Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 06-11-2009, 05:19 AM   #1
Alexander Turcic
Fully Converged
Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alexander Turcic ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Alexander Turcic's Avatar
 
Posts: 18,163
Karma: 14021202
Join Date: Oct 2002
Location: Switzerland
Device: Too many to count here.
Thumbs up Sommer-Gewinnspiel: MobileRead verlost ein Lesegerät Deiner Wahl!

So, liebe Community. Die Tage sind wieder länger, das Quecksilber steigt – Sommerfeeling überall. Was gibt es da Schöneres, als am Wochenende am See zu sitzen, die Füße im Wasser und den Kopf vertieft in einem spannenden Ebook? Wenn man das auch noch auf einem schicken neuen Gerät lesen kann, dürfte die Welt geradezu perfekt sein.

Deshalb starten wir den Sommer mit einem Gewinnspiel und verlosen einen besonders heißen Preis: ein Lesegerät Deiner Wahl!

Der Preis: Dein Wunsch-Lesegerät, und zwar aus folgender Liste:
  • Amazon Kindle 2
  • Sony Reader PRS-700
  • Sony Reader PRS-505
  • Bookeen Cybook Gen3
  • Endless Ideas BeBook 1
  • Ectaco jetBook
  • oder jedes vergleichbare Lesegerät gleicher Preisklasse

Bitte beachten: Der Gewinner muss ein Gerät wählen, das offiziell in seinem Land vertrieben wird.

Und so funktioniert's:

Die Teilnahme am Gewinnspiel ist denkbar einfach. Besuch einfach unseren Gewinnspiel-Thread im Announcement- bzw. Ankündigungsbereich. Am besten, Du folgst diesem Link. Poste bitte dort, weshalb ausgerechnet DU ein neues Lesegerät brauchst bzw. gewinnen solltest. . Der Thread ist auf English, wer aber auf Deutsch posten möchte, kann das gerne tun. Anschließend gleich unsere Lesegeräteforen besuchen (hier auf Deutsch oder hier auf Englisch) und das Wunschgerät diskutieren! Nimm an unseren laufenden Diskussionen teil und starte neue Threads!

Übrigens: Wir denken darüber nach, die originellsten Gründe, weshalb unsere User ein Lesegerät brauchen, mit einer kleinen Aufmerksamkeit zu prämieren. Kreativität wird also belohnt!

Hier noch einige Details:
  • Um am Gewinnspiel teilzunehmen, bitte in unserem Gewinnspiel-Thread posten. Erzähl uns, weshalb ausgerechnet DU ein neues Lesegerät brauchst bzw. gewinnen solltest (nur ein Post pro Teilnehmer).
  • Nimm an den Diskussionen in unsere Lesegeräteforen teil.
  • Das Gewinnspiel beginnt heute und endet am 26. Juni 2009 um 11:59 PM EDT
  • Aus allen gültigen Posts ziehen wir nach Ablauf des Gewinnspielzeitraums einen Gewinner per Zufallsziehung.
  • Der Gewinner wird via PM von uns benachrichtigt und muss innerhalb von 7 Tagen nach Ablauf des Gewinnspielzeitraums antworten. Ansonsten wird ein neuer Gewinner gezogen.
  • Der Gewinner erhält ein Lesegerät seiner Wahl (soweit zu diesem Zeitpunkt erhältlich), und zwar entweder 1 Amazon Kindle 2 ODER 1 Sony Reader PRS-700 ODER 1 Sony Reader PRS-505 ODER 1 Bookeen Cybook Gen3 ODER 1 Endless Ideas BeBook 1 ODER 1 Ectaco jetBook ODER 1 vergleichbares Lesegerät gleicher Preisklasse
  • Der Rechtsweg ist ausgeschlossen.

Wir drücken Euch die Daumen und wünschen viel Spaß bei unserem Gewinnspiel!

PS: Ein Extra-Dankeschön an alle, die über unser Gewinnspiel twittern, bloggen oder anderswie berichten.

MobileRead Mitarbeiter sind von der Teilnahme ausgeschlossen
Alexander Turcic is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 01:16 PM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Ach menno. Ich tret als Moderator zurück
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 01:31 PM   #3
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Ach menno. Ich tret als Moderator zurück
Nix da, mtravellerh, schön hiergeblieben!
Und als deutschsprachige Moderatoren drücken wir den deutschsprachigen Gewinnspielteilnehmern natürlich ganz besonders die Daumen!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 02:03 PM   #4
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Ich hab erst mal mitgemacht. Der Trend geht sowieso zum Zweitlesegerät.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2009, 09:39 AM   #5
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Du hast Sorgen. Ich habe noch nicht mal ein "Erstlesegerät" (Wenn man das iPhone ausnimmt).
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2009, 01:47 PM   #6
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Du hast Sorgen. Ich habe noch nicht mal ein "Erstlesegerät" (Wenn man das iPhone ausnimmt).
Ich so gesehen auch nicht mehr - muß ja immer mit Frau und Kindern um den Sony "streiten", wenn ich ihn zum Lesen oder eBooks-Testen brauche. Momentan lese ich meistens auf dem iPod aber das ist nur eine Übergangslösung. Ich will einen zweiten Reader!!! Deshalb habe ich mich ebenfalls für das Sommer-Gewinnspiel angemeldet.
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2009, 02:23 PM   #7
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Ich warte auf den txtr. Falls der nicht mein Erstlese- sondern Zweitlesegerät werden sollte weil ich das Sommergewinnspiel gewinne, umso besser.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2009, 07:52 PM   #8
Drake
reading everywhere
Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Drake's Avatar
 
Posts: 152
Karma: 2113314
Join Date: Feb 2009
Location: Germany, Karlsruhe
Device: CyBook Gen3, PocketBook Touch Lux
Ich hab auch mitgemacht und unterstütze ganz uneigennützig Marc_liest...
Drake is offline   Reply With Quote
Old 06-14-2009, 04:29 AM   #9
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
@Drake...was soll ich sagen:
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2009, 08:37 AM   #10
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Die sonstigen deutschsprachigen User scheinen ja noch ein bisschen zurückhaltend bzgl. der Teilnahme. Was ist los, Leute? Traut Euch nur. Und wirklich gerne auch auf Deutsch!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2009, 09:55 AM   #11
mos
Addict
mos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it ismos knows what time it is
 
mos's Avatar
 
Posts: 392
Karma: 2200
Join Date: Mar 2009
Location: Germany
Device: iphone 4, iPad, Nook softrooted
Ich habe auch schon mitgemacht. Mal schaun, vielleicht klappte es ja.
mos is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2009, 11:02 AM   #12
Eagleeye
Fanatic
Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!
 
Eagleeye's Avatar
 
Posts: 591
Karma: 100000
Join Date: Sep 2008
Location: Halle/S.
Device: BeBook, Pocketbook 360°; Kindle 3G
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Die sonstigen deutschsprachigen User scheinen ja noch ein bisschen zurückhaltend bzgl. der Teilnahme. Was ist los, Leute? Traut Euch nur. Und wirklich gerne auch auf Deutsch!
Mich grämt, daß man sich nur unter den offiziell in Deutschland erhältlichen Modellen sein Wunschmodell aussuchen kann - bestünde die Chance, auf diesem Weg an einen Kindle2 zu kommen, hätt' ich schon längst mitgemacht ...

Aber so ... SONY mag ich seit der Rootkit-Geschichte von vor ein paar Jahren nicht besonders; Bookeen scheint ja ganz gut zu sein, aber wenn ich mir das Theater um das immer noch nicht veröffentlichte Firmware-Update ansehe, wirkt das recht demotivierend, was den Wunsch nach dem Erwerb eines solchen Readers angeht; BeBook hab' ich schon - und Textr und Co sind noch nicht erschienen (und werden es wohl auch nicht bis Quizende) ...
Eagleeye is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2009, 11:10 AM   #13
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Eagleeye View Post
Mich grämt, daß man sich nur unter den offiziell in Deutschland erhältlichen Modellen sein Wunschmodell aussuchen kann - bestünde die Chance, auf diesem Weg an einen Kindle2 zu kommen, hätt' ich schon längst mitgemacht ...

Aber so ... SONY mag ich seit der Rootkit-Geschichte von vor ein paar Jahren nicht besonders; Bookeen scheint ja ganz gut zu sein, aber wenn ich mir das Theater um das immer noch nicht veröffentlichte Firmware-Update ansehe, wirkt das recht demotivierend, was den Wunsch nach dem Erwerb eines solchen Readers angeht; BeBook hab' ich schon - und Textr und Co sind noch nicht erschienen (und werden es wohl auch nicht bis Quizende) ...
Och, Eagleeye, so'n Cybook ist schon hübsch. Komm schon, nur wer mitspielt, kann gewinnen
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2009, 12:31 PM   #14
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Mensch ravenne, du nötigst einen ja geradezu mitzumachen.

Ich würde ja auch gerne Marc_liest unterstützen, habe aber einen passenden Grund, der mich geradezu für den Gewinn vorbestimmt - wenn nicht der Gewinner ausgelost werden würde...
StDo is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2009, 02:44 PM   #15
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Mensch ravenne, du nötigst einen ja geradezu mitzumachen.
Na wenn ich schon selbst nicht mitmache, will ich wenigstens eine/n aus der deutschsprachigen Community gewinnen sehen.

Quote:
Ich würde ja auch gerne Marc_liest unterstützen, habe aber einen passenden Grund, der mich geradezu für den Gewinn vorbestimmt - wenn nicht der Gewinner ausgelost werden würde...
Auch an dieser Stelle nochmal herzlichen Glückwunsch. Ein sehr schöner Name übrigens.
ravenne is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
iPad iPad als Lesegerät Marc_liest Apple 50 11-19-2010 09:25 AM
Google will ab Sommer eBooks verkaufen gromit62 Deutsches Forum 0 05-05-2010 04:53 AM
Pocketbook-Gewinnspiel bei lesen.net Forkosigan PocketBook 8 12-02-2009 06:13 AM
Bild Fankfurt verlost 20 Cybook Opus beachwanderer Deutsches Forum 3 10-02-2009 04:25 PM
Reader-Wahl MagicOSP Deutsches Forum 54 08-05-2009 03:27 AM


All times are GMT -4. The time now is 07:48 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.