Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 10-14-2010, 02:22 AM   #1
beluavracus
Enthusiast
beluavracus began at the beginning.
 
beluavracus's Avatar
 
Posts: 45
Karma: 10
Join Date: Sep 2009
Device: PB302
Angry FBReader (Pocketbook) und CSS Tags

Hallo,

gibt es eine Liste aller css Formatierungen für epub die vom fbreader unterstützt werden?
Bisher konnte ich nur die lapidare Aussage "es werden nicht alle im epub zulässigen Tags unterstützt" finden.

Wärend die PC Version vom FBReader meine epubs korrekt anzeigt, weigert sich der fbreader auf meinem PB302 beharrlich auch nur irgendeine css Formatierung für Absätze anzuzeigen.

Bei den anderen ist auch nur Rätselraten und Hoffen angesagt.

Grüße
Robert
beluavracus is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2010, 03:34 AM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by beluavracus View Post
Hallo,

gibt es eine Liste aller css Formatierungen für epub die vom fbreader unterstützt werden?
Bisher konnte ich nur die lapidare Aussage "es werden nicht alle im epub zulässigen Tags unterstützt" finden.

Wärend die PC Version vom FBReader meine epubs korrekt anzeigt, weigert sich der fbreader auf meinem PB302 beharrlich auch nur irgendeine css Formatierung für Absätze anzuzeigen.

Bei den anderen ist auch nur Rätselraten und Hoffen angesagt.

Grüße
Robert
Jo, das hängt damit zusammen, dass der Fbreader aufm PC von einer neueren Generation ist. SFFans brandneue Version des FBReaders unterstützt aber schon jede Menge CSS-Tags
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-14-2010, 04:20 AM   #3
beluavracus
Enthusiast
beluavracus began at the beginning.
 
beluavracus's Avatar
 
Posts: 45
Karma: 10
Join Date: Sep 2009
Device: PB302
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
SFFans brandneue Version des FBReaders unterstützt aber schon jede Menge CSS-Tags
Jetzt stellen sich mir zwei Fragen:

woher bekomme ich die brandneue Version
und
welche Tags verbergen sich in "jede Menge".

Ich mache seit zwei Tagen nix anderes als ebook erzeugen auf den Reader kopieren und feststellen dass es ihn die Formate wieder nicht interessieren.
Der einfache, schnelle Test auf dem PC geht ja nicht da hier alles korrekt dargestllt wird.

Grüße
Robert
beluavracus is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2010, 04:38 AM   #4
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Ich denke, am besten wendest du dich an die Programmierer von FBReader.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 10-14-2010, 08:20 AM   #5
acanthicus
Connoisseur
acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.acanthicus can do the Funky Gibbon.
 
acanthicus's Avatar
 
Posts: 73
Karma: 82780
Join Date: Jan 2010
Device: PRS-505, PRS-650, PRS-350, PRS-T3
Quote:
Originally Posted by beluavracus View Post

woher bekomme ich die brandneue Version

https://www.mobileread.com/forums/sho...&postcount=265


Quote:
Originally Posted by beluavracus View Post
welche Tags verbergen sich in "jede Menge".
Weiß ich im Einzelnen auch nicht; diese Version ist aber erheblich besser als die Originalversion in der Firmware.
acanthicus is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-14-2010, 08:39 AM   #6
beluavracus
Enthusiast
beluavracus began at the beginning.
 
beluavracus's Avatar
 
Posts: 45
Karma: 10
Join Date: Sep 2009
Device: PB302
Quote:
Originally Posted by acanthicus View Post
Danke.

Grüße
Robert
beluavracus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Calibre-Tags und FBReader, Lust und Frust Fellball PocketBook 0 05-21-2010 04:19 PM
Pocketbook 301 und Pocketbook 360° im Test, Teil 1 Forkosigan PocketBook 11 02-11-2010 03:54 AM
Pocketbook und Netronix Inc. fusionieren zu PocketBook Global Forkosigan Deutsches Forum 0 01-08-2010 01:13 PM
css override code for <h2> and <h1> tags Amalthia Calibre 2 03-29-2009 06:51 PM
Supported HTML/CSS tags and properties Jellby Bookeen 9 05-04-2008 04:55 PM


All times are GMT -4. The time now is 05:26 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.