline   Reply With Quote
Old 03-19-2012, 05:21 PM   #4
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Kommt darauf an: wenn alle aktuellen Titel in ausreichender Menge vorhanden sind, könnte man das verschmerzen.

Wo kann man denn sehen, was so angeboten wird? Muss man sich erst anmelden und bezahlen, und dann darf man gucken?

Die Kommentare der iPad User auf deren Homepage sind mal wieder köstlich!
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 03-20-2012, 07:40 AM   #5
MrReset
Resident of Silent Hill
MrReset has learned how to buy an e-book online
 
MrReset's Avatar
 
Posts: 98
Karma: 96
Join Date: Nov 2011
Location: Germany
Device: Samsung Galaxy Tab 4, PocketBook A10
Ist schon lustig:
Erst wird einem per AGB verboten, sein E-Book zu verleihen/verkaufen/verschenken.
Und nun bieten dieselben Firmen einen kostenpflichtigen Service an, mit dem man sich E-Books ausleihen kann ...
Wenn ich die Wahl habe für 120 Euro/Jahr max. 24 Bücher zu lesen oder für 20 Euro/Jahr unbegrenzt Bücher lesen, wähle ich Tor 2. Aber vielleicht finden die Verlage ja noch Politiker, die den Bibilotheken das Verleihen von E-Books per Gesetz unteragen ...
MrReset is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-20-2012, 09:34 AM   #6
ignacio ferrer
Banned
ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.ignacio ferrer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 200
Karma: 289206
Join Date: Dec 2011
Device: Onyx M92
Quote:
Originally Posted by MrReset View Post
Ist schon lustig:
Erst wird einem per AGB verboten, sein E-Book zu verleihen/verkaufen/verschenken.
Und nun bieten dieselben Firmen einen kostenpflichtigen Service an, mit dem man sich E-Books ausleihen kann ...
Wenn ich die Wahl habe für 120 Euro/Jahr max. 24 Bücher zu lesen oder für 20 Euro/Jahr unbegrenzt Bücher lesen, wähle ich Tor 2. Aber vielleicht finden die Verlage ja noch Politiker, die den Bibilotheken das Verleihen von E-Books per Gesetz unteragen ...
Äpfel und Birnen - DRM ...
Für 20 Euro kannst du nur theoretisch unbegrenzt lesen. Die Bestände sind im Vergleich zu gedruckten Büchern minimal und auf den Rest stürzen sich zu viele.
In der Praxis musst du zufrieden sein mit dem, was da ist.
ignacio ferrer is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 01:49 PM   #7
Stenis
Connoisseur
Stenis has a complete set of Star Wars action figures.Stenis has a complete set of Star Wars action figures.Stenis has a complete set of Star Wars action figures.Stenis has a complete set of Star Wars action figures.
 
Posts: 65
Karma: 306
Join Date: May 2007
Location: Husum, Nf
Device: PRS505, Ipad
Skoobe

Also, ich find Skoobe klasse. Bin seit ca. 3 Monaten dabei, man kann ja monatsweise kündigen. Am Anfang gings nur mit Kreditkarte, das wollte ich aber nicht. Alternativ geht seit einiger Zeit auch Lastschrift. Die App ist ganz ok, orientiert sich an iBook, das Angebot ist sehr gut sortiert, Leseproben und auch das Ausleihen geht sehr schnell.
Stenis is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 02:57 PM   #8
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Stenis View Post
Also, ich find Skoobe klasse. Bin seit ca. 3 Monaten dabei, man kann ja monatsweise kündigen. Am Anfang gings nur mit Kreditkarte, das wollte ich aber nicht. Alternativ geht seit einiger Zeit auch Lastschrift. Die App ist ganz ok, orientiert sich an iBook, das Angebot ist sehr gut sortiert, Leseproben und auch das Ausleihen geht sehr schnell.
Ich würde ja auch gerne abonnieren, da mir das Ganze auf dem iPod touch wirklich gut gefällt. Allerdings gibt's ja immer noch keine Android-Version, so dass ich sie mit meinem Kindle Fire oder Sony T1 lesen könnte ...
Svenni is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bestsellerliste für E-Books in Deutschland Marc_liest Lounge 0 09-08-2011 05:29 AM
Digitale Bibliothek PantaRhei Deutsches Forum 32 04-16-2011 07:57 AM
Bezugsquellen für englische E-Books JensK74 Deutsches Forum 28 11-08-2010 02:59 AM
Online Bibliothek Horcrux7 E-Books 1 06-19-2010 05:25 PM
taz: Debatte ums Buch-Urheberrecht: Für eine unendliche Bibliothek -Thomas- Deutsches Forum 3 05-15-2009 05:22 AM


All times are GMT -4. The time now is 11:49 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.