Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Amazon Kindle

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 11-16-2009, 06:04 AM   #16
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Bei mir ist der Stecker letzte Woche eingetroffen. Also für die paar Euro kann man nicht mehr erwarten. Er funktioniert und gut ist!
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 07:00 AM   #17
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Eine Frage an die kundigen hier:

Ich habe für das Kindle ja das beiliegende USB-Kabel. Das hängt nun am Mac ...

Nun hätte ich gerne ein zweites Kabel, um unterwegs das Kindle-USB-Netzteil zu nutzen. Brauche ich da ein Original Kindle-Kabel, oder gibt es so etwas im Handel?
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 08:26 AM   #18
Eagleeye
Fanatic
Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!
 
Eagleeye's Avatar
 
Posts: 591
Karma: 100000
Join Date: Sep 2008
Location: Halle/S.
Device: BeBook, Pocketbook 360°; Kindle 3G
Kommt drauf an, wie der Anschluß zum Netzteil beschaffen ist. Am Einfachsten hast Du es, wenn Du den 1. oder den 2. Anschluß von links hast; solche Kabel (USB-A zu USB-A bzw USB-A zu USB-B) sind Massenware.
Bildquelle: http://de.wikipedia.org/w/index.php?...20051220110437

Last edited by Eagleeye; 11-18-2009 at 08:28 AM.
Eagleeye is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 08:32 AM   #19
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Solche Kabel gibt es auch im "Schweineladen". Das ist Kindle leicht :-)
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 09:02 AM   #20
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Quote:
Originally Posted by Eagleeye View Post
Kommt drauf an, wie der Anschluß zum Netzteil beschaffen ist. Am Einfachsten hast Du es, wenn Du den 1. oder den 2. Anschluß von links hast; solche Kabel (USB-A zu USB-A bzw USB-A zu USB-B) sind Massenware.

Es ist wohl eher der 1. + 3. Anschluss. Ich meine, das entspräche meinem Kabel der Nikon D50. Ich werde das mal gaanz vorsichtig testen, ich will ja den Kindle-Anschluss nicht kaputt machen!


Quote:
Solche Kabel gibt es auch im "Schweineladen". Das ist Kindle leicht :-)
Was ist ein "Schweineladen"?
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 09:09 AM   #21
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Mediamarkt - saubillig .. oder so.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 09:22 AM   #22
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Mediamarkt - saubillig .. oder so.

Aha, jetzt ja ...


So etwas gibt es hier nicht, aber ich bin Montag in der Stadt, da könnte ich bei Saturn schauen.
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 10:00 AM   #23
T_Frain_K
Booyah!
T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
T_Frain_K's Avatar
 
Posts: 673
Karma: 1753
Join Date: Jul 2009
Location: Austria
Device: Cybook Gen3 // Samsung Galaxy S
Quote:
Originally Posted by Lynhirr View Post
Ich werde das mal gaanz vorsichtig testen, ich will ja den Kindle-Anschluss nicht kaputt machen!
Was soll da kaputtgehen?
T_Frain_K is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 11:21 AM   #24
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Quote:
Originally Posted by T_Frain_K View Post
Was soll da kaputtgehen?


Na ja, der Anschluss des Kindle mag geringfügig anders sein und das weiß ich eben nicht!


Edit:

Mal getestet: Der Anschluss Nr. 3 passt nicht. Der Kindle Stecker ich ein Stück flacher. Also nichts mit Standard-Kabel!


So. Hier ist das richtige Kabel

Last edited by Lynhirr; 11-18-2009 at 11:31 AM.
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2009, 06:00 AM   #25
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Quote:
So. Hier ist das richtige Kabel
Und lässt sich direkt bei amazon.de bestellen. Na, wenigstens! Gut zu wissen, danke!
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2009, 07:23 AM   #26
Lynhirr
Dy Lyhrrion
Lynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litterLynhirr doesn't litter
 
Lynhirr's Avatar
 
Posts: 144
Karma: 202
Join Date: Oct 2009
Location: Siegburg, Germany
Device: Kindle & iPhone
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Und lässt sich direkt bei amazon.de bestellen. Na, wenigstens! Gut zu wissen, danke!
Bitte!

War heute schon hier. Das lagere ich jetzt mit Netzteil bei meiner Freundin. Dann bin ich immer gut versorgt ...
Lynhirr is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Des dictionnaires, des dictionnaires... glin Lounge français 13 02-03-2011 09:54 AM
Des bibliothèques qui prêtent des livres numériques ? glin Lounge français 16 01-18-2011 08:36 AM
Pocketbook beim aufladen nicht automatisch anschalten Affenkopf PocketBook 4 01-26-2010 05:45 AM
Absturz des Readers BinTraden Sony Reader 2 01-19-2009 03:37 PM
Alternative zum Aufladen mit USB? p12345b Sony Reader 10 12-28-2008 09:57 PM


All times are GMT -4. The time now is 02:44 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.