Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 05-12-2009, 01:47 AM   #1
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Sony Reader Werbung auf Pro 7

Ich hab gestern abend ausnahmsweise mal ferngesehen und dabei eine überraschende Entdeckung gemacht:

Auf Pro Sieben lief während "galileo" in den Werbeblöcken zweimal ein etwa fünfzehnsekündiger Sony Reader-Spot (augenscheinlich von Libri(Logo)). Das Ganze war SEHR einfach gehalten (nur Animation und Kommentar), aber es scheint doch bemerkenswert, dass Libri den Reader so zentral im Mainstream platziert.

PS: Eigentlich wollte ich nur "Fringe" kucken, war aber zu früh dran.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2009, 02:06 AM   #2
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Wie DU guckst Fernsehen? Wirst Du etwa Deinem Cybook untreu?
Laut meiner besseren Hälfte läuft die Werbung wohl schon seit mind. 14 Tagen aber ich hab sie auch erst einmal gesehen.
Ich finde die Werbung aber auch gut, die sollen PRS-505 und Co. gern so stark wie möglich bewerben.
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2009, 02:35 AM   #3
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by netseeker View Post
Wie DU guckst Fernsehen? Wirst Du etwa Deinem Cybook untreu?
Laut meiner besseren Hälfte läuft die Werbung wohl schon seit mind. 14 Tagen aber ich hab sie auch erst einmal gesehen.
Ich finde die Werbung aber auch gut, die sollen PRS-505 und Co. gern so stark wie möglich bewerben.
Von wegen Cybook. Das benutzt doch die beste Ehefrau von allen schon seit längerem quasi exklusiv. Ich bin derzeit auf netbook und Ipod reduziert.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2009, 08:29 AM   #4
Malocher
Enthusiast
Malocher doesn't litterMalocher doesn't litter
 
Posts: 38
Karma: 182
Join Date: Mar 2009
Device: Sony PRS 505
Ja,Ja schön Werbung machen könnnen die Firmen alle aber wenn es zur Sache geht dann ziehen die den Schwanz ein :
Ich bin seid 2 Wochen ein lästiger Kunde hab das Teil ( 505 ) von Sony abholen lassen ( Garantiefall ) jetzt ein kurze e-Mail :

" Leider hat uns der Hersteller mitgeteilt, dass ein benötigtes Ersatzteil im Rückstand ist und es zu Lieferverzögerungen kommt.
Die Reparatur verzögert sich hierdurch um ca. 10 Tage. "
Malocher is offline   Reply With Quote
Old 05-13-2009, 02:07 AM   #5
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Malocher View Post
Ja,Ja schön Werbung machen könnnen die Firmen alle aber wenn es zur Sache geht dann ziehen die den Schwanz ein :
Ich bin seid 2 Wochen ein lästiger Kunde hab das Teil ( 505 ) von Sony abholen lassen ( Garantiefall ) jetzt ein kurze e-Mail :

" Leider hat uns der Hersteller mitgeteilt, dass ein benötigtes Ersatzteil im Rückstand ist und es zu Lieferverzögerungen kommt.
Die Reparatur verzögert sich hierdurch um ca. 10 Tage. "
Handelt es sich bei dem "Ersatzteil" zufällig um das Display oder den Displaycontroller?
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 05-13-2009, 02:34 AM   #6
Malocher
Enthusiast
Malocher doesn't litterMalocher doesn't litter
 
Posts: 38
Karma: 182
Join Date: Mar 2009
Device: Sony PRS 505
Nee so kompliziert ist das Ersatzteil nicht nicht
Das Ersatzteil ist eine Garnrolle - gibts in jedem Supermarkt hier in Deutschland -
bei Sony in Japan fliegen sie die Garnrolle wohl erst aus China ein.
Der Garantiefall ist einfach - die Naht des Lederumschlages löst sich an einigen Stellen auf.
Malocher is offline   Reply With Quote
Old 05-13-2009, 02:39 AM   #7
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Malocher View Post
Nee so kompliziert ist das Ersatzteil nicht nicht
Das Ersatzteil ist eine Garnrolle - gibts in jedem Supermarkt hier in Deutschland -
bei Sony in Japan fliegen sie die Garnrolle wohl erst aus China ein.
Der Garantiefall ist einfach - die Naht des Lederumschlages löst sich an einigen Stellen auf.


Und dafür lässt Du Deinen Reader zurückgehen? Da bist Du ja fast nackt! Zur Not hätt ich das lieber selber genäht als meinen Reader aus der Hand zu geben.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 05-13-2009, 06:41 AM   #8
Malocher
Enthusiast
Malocher doesn't litterMalocher doesn't litter
 
Posts: 38
Karma: 182
Join Date: Mar 2009
Device: Sony PRS 505
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post

Und dafür lässt Du Deinen Reader zurückgehen? Da bist Du ja fast nackt! Zur Not hätt ich das lieber selber genäht als meinen Reader aus der Hand zu geben.
Keine Sorge ich habe nur den Lederumschlag zurückgegeben und von wegen selber machen - so wollen es die armen Firmen,der lästige Kunde kann ja selber eine Repa machen .....
Malocher is offline   Reply With Quote
Old 05-13-2009, 08:17 PM   #9
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Öh, jetzt ernsthaft: Der Umschlag wird repariert?!? Anstatt dir einfach einen neuen zuzuschicken? Das lohnt doch weder Transport- noch Bearbeitungskosten, tss ...
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 05-14-2009, 08:11 AM   #10
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Ich kann mir nicht vorstellen dass sie den Umschlag reparieren. Wahrscheinlicher ist wohl, dass sie ihn austauschen wollen aber gerade kein anderer auf Lager ist.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 05-14-2009, 06:37 PM   #11
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Von wegen Cybook. Das benutzt doch die beste Ehefrau von allen schon seit längerem quasi exklusiv. ...
Komisch, ich wusste gar nicht, dass meine Frau ein Cybook hat.



SCNR
StDo is offline   Reply With Quote
Old 05-16-2009, 07:56 AM   #12
Malocher
Enthusiast
Malocher doesn't litterMalocher doesn't litter
 
Posts: 38
Karma: 182
Join Date: Mar 2009
Device: Sony PRS 505
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Ich kann mir nicht vorstellen dass sie den Umschlag reparieren. Wahrscheinlicher ist wohl, dass sie ihn austauschen wollen aber gerade kein anderer auf Lager ist.
Da kennst du Sony aber schlecht,habe den Umschlag heute wiederbekommen - die Naht wurde anständig an der defekten Stelle übergenäht
Malocher is offline   Reply With Quote
Old 05-16-2009, 09:51 AM   #13
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Wow, dass hätte ich wirklich nicht gedacht.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Problem mit Sony Reader 3.2 auf niedriger Auflösung FraPe Sony Reader 4 07-23-2011 08:14 AM
DRM-geschütze PDF-Datei auf Sony-Reader übertragen? vitabu Sony Reader 4 05-25-2010 03:28 PM
PDF reflow--Astak Pocket Pro vs. Sony Reader skoobwoman Astak EZReader 5 10-02-2009 11:24 PM
Wie kann man Amazonbücher auf dem Sony Reader lesen? mos Sony Reader 5 04-06-2009 04:05 AM
Sony Reader PRS-505 reviewed in PC Pro JayCeeEll News 9 10-12-2008 08:17 AM


All times are GMT -4. The time now is 07:51 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.