Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Cybook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-25-2009, 01:45 PM   #1
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
CyBook Gen3 "friert" ein

Hallo,

die Anzeige meines Gen3 friert regelmäßig ein. Da hilft nur ein Reset.

Eigentlich achte ich darauf, dass das Gerät immer sicher entferne, wenn ich es vom USB-Anschluss des PCs trenne.

Der Support schrieb mir:

We invite you to reformat the Cybook. Right click on the Cybook Gen3 driver
while this one is being connected.


Meinen die echt formatieren ? Oder ist eine Fehlerprüfung des Datenträgers gemeint ? Die habe ich schon mehrfach gemacht (mit angewählter Option Dateisystemfehler zu entfernen)...

Viele Grüße

Nordlicht
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2009, 01:52 PM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Nordlicht View Post
Hallo,

die Anzeige meines Gen3 friert regelmäßig ein. Da hilft nur ein Reset.

Eigentlich achte ich darauf, dass das Gerät immer sicher entferne, wenn ich es vom USB-Anschluss des PCs trenne.

Der Support schrieb mir:

We invite you to reformat the Cybook. Right click on the Cybook Gen3 driver
while this one is being connected.


Meinen die echt formatieren ? Oder ist eine Fehlerprüfung des Datenträgers gemeint ? Die habe ich schon mehrfach gemacht (mit angewählter Option Dateisystemfehler zu entfernen)...

Viele Grüße

Nordlicht
Die meinen wirklich formatieren. Aber nimm's mal leicht und formatier mal Deine SD-Karte zuerst (natürlich vorher Books saven). Das hat schon so manchem geholfen! Wenn wir dann das Problem(chen) noch nicht gelöst haben, bitte noch mal melden!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-25-2009, 01:58 PM   #3
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Die meinen wirklich formatieren. Aber nimm's mal leicht und formatier mal Deine SD-Karte zuerst (natürlich vorher Books saven). Das hat schon so manchem geholfen! Wenn wir dann das Problem(chen) noch nicht gelöst haben, bitte noch mal melden!
Danke, dann werde ich die Karte mal ein paar Tage ganz rausnehmen; geht auch ohne. Mal sehen, was dann passiert.

Auch wenn ich vorgreife.... Reicht es aus, vor dem Formatieren die wenigen sichtbaren Systemfiles auf dem PC zu sichern und anschließend zurück zu kopieren ??

Nordlicht
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2009, 02:39 PM   #4
Sunlite
Addict
Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.Sunlite ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Sunlite's Avatar
 
Posts: 206
Karma: 547516
Join Date: Mar 2008
Location: Berlin, Germany
Device: KObo Clara, Kobo Aura, PRS-T1, PB602, CyBook Gen3
Quote:
Originally Posted by Nordlicht View Post
Auch wenn ich vorgreife.... Reicht es aus, vor dem Formatieren die wenigen sichtbaren Systemfiles auf dem PC zu sichern und anschließend zurück zu kopieren ??
Wenn ich mich richtig erinnere wird bei den neueren Versionen der Firmware der System-Ordner nach der Formatierung beim Neustart automatisch erzeugt. Aber es ist sicher nicht schlecht trotzdem eine Sicherheitskopie anzulegen.
Sunlite is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2009, 02:40 PM   #5
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
Hallo,

auch ohne SD-Karte das alte Problem. Gestern und heute jeweils ein Einfrieren.

OK... werde dann mal formatieren.

Viele Grüße

Nordlicht

PS: Ist eben passiert. Daten zurück auf das Gerät kopiert. Es läuft wieder. Mal sehen, ob das nervige Problem behoben ist

Last edited by Nordlicht; 08-26-2009 at 02:54 PM.
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Advert
Old 08-26-2009, 04:44 PM   #6
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Nordlicht View Post
Hallo,

auch ohne SD-Karte das alte Problem. Gestern und heute jeweils ein Einfrieren.

OK... werde dann mal formatieren.

Viele Grüße

Nordlicht

PS: Ist eben passiert. Daten zurück auf das Gerät kopiert. Es läuft wieder. Mal sehen, ob das nervige Problem behoben ist
Daumen sind gedrückt, Nordlicht. Halt uns auf dem Laufenden
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 08-27-2009, 02:20 PM   #7
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Daumen sind gedrückt, Nordlicht. Halt uns auf dem Laufenden
Daumen drücken half leider nicht

Konnte 10 Minuten lesen und dann war das nervige Problem wieder da. Also Reset und genervt ins Bett.

Ich hatte unmittelbar nach dem Formatieren die gesicherten Dateien wieder rüberkopiert. Daran sollte es doch eigentlich nicht liegen oder doch ???

Ein generverte Leser....

Viele Grüße

Nordlicht
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Old 08-27-2009, 02:54 PM   #8
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Nordlicht View Post
Daumen drücken half leider nicht

Konnte 10 Minuten lesen und dann war das nervige Problem wieder da. Also Reset und genervt ins Bett.

Ich hatte unmittelbar nach dem Formatieren die gesicherten Dateien wieder rüberkopiert. Daran sollte es doch eigentlich nicht liegen oder doch ???

Ein generverte Leser....

Viele Grüße

Nordlicht
Eigentlich dürfte es daran nicht liegen. Es könnte allerdings sein, dass Dein Cybook ein bestimmtes Buch nicht mag!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 08-27-2009, 03:03 PM   #9
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Eigentlich dürfte es daran nicht liegen. Es könnte allerdings sein, dass Dein Cybook ein bestimmtes Buch nicht mag!
Meinst Du, dass es auch an einem Buch liegt, dass ich nicht gerade lese ? Das Problem trat in den letzten Wochen bei diversen Büchern während des Lesens auf. Die Bücher habe ich alle mit Calibre ins Mobiformat umgewandelt.
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 03:39 AM   #10
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Das ist ja wirklich alles mehr als frustrierend . Nordlicht, gibt es mittlerweile irgendwas Neues zu dem Thema?
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 03:53 AM   #11
kaas
Muncher of ebooks
kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.kaas got an A in P-Chem.
 
kaas's Avatar
 
Posts: 312
Karma: 6423
Join Date: Nov 2007
Location: Fürth, Germany
Device: Pocketbook 360
Habe das gleiche Problem und glaube das es an der firmware liegt...
wenn du im englischem Forum suchst, wirst Du ähnliches finden

lg
kaas is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2009, 02:15 PM   #12
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Das ist ja wirklich alles mehr als frustrierend . Nordlicht, gibt es mittlerweile irgendwas Neues zu dem Thema?
Ich hatte komischerweise ein paar Tage Ruhe und keine Abstürze. Dann hat es mich eben gleich 2 mal erwischt....

Viele Grüße

Nordlicht
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2009, 06:30 PM   #13
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Bei mir hängt sich das Gen3 inzwischen beim Start immer häufiger auf. Würde mich nicht wundern, wenn sich nach längerem Gebrauch Dateicluster aus Thumbnails, Lesezeichen oder Speicherständen bilden, die für diesen Ärger verantwortlich sind.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2009, 11:16 AM   #14
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Bei mir hängt sich das Gen3 inzwischen beim Start immer häufiger auf. Würde mich nicht wundern, wenn sich nach längerem Gebrauch Dateicluster aus Thumbnails, Lesezeichen oder Speicherständen bilden, die für diesen Ärger verantwortlich sind.
Das ist ja wirklich merkwürdig, ich hatte das bei mir noch kein einziges Mal. K-Thom, wie lange hast Du denn Dein Cybook schon? Ich habe meines seit etwa einem Jahr...
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2009, 02:57 PM   #15
Nordlicht
Enthusiast
Nordlicht began at the beginning.
 
Posts: 37
Karma: 10
Join Date: Mar 2009
Device: CyBook Gen 3
Seit einiger Zeit habe ich keine Abtürze mehr und kann in Ruhe lesen. Komisch ist das aber schon. Am Gerät geänder habe ich gar nichts....
Nordlicht is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Libroid - Ein Weg zu "angereicherten" eBooks? beachwanderer Deutsches Forum 7 10-08-2010 05:12 AM
Vorschlag für ein weiteres Sub-Forum "Gratis-Aktionen" gromit62 Deutsches Forum 34 12-16-2009 02:20 AM
Auch ich habe nun ein Cybook gen3 rtz-13 Cybook 5 09-11-2009 11:15 AM
Cybook Gen3 pricing - "standard practice", says Bookeen Alexander Turcic Bookeen 62 03-29-2008 11:58 AM
a "Cybook Gen3" hello from the Netherlands JohnnyD Introduce Yourself 4 01-18-2008 01:30 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:10 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.