Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 04-13-2010, 07:16 AM   #1
vitalis
Member
vitalis began at the beginning.
 
Posts: 11
Karma: 30
Join Date: Apr 2010
Device: none
Neuer Pocketbook Ansprechspartner

Hallo an Alle!

ich bin ein neuer Mitarbeiter von Pocketbook Deutschland.
Ich werde versuchen eure Fragen so schnell wie möglich zu beantworten. Wenn ich selber nicht mehr weiss, frage ich den Big Boss Also schönen Tag noch und Viva La Pocketbook!!!

vitalis
vitalis is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 07:56 AM   #2
alibaba
Junior Member
alibaba began at the beginning.
 
Posts: 9
Karma: 10
Join Date: Apr 2010
Device: pb360
Hallo Vitalis,

ich wollte gern wissen wann dieses hier oft erwähnte PB 302 mit dem neuen Browser kommt und wie es aussieht mit dem 901 der mich noch mehr interessieren würde.
vielen Dank + grüße
alibaba is offline   Reply With Quote
Advert
Old 04-13-2010, 08:05 AM   #3
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
beachwanderer's Avatar
 
Posts: 2,602
Karma: 16748808
Join Date: Nov 2007
Location: At the Baltic Sea
Device: Some
Quote:
Originally Posted by alibaba View Post
Hallo Vitalis,
... und wie es aussieht mit dem 901 der mich noch mehr interessieren würde.
vielen Dank + grüße


Und: Willkommen alibaba und vitalis !

Last edited by beachwanderer; 04-13-2010 at 08:07 AM. Reason: Ergänzt
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 08:17 AM   #4
alibaba
Junior Member
alibaba began at the beginning.
 
Posts: 9
Karma: 10
Join Date: Apr 2010
Device: pb360
hi beachwanderer
alibaba is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 08:31 AM   #5
vitalis
Member
vitalis began at the beginning.
 
Posts: 11
Karma: 30
Join Date: Apr 2010
Device: none
Quote:
Originally Posted by alibaba View Post
Hallo Vitalis,

ich wollte gern wissen wann dieses hier oft erwähnte PB 302 mit dem neuen Browser kommt und wie es aussieht mit dem 901 der mich noch mehr interessieren würde.
vielen Dank + grüße
Hallo,

Voraussichtlich Juni 2010 kommen die neuen PB 602/603 auf den Markt.
Sie werden mit dem voll funktionsfähigem internet (webkit) Browser uasgestattet. Dann kann man auch die PB302 mit dem neuen Firmwire updaten. Zu dem 901-er: die ersten Test Exemplare mit glass Bildschirmen werden ca. Mai in der Ukraine rauskommen, aber der Deutsche Markt wird erst ca. im August mit den 901-er mit plastic Bildschirmen beliefert.
vitalis is offline   Reply With Quote
Advert
Old 04-13-2010, 08:44 AM   #6
beachwanderer
-
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
beachwanderer's Avatar
 
Posts: 2,602
Karma: 16748808
Join Date: Nov 2007
Location: At the Baltic Sea
Device: Some
Quote:
Originally Posted by vitalis View Post
Hallo,

Zu dem 901-er: die ersten Test Exemplare mit glass Bildschirmen werden ca. Mai in der Ukraine rauskommen, aber der Deutsche Markt wird erst ca. im August mit den 901-er mit plastic Bildschirmen beliefert.
Danke das war fix. Forkosigan hat ja zu tun ...
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 08:48 AM   #7
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by vitalis View Post
Hallo,

Voraussichtlich Juni 2010 kommen die neuen PB 602/603 auf den Markt.
Sie werden mit dem voll funktionsfähigem internet (webkit) Browser uasgestattet. Dann kann man auch die PB302 mit dem neuen Firmwire updaten. Zu dem 901-er: die ersten Test Exemplare mit glass Bildschirmen werden ca. Mai in der Ukraine rauskommen, aber der Deutsche Markt wird erst ca. im August mit den 901-er mit plastic Bildschirmen beliefert.
Hi Vitalis.

Danke für die Verstärkung, besonders wenn ich wie zur Zeit auf Reisen bin. Natürlich hast Du mit allem Recht, man sollte aber trotzdem erwähnen, dass der 302 derzeit schon auf dem Markt ist und auch gerne und oft verkauft wird. nebenbei: Die neuen 302, die jetzt im Handel sind, haben eine vorgeklebte Folie und das Problem mit dem spiegelnden Screen iist damit quasi aus der Welt geschafft.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 09:10 AM   #8
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Hi Vitalis.

Danke für die Verstärkung, besonders wenn ich wie zur Zeit auf Reisen bin. Natürlich hast Du mit allem Recht, man sollte aber trotzdem erwähnen, dass der 302 derzeit schon auf dem Markt ist und auch gerne und oft verkauft wird. nebenbei: Die neuen 302, die jetzt im Handel sind, haben eine vorgeklebte Folie und das Problem mit dem spiegelnden Screen iist damit quasi aus der Welt geschafft.
Gibt es schon weitere Informationen zu den matten Display´s?
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 09:14 AM   #9
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Hi Vitalis.

Danke für die Verstärkung, besonders wenn ich wie zur Zeit auf Reisen bin. Natürlich hast Du mit allem Recht, man sollte aber trotzdem erwähnen, dass der 302 derzeit schon auf dem Markt ist und auch gerne und oft verkauft wird. nebenbei: Die neuen 302, die jetzt im Handel sind, haben eine vorgeklebte Folie und das Problem mit dem spiegelnden Screen iist damit quasi aus der Welt geschafft.
Unterscheidet sich diese Folie von der den bisherigen Exemplaren beigelegten?
Alaska is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 09:16 AM   #10
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Alaska View Post
Unterscheidet sich diese Folie von der den bisherigen Exemplaren beigelegten?
Ja, ein wenig. Die matten Bildschirme werden aber schon in Kürze verfügbar sein.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 09:21 AM   #11
vitalis
Member
vitalis began at the beginning.
 
Posts: 11
Karma: 30
Join Date: Apr 2010
Device: none
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Gibt es schon weitere Informationen zu den matten Display´s?

Die matten Displays werden voraussichtlich im Mai, spätestens Juni mit dem
Verkaufsstart der 602-er mit matten displays in unser service Center geliefert.
Natürlich werden die Touchscreens der bereits verkauften 302-er Geräte kostenfrei umgetauscht (auf Wunsch).
vitalis is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 11:26 AM   #12
alibaba
Junior Member
alibaba began at the beginning.
 
Posts: 9
Karma: 10
Join Date: Apr 2010
Device: pb360
Quote:
Originally Posted by vitalis View Post
Hallo,

Voraussichtlich Juni 2010 kommen die neuen PB 602/603 auf den Markt.
Sie werden mit dem voll funktionsfähigem internet (webkit) Browser uasgestattet. Dann kann man auch die PB302 mit dem neuen Firmwire updaten. Zu dem 901-er: die ersten Test Exemplare mit glass Bildschirmen werden ca. Mai in der Ukraine rauskommen, aber der Deutsche Markt wird erst ca. im August mit den 901-er mit plastic Bildschirmen beliefert.
Hallo Vitalis
Vielen Dank für die schnelle Antwort, meinst du denn, dass man den 901 aus der ukraine hier auch bekommen könnte im Mai, durchaus auch mit Glasscreen?
Danke
alibaba is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 11:45 AM   #13
vitalis
Member
vitalis began at the beginning.
 
Posts: 11
Karma: 30
Join Date: Apr 2010
Device: none
Quote:
Originally Posted by alibaba View Post
Hallo Vitalis
Vielen Dank für die schnelle Antwort, meinst du denn, dass man den 901 aus der ukraine hier auch bekommen könnte im Mai, durchaus auch mit Glasscreen?
Danke
Wahrscheinlich nicht, da wir diese Modelle nicht bestellen werden. Die 9,7 zoll glass Bildschirme sind sehr zerbrechlich und deshalb warten wir auf die mit plastik.
vitalis is offline   Reply With Quote
Old 04-13-2010, 01:31 PM   #14
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by vitalis View Post
Wahrscheinlich nicht, da wir diese Modelle nicht bestellen werden. Die 9,7 zoll glass Bildschirme sind sehr zerbrechlich und deshalb warten wir auf die mit plastik.
Ich persönlich würde keinen so grossen Reader mit Glasscreen kaufen, mal ganz ehrlich.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 04-14-2010, 01:38 AM   #15
Logseman
Orisa
Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.Logseman ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Logseman's Avatar
 
Posts: 1,999
Karma: 1035571
Join Date: Feb 2010
Location: Ireland
Device: Onyx Poke 5
Alles passend... Innerhalb diesen Monaten soll ich ein bisschen Geld sparen, und für den Klassenanfang soll ein schönes PB 901 auf meinem Tisch liegen. Ich bin schon mal gespannt!

Last edited by Logseman; 04-14-2010 at 01:50 AM.
Logseman is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hanvon/Hexaglot Neuer Hanvon N526 El jefe Andere Lesegeräte 1 09-10-2010 08:18 AM
Und noch ein neuer eReader ... SkyDream Andere Lesegeräte 0 06-29-2010 01:03 PM
Neuer Kindle im August? netseeker Amazon Kindle 7 05-29-2010 03:25 PM
neuer pb Besitzer reymund PocketBook 7 05-05-2010 12:38 PM
Ein neuer darf her: Txtr? Fellball Andere Lesegeräte 30 10-26-2009 08:50 AM


All times are GMT -4. The time now is 06:48 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.