Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-15-2009, 09:22 AM   #31
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Oder gibt es doch noch was....

CrunchPad
WAS?! Noch ein gadget?!


Sagt mal, hat jemand von Euch eine Playstation 3? Ich überlege gerade, ob das nicht das Richtige für meinen Mann wäre. Die kann doch auch DVDs und Blue Rays abspielen, oder?
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 09:33 AM   #32
T_Frain_K
Booyah!
T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
T_Frain_K's Avatar
 
Posts: 673
Karma: 1753
Join Date: Jul 2009
Location: Austria
Device: Cybook Gen3 // Samsung Galaxy S
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Sagt mal, hat jemand von Euch eine Playstation 3?
Ja, hier - und zwar seit Tag 1 Noch um 600 €ier nackt damals.
Die Woche hat ein Kollege von mir die neue mit etlich Zubehör um 300 gekauft.

Und ja, kann sie. Und noch viel mehr.
T_Frain_K is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 09:52 AM   #33
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
JA! Kaufen. DVD´s, Blue Ray und funktioniert auch klasse als Medienserver.
Ach ja, manche spielen auch damit.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 10:02 AM   #34
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by T_Frain_K View Post
Ja, hier - und zwar seit Tag 1 Noch um 600 €ier nackt damals.
Die Woche hat ein Kollege von mir die neue mit etlich Zubehör um 300 gekauft.

Und ja, kann sie. Und noch viel mehr.
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
JA! Kaufen. DVD´s, Blue Ray und funktioniert auch klasse als Medienserver.
Ach ja, manche spielen auch damit.
Oha! Ihr klingt sehr überzeugt! Ich muss mich da gerade erst mal einlesen. Anscheinend gibt es gerade einen kleinen Preiskampf zwischen Aldi und Mediamarkt, allerdings ist da immer von Playstation 3 Slim die Rede, das scheint eine abgespeckter Version zu sein, na ich geh mal lesen.... Danke schon mal für die Hinweise.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 10:13 AM   #35
T_Frain_K
Booyah!
T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
T_Frain_K's Avatar
 
Posts: 673
Karma: 1753
Join Date: Jul 2009
Location: Austria
Device: Cybook Gen3 // Samsung Galaxy S
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
... von Playstation 3 Slim die Rede, das scheint eine abgespeckter Version zu sein...
Nein, nur kleiner.
T_Frain_K is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 10:50 AM   #36
sbock
Member
sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.sbock ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
sbock's Avatar
 
Posts: 13
Karma: 487032
Join Date: Jun 2009
Location: Germany, Hannover
Device: Sony PRS-505
Ich habe für meinen Freund den Nook bestellt. Er weiß es schon, daher kann ich es hier schreiben. Da er sich viel besser auskennt mit dem Thema ebook Reader, wird er bestimmt auch hier berichten.
Ich freu mich schon darauf, wenn wir beide den Nook auspacken können.
Was ich bekomme, weiß ich noch nicht. Aber im
Gegensatz zu meinem Freund, liebe ich Überraschungen!
sbock is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 10:52 AM   #37
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by T_Frain_K View Post
Nein, nur kleiner.
Danke für den Hinweis!

Quote:
Originally Posted by sbock View Post
Ich habe für meinen Freund den Nook bestellt. Er weiß es schon, daher kann ich es hier schreiben. Da er sich viel besser auskennt mit dem Thema ebook Reader, wird er bestimmt auch hier berichten.
Ich freu mich schon darauf, wenn wir beide den Nook auspacken können.
Was ich bekomme, weiß ich noch nicht. Aber im
Gegensatz zu meinem Freund, liebe ich Überraschungen!
Oh cool! Und ja, bitte unbedingt berichten!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 04:31 PM   #38
BlueMonkey
Evangelist
BlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it isBlueMonkey knows what time it is
 
BlueMonkey's Avatar
 
Posts: 437
Karma: 2338
Join Date: Sep 2009
Location: Augsburg
Device: Astak EZ Reader Pocket Pro, Nexus S
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Ich bekomme (hoffentlich) einen Txtr.
So siehts bei mir auch aus - d.h. wenn alles gut geht, bekommen wir den txtr Reader ja sogar schon vor Weihnachten

Die Geschenke für die Lieben muss ich mir erst noch zusammensuchen - immer diese Eltern die eigentlich schon alles haben, sich den Rest selbst kaufen können und die Gutscheine, die man ihnen schenkt, nicht einlösen

Naja...notfalls wird es eine Ladung selbstgemachter Pralinen oder ähnliches
BlueMonkey is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 04:41 PM   #39
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by BlueMonkey View Post
So siehts bei mir auch aus - d.h. wenn alles gut geht, bekommen wir den txtr Reader ja sogar schon vor Weihnachten

Die Geschenke für die Lieben muss ich mir erst noch zusammensuchen - immer diese Eltern die eigentlich schon alles haben, sich den Rest selbst kaufen können und die Gutscheine, die man ihnen schenkt, nicht einlösen

Naja...notfalls wird es eine Ladung selbstgemachter Pralinen oder ähnliches
Bei mir sieht's nicht mehr so gut aus. Das Finanzamt will plötzlich Geld und unser Fernseher zeigt seit heute Ausfallerscheinungen. Außerdem muß noch ein Auto über den TÜV.

Wenn's dumm läuft war es das für's erste mit dem Txtr. Dann gib's erst im März einen Neuen.

Na ja, bis dahin habe ich wenigstens die ersten Testberichte gelesen.
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 02:12 AM   #40
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by BlueMonkey View Post
So siehts bei mir auch aus - d.h. wenn alles gut geht, bekommen wir den txtr Reader ja sogar schon vor Weihnachten

Die Geschenke für die Lieben muss ich mir erst noch zusammensuchen - immer diese Eltern die eigentlich schon alles haben, sich den Rest selbst kaufen können und die Gutscheine, die man ihnen schenkt, nicht einlösen

Naja...notfalls wird es eine Ladung selbstgemachter Pralinen oder ähnliches
Ja, das Problem mit den Eltern kenn ich auch, seufz. Bei uns gab es die letzten Jahre auch immer Gutscheine, die heute noch rumliegen. Selbstgemachte Pralinen klingen übrigens sehr interessant.

Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Bei mir sieht's nicht mehr so gut aus. Das Finanzamt will plötzlich Geld und unser Fernseher zeigt seit heute Ausfallerscheinungen. Außerdem muß noch ein Auto über den TÜV.

Wenn's dumm läuft war es das für's erste mit dem Txtr. Dann gib's erst im März einen Neuen.

Na ja, bis dahin habe ich wenigstens die ersten Testberichte gelesen.
Oh nein! Daumen sind gedrückt, dass der Fernseher überlebt, das Auto den TÜV mit links schafft und der Fiskus den txtr als Büromaterial anerkennt!!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 04:12 AM   #41
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.
 
Fellball's Avatar
 
Posts: 1,430
Karma: 95000
Join Date: Dec 2007
Location: Germany, near Bingen/Rhein
Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
oh nein! Daumen sind gedrückt, dass der Fernseher überlebt, das Auto den TÜV mit links schafft und der Fiskus den txtr als Büromaterial anerkennt!!
Der Fernseher wird es wohl überleben. Ist wahrscheinlich nur eine kalte Lötstelle. Das sollte ich in den Griff bekommen.
Am Fiskus führt kein Weg vorbei, aber wenn das Auto einigermaßen über den TÜV kommt, könnte der Txtr bald bestellt sein. Und wenn das Geld dafür nicht reicht, gibt es noch andere Reader die etwas günstiger sind.

Meine Eltern sagen "wir wollen nichts", sind dann aber schwer entäuscht wenn es wiklich nichts gibt.....

Also gibt's ein Fotobuch vom unserem Junior , mit diversen Fotos vom letzen Jahr, und Oma und Opa sind glücklich.
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 06:02 AM   #42
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Der Fernseher wird es wohl überleben. Ist wahrscheinlich nur eine kalte Lötstelle. Das sollte ich in den Griff bekommen.


Oder mach es wie ich und mustere den Fernseher aus! Ich lebe schon lange Jahre gut ohne. Wozu habe ich meine Bücher?
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 07:07 AM   #43
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
beachwanderer's Avatar
 
Posts: 2,602
Karma: 16748808
Join Date: Nov 2007
Location: At the Baltic Sea
Device: Some
Ich fürchte, mit weiterem Spielzeug für mich wirds dies Jahr zu Weihnachten nix... bin aber nicht traurig ... hab eh keine Zeit:

In meiner Familie ist letzte Woche ein Großgeschenk angekommen, das uns (wie das vorhandene gleicher Bauart) noch auf Jahre beschäftigen wird. Der Weihnachtsetat geht wohl komplett für das notwendige Zubehör drauf = Nahrung und Windeln .

Zur Feier des Tages gebe ich einen aus !

Die ersten drei Einsender einer persönlichen Nachricht bekommen je einen MR-Pin von mir kostenlos und frei Haus zugeschickt .

Wichtig: Ich melde mich auf die ersten drei Einsendungen bei den Betreffenden zurück und bitte dann um gesonderte Adressenübersendung. Ich will ja hier keine Adressensammlung aufmachen.

Wickelnde Grüße !

beachwanderer
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 10:25 AM   #44
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by beachwanderer View Post
Ich fürchte, mit weiterem Spielzeug für mich wirds dies Jahr zu Weihnachten nix... bin aber nicht traurig ... hab eh keine Zeit:

In meiner Familie ist letzte Woche ein Großgeschenk angekommen, das uns (wie das vorhandene gleicher Bauart) noch auf Jahre beschäftigen wird. Der Weihnachtsetat geht wohl komplett für das notwendige Zubehör drauf = Nahrung und Windeln .
Das sind ja tolle Nachrichten! Glückwunsch, beachwanderer!! Dann ist jetzt vermutlich auch erst mal die Zeit fürs Lesen eher eingeschränkt. Viel Spaß beim Wickeln und möglichst ruhige Nächte.

Quote:
Zur Feier des Tages gebe ich einen aus !

Die ersten drei Einsender einer persönlichen Nachricht bekommen je einen MR-Pin von mir kostenlos und frei Haus zugeschickt .

Wichtig: Ich melde mich auf die ersten drei Einsendungen bei den Betreffenden zurück und bitte dann um gesonderte Adressenübersendung. Ich will ja hier keine Adressensammlung aufmachen.

Wickelnde Grüße !

beachwanderer
Das lob ich mir! Die Pins sehen übrigens richtig gut aus.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 10:56 AM   #45
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
GLÜCKWUNSCH!!!! (Habe ja schon zwei Pins - sollen sich andere freuen dürfen)
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
geschenke, mighty mouse, weihnachten, wunschzettel, wünsche

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weihnachten dann einen Reader bei Aldi? Verres Lounge 0 07-15-2010 11:52 AM
txtr nicht zu Weihnachten Marc_liest Andere Lesegeräte 72 01-10-2010 08:01 AM
Was gibt’s zu Weihnachten zu essen? StDo Lounge 18 12-27-2009 09:58 PM
Fröhliche Weihnachten! ravenne Lounge 29 12-26-2009 08:15 AM
Weihnachten bei Libreka - eBook-Reader gewinnen & gratis eBooks abstauben BlueMonkey Deutsches Forum 7 12-15-2009 04:47 AM


All times are GMT -4. The time now is 02:34 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.