Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 07-07-2009, 09:10 AM   #16
gromit62
Addict
gromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-books
 
gromit62's Avatar
 
Posts: 306
Karma: 824
Join Date: Feb 2009
Location: Germany / NRW
Device: iLiad V2 / Sony PRS-505, -T2, EBG DD-1Ex / Notion Ink A.
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Ich finde der Film regt einen wirklich stark zum Denken an. Nachdem ich ihn gesehen habe musste ich ewig darüber nachdenken was bei einer Zeitreise passieren würde.
Butterfly Effekt ist da aber noch einiges tiefgründiger.
gromit62 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 11:06 AM   #17
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Dann werde ich mir den auch mal anschauen, danke für den Tipp.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-07-2009, 08:45 PM   #18
Drake
reading everywhere
Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Drake's Avatar
 
Posts: 152
Karma: 2113314
Join Date: Feb 2009
Location: Germany, Karlsruhe
Device: CyBook Gen3, PocketBook Touch Lux
Empfehlenswert ist die TV Serie "LIFE ON MARS",

meine Top 3 wären:

1) Blade Runner
2) The Big Lebowski
3) Takashi Miikes Graveyard of Honour ( oder doch Oldboy? )

Für nen Videoabend bietet sich noch an:
Kung-Fu Hustle, Brügge sehen und Sterben, You Kill Me, Adams Äpfel (bose Komödie!!!), In China essen sie Hunde, The Machinist, American Gangster, Scarface, Der Mann der niemals lebte (war im Kino sehr gut!), Million Dollar Baby (Vorsicht Drama, aber sehr gut), Akira (Kult-Anime)
weitere Empfehlungen auf Anfrage...

Last edited by Drake; 07-07-2009 at 09:10 PM. Reason: ich hab Dogma und der blutige Pfad Gottes vergessen!
Drake is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 11:24 AM   #19
T_Frain_K
Booyah!
T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
T_Frain_K's Avatar
 
Posts: 673
Karma: 1753
Join Date: Jul 2009
Location: Austria
Device: Cybook Gen3 // Samsung Galaxy S
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Ich finde der Film regt einen wirklich stark zum Denken an. Nachdem ich ihn gesehen habe musste ich ewig darüber nachdenken was bei einer Zeitreise passieren würde.
Ich hoffe es beruhigt dich zu hören, dass Zeitreisen nicht möglich sind (Die ganze Physik hinter dieser Aussage lasse ich jetzt mal mit dem Hinweis -auf Anfrage- weg)
T_Frain_K is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 01:08 PM   #20
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by T_Frain_K View Post
Ich hoffe es beruhigt dich zu hören, dass Zeitreisen nicht möglich sind
Die letzte Wissenschaftssendung zu diesem Thema sagt da aber etwas ganz anderes. Wie war noch mal der Titel? Auch ja, Star Trek!
Und im realen Leben sind sich die Wissenschaftler da auch nicht einig, oder?
So ist meine letzte Reise in die Vergangenheit gar nicht so lange her. Habe mal wieder ZDF eingeschaltet.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-12-2009, 02:52 PM   #21
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Die letzte Wissenschaftssendung zu diesem Thema sagt da aber etwas ganz anderes. Wie war noch mal der Titel? Auch ja, Star Trek!
Und im realen Leben sind sich die Wissenschaftler da auch nicht einig, oder?
So ist meine letzte Reise in die Vergangenheit gar nicht so lange her. Habe mal wieder ZDF eingeschaltet.
Manchmal bist Du echt fies, Marc
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 05:23 PM   #22
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Quote:
Originally Posted by T_Frain_K View Post
Ich hoffe es beruhigt dich zu hören, dass Zeitreisen nicht möglich sind (Die ganze Physik hinter dieser Aussage lasse ich jetzt mal mit dem Hinweis -auf Anfrage- weg)
Deswegen habe ich ja auch geschrieben:
Quote:
...was bei einer Zeitreise passieren würde.
Aber ich finde es trotzdem interessant. Ist nicht jeder Blick in den klaren Nachthimmel auch ein Blick in die Vergangenheit?
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 07-13-2009, 05:11 AM   #23
gromit62
Addict
gromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-books
 
gromit62's Avatar
 
Posts: 306
Karma: 824
Join Date: Feb 2009
Location: Germany / NRW
Device: iLiad V2 / Sony PRS-505, -T2, EBG DD-1Ex / Notion Ink A.
Zeitreise

Wer behauptet eigentlich, daß Zeitreisen nicht möglich sind ?
Zeitreisen sind sehr wohl möglich. Allerdings nur in die Zukunft.
In die Vergangenheit kann man nur schauen.

Es ist wissenschaftlich belegt, daß Uhren umso langsamer laufen, je schneller diese sich bewegen. In einem Experiment hat man mit einem Flieger eine äußerst präzise Uhr auf Reise um die Erde geschickt und mit einer stationären Uhr verglichen. Bei der Ankunft hat man durch Vergleich mit einer stätionären Uhr eine geringe Differenz festgestellt. So kann theoethisch ein Reisender in die Zukunft gelangen. Je dichter er an die Lichtgeschwindigkeit gelangt, desto langsamer vergeht seine Zeit relativ zum stationären Ort. Gibt auch eine der Relativitätstheorien von Einstein her.
Hier kann man also durchaus von Zeitreise sprechen.

Faszinierend wäre natürlich schon aus Kausalitätsgründen eine Reise zurück.
Ist ja auch Thema vieler Romane. Aber dafür sehe ich wirklich keine Grundlage.
gromit62 is offline   Reply With Quote
Old 07-13-2009, 05:43 AM   #24
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Josch91 View Post
Aber ich finde es trotzdem interessant. Ist nicht jeder Blick in den klaren Nachthimmel auch ein Blick in die Vergangenheit?
Sehr poetisch und ebenso wahr.
Der Sternenhimmel ist ohnehin eine der faszinierendsten Dinge überhaupt: Zugleich ein Blick in die Vergangenheit hält der Sternenhimmel uns doch stetig unsere eigene, relative Bedeutungslosigkeit vor Augen, verspricht uns noch unereichbar weit entfernte und unbekannte Entdeckungen und treibt uns Menschen seit Jahrhunderten - wenn nicht sogar Jahrtausenden - dazu an, uns immer weiter zu entwickeln um ihm Stück für Stück seine Geheimnisse zu entreissen.

Wie schrieben schon Witt & Heppner:
Quote:
Gibt es dort am kalten Firmament
Nicht auch den Stern, der nur für mich verbrennt
Ein dumpfes Leuchten
Wie ein Feuer in der Nacht
Das nie vergeht
netseeker is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
filme, kinofilme, top 3


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Wo kauft ihr eure E-Books? AlexDD E-Books 20 06-02-2010 06:28 AM
Welche Kinofilme habt Ihr in letzter Zeit gesehen? Josch91 Lounge 2 03-04-2010 04:55 AM
Eure Lieblingsbücher 2009 hamlok Lounge 7 01-01-2010 11:42 AM
Wie sortiert Ihr Eure Bücher? eibix E-Books 1 12-02-2009 03:05 PM
Eure Top 5 Krimi Empfehlung Marc_liest E-Books 20 03-22-2009 01:27 PM


All times are GMT -4. The time now is 02:48 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.