Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-01-2010, 06:36 AM   #16
gheim
Enthusiast
gheim has learned how to buy an e-book online
 
gheim's Avatar
 
Posts: 29
Karma: 93
Join Date: Oct 2009
Location: Berlin
Device: Sony PRS-900
Hi SkyDream,
hier die Aufstellung von USunlocked:

Store SubTotal 399,00 USD
Sales Tax 27,93 USD
Domestic Shipping 0,00
Total Store 426,93 USD
Total All Stores 426,93 USD

Personal Shopping Fee 42,693 USD
Total Amount 469,623 USD

das macht laut Paypal: 334,45 EUR

Die Freigrenze liegt wohl bei 430 EUR im Reiseverkehr.
Liegt der Warenwert zwischen 45 und 700 EUR, fallen zwar Einfuhrabgaben an, der Einfachheit halber gibt es aber die Möglichkeit der "Pauschalisierung": 13,5% Abgabe nur auf den Warenwert und vereinfachte Zollanmeldung.
(Privatsendung). Das wären 45 EUR.
Falls doch EUst (19%) anfallen würden 65 EUR (PDA, Notebook sind Zollsatzfrei)

Gruß
G.H

Last edited by gheim; 01-01-2010 at 06:54 AM.
gheim is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 11:13 AM   #17
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by gheim View Post
...

Falls doch EUst (19%) anfallen würden 65 EUR (PDA, Notebook sind Zollsatzfrei)

Gruß
G.H
Wenn der Reader als PDA gilt. Es gibt da aber auch andere Erfahrungen. Meines Wissens nach wurde für die Sony PRS Systeme eben erst ein Gutachten erstellt. Forkosigan weiß mehr dazu.

Wenn der Reader nicht als PDA gilt, dann wird er mit Zoll belegt. Den aktuellen Satz habe ich gerade nicht verfügbar.
StDo is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-01-2010, 02:10 PM   #18
SkyDream
Wizard
SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.
 
Posts: 1,377
Karma: 9400
Join Date: Sep 2009
Location: Europe
Device: PRS-650, iPod touch 4G, iPad 3
Erstmal Frohes Neues an Alle

Und danke für die Infos. Bin dann mal gespannt wie der Import verlaufen ist, und warte sehnsüchtig auf den Erfahrungsbericht mit PRS 900. Es juckt mich ja schon in den Finger direkt zu bestellen aber noch kann ich mich beherrschen...
SkyDream is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2010, 06:48 PM   #19
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Wenn der Reader als PDA gilt. Es gibt da aber auch andere Erfahrungen. Meines Wissens nach wurde für die Sony PRS Systeme eben erst ein Gutachten erstellt. Forkosigan weiß mehr dazu.

Wenn der Reader nicht als PDA gilt, dann wird er mit Zoll belegt. Den aktuellen Satz habe ich gerade nicht verfügbar.
Es kommt drauf an, wie gut sind die Beamte einer konkreten Zollstelle informiert, bei einen Privatperson, wird normalerweise nicht so ausführlich nachgeforscht, wie bei einer Firma.

Schlimmstenfalls kommt bei einen Wert von 334,45 EUR noch 63,54€ EUST und 12,37€ Zollgebühren (3,7%), also insgesamt noch 75,91€ hinzu. Entspricht dem Gesamtpreis von 410€. Vermutlich wird den Preis für PRS-900 in Deutschland bei 399€ liegen, aber wann PRS-900 in Deutschland verfügbar wird, kann man nur raten.

Last edited by Forkosigan; 01-02-2010 at 06:59 PM.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 01:30 AM   #20
gheim
Enthusiast
gheim has learned how to buy an e-book online
 
gheim's Avatar
 
Posts: 29
Karma: 93
Join Date: Oct 2009
Location: Berlin
Device: Sony PRS-900
Hallo,

habe gerade eine Mail von usunlocked bekommen, dass der Reader von Sony an sie verschickt wurde.
Bin gespannt, wie der weitere Verlauf sein wird.

Gruß

GHeim
gheim is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-19-2010, 01:50 PM   #21
gheim
Enthusiast
gheim has learned how to buy an e-book online
 
gheim's Avatar
 
Posts: 29
Karma: 93
Join Date: Oct 2009
Location: Berlin
Device: Sony PRS-900
Hi an alle,

so mein 900er ist angekommen. Versand von usunlocked am 15. Gestern sollte er zugestellt werden, war aber leider keiner zu Hause. Heute hat meine Frau ihn in Empfang genommen.
Echt schneller Service von usunlocked. Und das beste, kein Zoll!!!
Da ich erst Freitag wieder zu Hause bin, kann ich ihn noch nicht erkunden.
Ich mache dann einen Review, versprochen.
Gruß
G.H.
gheim is offline   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 01:51 PM   #22
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Glückwunsch zum neuen Reader, gheim. Bin schon gespannt auf den Review!
netseeker is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New Kindle DX Vs. Sony reader daily edition Walkmancho Which one should I buy? 19 07-11-2010 09:28 AM
New Kindle DX Vs. Sony reader daily edition Walkmancho Which one should I buy? 0 07-01-2010 01:39 AM
Video of the Sony Reader Daily Edition luqmaninbmore News 10 12-25-2009 12:47 AM
What form of 3G does the Sony Reader Daily Edition use? AprilHare News 20 08-27-2009 02:40 PM


All times are GMT -4. The time now is 07:14 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.