Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-01-2010, 04:57 AM   #61
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Quote:
Originally Posted by Fellball View Post
Ich glaube ich könnte mit dem (aus meiner Sicht) "geringen" Unterschied gut leben....
Leider ist "es kommt nicht auf den Bildschirm an" die zweite Lüge, die von Frauen erzählt wird, um uns Männer zu beruhigen ...
K-Thom is offline  
Old 12-01-2010, 05:13 AM   #62
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Leider ist "es kommt nicht auf den Bildschirm an" die zweite Lüge, die von Frauen erzählt wird, um uns Männer zu beruhigen ...
Ts Ts.... Renault Werbung in den UK vor ca. 12 Jahren. Der Claim wird von einer Frau mit französischem Akzent (ich war es nicht, ich spreche Deutsch zwar mit, aber Englisch ohne Akzent ) gesprochen:
"Renault.... because size DOES matter"
Ergo: wir lügen nicht immer.

Und genauso ehrlich von mir: Der Display ist am wichtigsten für mich (über den Rest ... geniesse ich und schweige einfach)


Last edited by aceflor; 12-01-2010 at 01:53 PM.
aceflor is offline  
Advert
Old 12-01-2010, 05:13 AM   #63
Billi
Wizard
Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Billi's Avatar
 
Posts: 3,388
Karma: 14190103
Join Date: Jun 2009
Location: Berlin
Device: Cybook, iRex, PB, Onyx
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Das Pearl Display ist z. Zt. das beste e-Ink Display auf dem Markt.
Nein, nein, nein!!!!!!

Ja, die Pearl-Bildschirme haben die höchste Auflösung, den höchsten Kontrast und den größten Weißanteil. Das ist alles. Nicht weniger, aber auch nicht mehr. Und zum angenehmen Lesen gehört mehr!

Für unsere Augen ist das Optimum nicht unbedingt das beste, zumal sich zu hoher Kontrast und zu hoher Weißanteil eher kontraproduktiv auswirken können. Im Roman-Buchdruck findet man zum Beispiel seit Ewigkeiten keine reinweißen Seiten und es ist keine finanzielle Frage, dass die Blätter einen leichten Gelb- oder Graustich haben - es liest sich einfach angenehmer/entspannter für die Augen.

Die beste Textdarstellung im eInk-Bereich bietet der Cybook Opus. Er hat mit 200 dpi fast die gleiche Auflösung wie ein Kindle3 (220 dpi) und verfügt über eine hundertmal bessere Schriftenverwaltung. Die für einen selbst schönste Schriftart in der angenehmsten Schriftgröße (12 Abstufungen mgl.) wählen zu dürfen, empfinde ich als eine der wichtigsten Funktionen und Möglichkeiten der digitalen Lesegeräte. Diese Möglichkeit bietet der Kindle nicht, seine installierten Schriften würden bei mir auch nicht annähernd in die engere Auswahl kommen.
Billi is offline  
Old 12-01-2010, 05:21 AM   #64
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Billi View Post
Nein, nein, nein!!!!!!

Ja, die Pearl-Bildschirme haben die höchste Auflösung, den höchsten Kontrast und den größten Weißanteil. Das ist alles. Nicht weniger, aber auch nicht mehr. Und zum angenehmen Lesen gehört mehr!

Für unsere Augen ist das Optimum nicht unbedingt das beste, zumal sich zu hoher Kontrast und zu hoher Weißanteil eher kontraproduktiv auswirken können. Im Roman-Buchdruck findet man zum Beispiel seit Ewigkeiten keine reinweißen Seiten und es ist keine finanzielle Frage, dass die Blätter einen leichten Gelb- oder Graustich haben - es liest sich einfach angenehmer/entspannter für die Augen.

Die beste Textdarstellung im eInk-Bereich bietet der Cybook Opus. Er hat mit 200 dpi fast die gleiche Auflösung wie ein Kindle3 (220 dpi) und verfügt über eine hundertmal bessere Schriftenverwaltung. Die für einen selbst schönste Schriftart in der angenehmsten Schriftgröße (12 Abstufungen mgl.) wählen zu dürfen, empfinde ich als eine der wichtigsten Funktionen und Möglichkeiten der digitalen Lesegeräte. Diese Möglichkeit bietet der Kindle nicht, seine installierten Schriften würden bei mir auch nicht annähernd in die engere Auswahl kommen.
Mit der höchste Auflösung stimmt nicht, Pearl Bildschirme haben exakt derselbe Auflösung wie Vizpex Bildschirme... Und Kindle 3 hat nicht 220 dpi, sondern, genau wie 602 nur 166 dpi...
Forkosigan is offline  
Old 12-01-2010, 05:25 AM   #65
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Billi View Post
Nein, nein, nein!!!!!!

Ja, die Pearl-Bildschirme haben die höchste Auflösung, den höchsten Kontrast und den größten Weißanteil. Das ist alles. Nicht weniger, aber auch nicht mehr. Und zum angenehmen Lesen gehört mehr!
Mehr habe ich auch nicht geschrieben. Es geht nur um das Display!
Marc_liest is offline  
Advert
Old 12-01-2010, 05:27 AM   #66
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Mehr habe ich auch nicht sagen. Es ging nur um das Display!
Obwohl mit Auflösung nicht stimmt...
Forkosigan is offline  
Old 12-01-2010, 05:29 AM   #67
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Obwohl mit Auflösung nicht stimmt...
Geschenkt
Marc_liest is offline  
Old 12-01-2010, 05:35 AM   #68
Billi
Wizard
Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Billi's Avatar
 
Posts: 3,388
Karma: 14190103
Join Date: Jun 2009
Location: Berlin
Device: Cybook, iRex, PB, Onyx
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Mehr habe ich auch nicht geschrieben. Es geht nur um das Display!
Aber das wollte ich nicht sagen! Meine Rede war: Beste Einzelnoten ergeben nicht immer die beste Gesamtnote. Mir persönlich ist das Schriftbild des Kindle3 fast schon zu aggressiv schwarz.
Billi is offline  
Old 12-01-2010, 05:45 AM   #69
Billi
Wizard
Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.Billi ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Billi's Avatar
 
Posts: 3,388
Karma: 14190103
Join Date: Jun 2009
Location: Berlin
Device: Cybook, iRex, PB, Onyx
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Mit der höchste Auflösung stimmt nicht, Pearl Bildschirme haben exakt derselbe Auflösung wie Vizpex Bildschirme... Und Kindle 3 hat nicht 220 dpi, sondern, genau wie 602 nur 166 dpi...
Ich habe mich auf Post 89 in diesem Beitrag bezogen, dem damals von Pocketbook nicht widersprochen wurde:

https://www.mobileread.com/forums/sho...d.php?t=105394
Billi is offline  
Old 12-01-2010, 05:55 AM   #70
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Billi View Post
Ich habe mich auf Post 89 in diesem Beitrag bezogen, dem damals von Pocketbook nicht widersprochen wurde:

https://www.mobileread.com/forums/sho...d.php?t=105394
220 ist keine dpi Wert, sondern Hersteller Bezeichnung für "Pearl" Display.

Pearl=Vizpex 220
Forkosigan is offline  
Old 12-01-2010, 11:00 AM   #71
Sirius67
Enthusiast
Sirius67 began at the beginning.
 
Posts: 47
Karma: 14
Join Date: Dec 2010
Device: Pocketbook 903
Ich habe hier einen interessanten Vergleich zwischen Pearl und dem neuesten Vizplex gefunden:

Ich kann von den Fotos her ehrlich gesagt keinen großen Unterschied erkennen...
Sirius67 is offline  
Old 12-01-2010, 11:12 AM   #72
Irratzo
Enthusiast
Irratzo began at the beginning.
 
Posts: 39
Karma: 10
Join Date: Nov 2010
Location: Europe
Device: M96, Pocketbook 903
Friede sei mit Dir!
Um hier jetzt wieder Flamewars zu vermeiden:
Wenn Du passepartout's Bemerkungen aufmerksam gelesen hast, wirst Du wissen, dass der Unterschied bei guter Beleuchtung wie in dem Link klein ist und mit geringerer Beleuchtung schnell zunimmt, was das Ausschlaggebende war.

Aber doch ein aufschlussreicher Artikel bzgl. ... EInk - Displays ..., der nicht nur Billi's Standpunkt anspricht. Vielen Dank!


Warten wir, bis wir den 903 in Händen halten - und damit in den nächsten Laden gehen und zB mit einem Sony x50 (Pearl) vergleichen, um trantorx' Ratschlag vom Displayvergleich vor Ort zu folgen. Dann wissen wir es selber am Besten.


Shalom!

Last edited by Irratzo; 12-01-2010 at 11:21 AM.
Irratzo is offline  
Old 12-01-2010, 11:19 AM   #73
SkyDream
Wizard
SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.SkyDream can eat soup with a fork.
 
Posts: 1,377
Karma: 9400
Join Date: Sep 2009
Location: Europe
Device: PRS-650, iPod touch 4G, iPad 3
Quote:
Originally Posted by Irratzo View Post
Warten wir ab, bis wir den 903 in Händen halten - und damit in den nächsten Laden gehen und zB mit einem Sony x50 (Pearl) vergleichen, um trantorx' Ratschlag vom Displayvergleich vor Ort zu folgen.

Shalom!
Genau, selber vergleichen.
Vielleicht krieg ich dieses Jahr noch den bestellten 903 und den KDXG; einen Sony 650 hab ich ja schon.
SkyDream is offline  
Old 12-01-2010, 11:22 AM   #74
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Sirius67 View Post
Ich habe hier einen interessanten Vergleich zwischen Pearl und dem neuesten Vizplex gefunden:

Ich kann von den Fotos her ehrlich gesagt keinen großen Unterschied erkennen...
Das sind eben alles nur Bilder.
Marc_liest is offline  
Old 12-01-2010, 02:52 PM   #75
Sirius67
Enthusiast
Sirius67 began at the beginning.
 
Posts: 47
Karma: 14
Join Date: Dec 2010
Device: Pocketbook 903
Bin auch gespannt auf den Praxistest. Passepartout's Bemerkungen habe ich leider nicht mehr lesen können. Bin zu spät auf dieses Forum gestoßen, da waren die meisten davon gelöscht. Aber ich freue mich, dass er seinen ausführlichen Bericht wieder reingestellt hat!
Sirius67 is offline  
Closed Thread


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Leather case for PB902? Christopher888 PocketBook 36 04-10-2011 11:44 PM
Ended Kindle DX Graphite ReadingRevived Flea Market 3 03-12-2011 10:27 AM
Is Kindle DX Graphite heavy? blackcat555 Amazon Kindle 17 11-20-2010 06:49 PM
Kindle DX Graphite eidahl Amazon Kindle 5 10-30-2010 06:58 PM
Kindle DX Graphite Papi Amazon Kindle 3 08-11-2010 02:55 PM


All times are GMT -4. The time now is 03:05 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.