Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-03-2010, 09:02 AM   #166
Slonik
Junior Member
Slonik is on a distinguished road
 
Posts: 7
Karma: 50
Join Date: Dec 2009
Device: pocketbook 360
Quote:
Nach dem Aktivieren der Tastensperre musst Du kurz warten bis die Aktivitäts-LED abschaltet, erst dann ist auch der G-Sensor abgeschaltet.
Vielleicht hast Du zu schnell getestet?
Danke sehr, das stimmt. Ich habe aber getestet währen mein Pocketbook geladen wurde. Dann blättert er mit der Tatstatursperre. Ist aber nicht so wichtig, jetzt passt alles, danke
Slonik is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 09:30 AM   #167
Sturgis
Groupie
Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.
 
Sturgis's Avatar
 
Posts: 165
Karma: 496
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Pocketbook 360, iPodTouch
Quote:
Originally Posted by Slonik View Post
Ich habe aber getestet währen mein Pocketbook geladen wurde. Dann blättert er mit der Tatstatursperre.
Ah, in dem Fall wird wohl während des Ladens der G-Sensor nicht abschalten und daher nützt dann auch die Tastensperre nichts gegen das Weiterblättern durch kippen.

Danke Dir für die Rückmeldung!
Sturgis is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-03-2010, 11:09 AM   #168
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Sturgis View Post
Ah, in dem Fall wird wohl während des Ladens der G-Sensor nicht abschalten und daher nützt dann auch die Tastensperre nichts gegen das Weiterblättern durch kippen.

Danke Dir für die Rückmeldung!
Ja, gut zu wissen. Obwohl man kaum MM mitschleppt, während sie noch an ein Kabel angeschlosen ist. Müsste schon ein laaaaanges Kabel sein.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2010, 12:56 PM   #169
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Beschreibung der Funktionen (Englisch)
http://code.google.com/p/fbreader-po...eader180_guide
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 02-16-2010, 10:01 AM   #170
TheHutt
Zealot
TheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheeseTheHutt can extract oil from cheese
 
TheHutt's Avatar
 
Posts: 135
Karma: 1200
Join Date: Jan 2010
Device: Pocketbook 360°
Neue Version 0.7.2 - 14.02.2010

Quote:
Bugfixes. Empfohlen für alle Versionen seit 0.6.0: durch den Bug beim Laden von Schriftarten kann FBReader beim Start abstürzen. Momentan nur russische und englische Übersetzung vorhanden.

* Fehler beim Laden von Schriftarten korrigiert: FBReader stürzt beim Start ab, wenn eine Schriftart ausgewählt wurde, die keinen "Normal"-Stil enthält
* Außer Kraft setzen der Silbentrennung korrigiert
* Speichern von Standardstilen nach Bearbeitung korrigiert
http://code.google.com/p/fbreader-po...76_fbreader180
TheHutt is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-23-2010, 04:23 AM   #171
haba
Junior Member
haba began at the beginning.
 
Posts: 5
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: none
Hallo,
glaubt ihr das es möglich wird die Blätterfunktion auch im pdf-viewer zu implementieren.
Ich habe nämlich eine Unmenge an pdf-Fachliteratur die aufgrund der Grafiken nicht konvertiert werden können. (Zumindest war ich bis jetzt zu blöd)
haba is offline   Reply With Quote
Old 02-23-2010, 01:26 PM   #172
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Es wird daran gearbeitet haba.

Auf den Geräten mit Lagesonsor (also nicht 301) wird es eine blätterfunktion ohne tasten auch für pdfs geben, der genaue Zeitpunkt steht allerdings noch nicht fest.
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 12:59 AM   #173
haba
Junior Member
haba began at the beginning.
 
Posts: 5
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: none
Super

Ihr seid sensationell. Diese Community ist einmalig. Die Ukrainer müssten euch alle mit Geschenken überhäufen.
Eure Arbeit hat mich auch davon überzeugt, dass ich mir einen 360er gekauft habe.
Ein grosses Danke an die ehrenamtlichen Entwickler.
haba is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 11:40 PM   #174
Logseman
Orisa
Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Logseman's Avatar
 
Posts: 1,999
Karma: 1035571
Join Date: Feb 2010
Location: Ireland
Device: Onyx Poke 5
Das Schönste ist, dass jeder kann im Reiche seiner Möglichkeiten an Verbesserungen arbeiten. Jetzt mache ich die spanische Übersetzung vom FBReader180, nachdem ich ein Fansub für das Pocketbook-Firmware hergestellt habe. Open-Source ist die Zukunft ^^
Logseman is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 06:18 PM   #175
Toniri
Member
Toniri began at the beginning.
 
Posts: 12
Karma: 10
Join Date: Mar 2010
Device: Pocketbook 360°
Blättern in Einschlafposition

Hallo,

erst mal möchte ich mich bei Euch allen dafür bedanken, dass ich mir doch nicht den Sony PRS-300 gekauft habe sondern das PB 360°

Und dann geht ein dickes an SciFi und Forkosigan für die Verbesserungen am Fbreader.

Bleiben mir erst mal nur noch meine beiden Fragen:

1. Ich versteh die Funktion: 'disable status, show info instead' nicht. Irgendwie schaffe ich es nur, die Statuszeile an- bzw. auszuschalten, jedoch nicht den replacement info content anzuzeigen, obwohl ich unter 'status replacement info content einige Anzeigeelemente ausgewählt habe.

2. Der 180° Modus wurde ja ursprünglich geschrieben um im Bett auf der Seite liegend zu lesen. Besteht denn die Möglichkeit einen Modus zu bauen, bei dem das PB auf einer Längsseite steht, der Text jedoch im Hochformat angezeigt wird und ich trotzdem über eine Rotationsbewegung blättern kann?

Mit besten Grüßen

Toni
Toniri is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 05:56 AM   #176
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Willkommen im Forum Toniri.
Und Glückwunsch, du hast die richtige Wahl getroffen (wie du ja selbst sagst).

Quote:
Originally Posted by Toniri View Post
...
2. Der 180° Modus wurde ja ursprünglich geschrieben um im Bett auf der Seite liegend zu lesen. Besteht denn die Möglichkeit einen Modus zu bauen, bei dem das PB auf einer Längsseite steht, der Text jedoch im Hochformat angezeigt wird und ich trotzdem über eine Rotationsbewegung blättern kann?
So etwas wäre lösbar, wenn man die Rotation der Seite (also das Drehen der Anzeige) auf eine der Tasten legt und über den Bewegungssensor blättert.

Das sollte doch machbar sein.
StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2010, 03:41 AM   #177
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Version 8.0
http://fbreader-pockebook.googlecode...-app-0.8.0.zip

http://code.google.com/p/fbreader-po...eader180_guide
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2010, 12:38 PM   #178
reader42
Zealot
reader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it isreader42 knows what time it is
 
Posts: 117
Karma: 2097
Join Date: Feb 2010
Device: none
Funktioniert diese Version schon mit dem PB302?
reader42 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2010, 12:52 PM   #179
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by reader42 View Post
Funktioniert diese Version schon mit dem PB302?
Die Autoblätterfunktion auf jeden Fall. Ist aber noch keine 302-Version!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 04:11 AM   #180
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Hatte ich schon erwähnt, dass die nächste Version des FBReaders deutsch lokalisiert verfügbar sein wird.
StDo is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CVS $180 reader ppw News 1 08-20-2010 11:32 AM
Amazon Offering Kindle Replacements for $180? daffy4u Amazon Kindle 31 11-25-2009 07:06 AM
Graphite Jetbook $180 at Frys artifact Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 11 09-12-2009 01:33 PM
Ebooks 50% off of Textbook version, but expire in 180 days. primbs News 0 05-18-2009 12:02 AM


All times are GMT -4. The time now is 07:01 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.