Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-21-2009, 04:45 PM   #391
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by surrealufo View Post
Kann es wahr sein? Es gibt tatsächlich eine Ordnernavigation?

So zum Beispiel; wäre das möglich?
  • Ordner
    • Genre A
      • Buch.pdf
      • Buch.pdf
    • Genre B
      • Buch.pdf
      • Buch.pdf
    • usw.

Damit würde ich mir viel leichter tun, als mit einer datenbankartigen Katalogisierung wie in iTunes üblich. Können die ebooks auch mit ihren orginalen Dateinamen (und nicht mit den internen Namen/Tags) angezeigt werden?
Ja, es ist wahr Eine Ordnernavigation, sogar mit Möglichkeit die Dateien zu löschen oder zu verschieben, Umbenennen.

Man kann entweder die originalen Dateinamen oder die Tags anzeigen lassen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 04:55 PM   #392
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Quote:
Originally Posted by surrealufo View Post
So zum Beispiel; wäre das möglich?
Ja.

Quote:
Damit würde ich mir viel leichter tun, als mit einer datenbankartigen Katalogisierung wie in iTunes üblich. Können die ebooks auch mit ihren orginalen Dateinamen (und nicht mit den internen Namen/Tags) angezeigt werden?
Ja, kann man einstellen. Bei der Anzeige mit dem Dateinahmen gibt's in der Listenansicht zwar eine Mischansicht davon (Dateiname + Autor aus Tag), ist aber wohl auch besser so. Hab' Dir mal zwei Screenshots angehängt.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ordner_datei.jpg
Views:	344
Size:	67.7 KB
ID:	41688   Click image for larger version

Name:	ordner_tags.jpg
Views:	350
Size:	73.3 KB
ID:	41689  
Svenni is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-21-2009, 05:20 PM   #393
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Quote:
Originally Posted by Tissman View Post
Ich glaube für die Badewanne nehme ich dann erstmal eine Frischhaltefolie. Die 6,90 würde ich ja bezahlen, aber da noch der Versand + Minderbestellung draufkommt sind es ja schon 10 €. Ich habe gerade noch krampfhaft versucht irgendwas anderes interessantes bei pearl zu bestellen, aber nix gefunden ...
Wie ich schon schrieb, das billigste, was ich gefunden habe für 6,90€ hier (+ 2,50€ Versand):
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=220518769282
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 05:21 PM   #394
surrealufo
Member
surrealufo began at the beginning.
 
Posts: 17
Karma: 12
Join Date: Jan 2009
Device: PB301+
Das ist ja hervorragend – ich bin begeistert! Die fehlende Ordneransicht war einer der Hauptgründe, warum ich mich bisher immer gegen einen Reader entschieden habe. Ich werde noch ein wenig herumgrübeln und dann wahrscheinlich bestellen.
surrealufo is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 03:22 AM   #395
jusi
Junior Member
jusi began at the beginning.
 
Posts: 8
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
ist das pfd-Tutorial noch in Arbeit, oder hab ich das irgendwo verpasst?

Danke schon mal im voraus !!!!
jusi is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-22-2009, 04:08 AM   #396
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by jusi View Post
ist das pfd-Tutorial noch in Arbeit, oder hab ich das irgendwo verpasst?

Danke schon mal im voraus !!!!
Nein, du hast nichts verpasst. mtravellerh arbeitet noch dran.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 04:08 AM   #397
Tissman
Enthusiast
Tissman began at the beginning.
 
Tissman's Avatar
 
Posts: 33
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Wink

Quote:
Wie ich schon schrieb, das billigste, was ich gefunden habe für 6,90€ hier (+ 2,50€ Versand):
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=220518769282
Danke datenreisender, dass hab ich vorher übersehen. Ich habs mir auch bestellt, übrigens vorher meinte ich Gefrierbeutel

Liebe Grüße
Tissman is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 04:10 AM   #398
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Tissman View Post
Danke datenreisender, dass hab ich vorher übersehen. Ich habs mir auch bestellt, übrigens vorher meinte ich Gefrierbeutel

Liebe Grüße

Oh, das beruhigt mich. Frischhaltefolie drumzuwickeln fand ich doch etwas sehr mutig
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 04:28 AM   #399
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by jusi View Post
ist das pfd-Tutorial noch in Arbeit, oder hab ich das irgendwo verpasst?

Danke schon mal im voraus !!!!
Sorry, bin bisschen krank und daher nicht so schnell wie sonst üblich! Kommt aber noch!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 04:47 AM   #400
jusi
Junior Member
jusi began at the beginning.
 
Posts: 8
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
na, keine Panik. Wenn du krank bist, kurier dich aus !!! Ist wichtiger. Schöne Weihnachten erstmal an alle !!!
jusi is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 05:12 AM   #401
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Sorry, bin bisschen krank und daher nicht so schnell wie sonst üblich! Kommt aber noch!
Gute Besserung! Und erhole dich gut! Auch von mir, Schöne Weihnachten an alle !!!

Last edited by Forkosigan; 12-22-2009 at 05:38 AM.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 05:31 AM   #402
Tissman
Enthusiast
Tissman began at the beginning.
 
Tissman's Avatar
 
Posts: 33
Karma: 10
Join Date: Dec 2009
Device: Pocketbook 360
Danke! Schöne Feiertage,erholt euch alle schön, esst lecker, schlaft lange und alles Gute !
Wünscht von zuhaus euer kleiner Tissmanlaus!
Tissman is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 06:55 PM   #403
Moredread
Addict
Moredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-books
 
Posts: 202
Karma: 754
Join Date: Nov 2009
Device: Trekstore Pyrus
Hrmpf, wollte meinen schon längst bestellt habe. Da ich aber seit ein paar Monaten krankgeschrieben bin, kommt das Geld von der Krankenkasse... oder besser käme, die Jungs lassen sich Zeit. Sobald die endlich überweisen, bestelle ich mir einen Reader, soviel ist mal sicher :-). Habe schon fleißig Werbung gemacht und kenne eine Menge Leute, die das Gerät dann sehen möchten und möglicherweise auch bald Kunden sind.

Forkosignan, vielleicht solltest Du Dir überlegen, ob Du nicht auch gleich die Aquapacks mitanbietest. Wäre ein netter Service; Du kannst schließlich ordentlich bei den Versandkosten sparen. Naja, und den Kunden bliebe neben den Versandkosten auch noch der Aufwand der zusätzlichen Bestellung erspart. Die Vorleistung, die Du dafür bringen müsstest, wäre ja recht übersichtlich. Ist aber natürlich nur so ein Gedanke
Moredread is offline   Reply With Quote
Old 12-24-2009, 03:19 AM   #404
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Moredread View Post
Forkosignan, vielleicht solltest Du Dir überlegen, ob Du nicht auch gleich die Aquapacks mitanbietest. Wäre ein netter Service; Du kannst schließlich ordentlich bei den Versandkosten sparen. Naja, und den Kunden bliebe neben den Versandkosten auch noch der Aufwand der zusätzlichen Bestellung erspart. Die Vorleistung, die Du dafür bringen müsstest, wäre ja recht übersichtlich. Ist aber natürlich nur so ein Gedanke
Ich habe verkaufe die Geräte nicht selbst, sondern über Online-Shops des Vertriebspartner. Ich habe Ihnen schon vorgeschlagen Aquapacks als Zubehör anzubieten.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-25-2009, 07:37 PM   #405
Moredread
Addict
Moredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-booksMoredread has learned how to read e-books
 
Posts: 202
Karma: 754
Join Date: Nov 2009
Device: Trekstore Pyrus
Ah, ok, danke. Frohes Fest übrigens noch - ich selbst habe am 24., sozusagen als Weihnachtsgeschenk, einen Teil meines Geldes erhalten. Und natürlich sofort bestellt :-)
Moredread is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New prices for PocketBook 301 and PocketBook 360 Yar-PocketBooker PocketBook 11 10-13-2010 12:22 AM
Pocketbook 360 Painter PocketBook 6 04-30-2010 11:48 AM
Ended Pocketbook 360 tom95521 Flea Market 2 03-22-2010 09:51 PM
Pocketbook 301 und Pocketbook 360° im Test, Teil 1 Forkosigan PocketBook 11 02-11-2010 03:54 AM
Pocketbook 360 Cassy PocketBook 9 10-16-2009 12:42 AM


All times are GMT -4. The time now is 08:54 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.