Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-27-2011, 08:15 AM   #16
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Quote:
Originally Posted by gromit62 View Post
Also heute nicht mehr aktuell .. böse-böse ...
Zukünftig kaum noch Lesefutter ...BÖSE-BÖSE ...
Alte Bücher gehen bei Gerätewechsel verloren ... MEGA-BÖSE ...

Man wird durch solch ein Verhalten animiert:
- nur noch DRM-freie eBooks oder Papierausgaben zu kaufen
- den DRM-Schutz selbst zu entfernen ... ULTRA-MEGA-BÖSE ...
Oder warten, bis die Titel als AZW oder KF8 (HTML5) bei Amazon wieder auftauchen und nochmal bezahlen ... ULTRA - ULTRA -BÖSE ...

Kann dir bei EPUB auch passieren: du kaufst mit deinem eReader per WLAN bei einem Händler via Vendor ID ein (Achtung, hat nix zu tun mit User ID von Adobe, das ist Variante A), dann kannst du das nicht mit anderen eReadern lesen. Geht der Händler vor die Hunde, stehst du da. Da muss noch nicht einmal ein Format sterben ... <gr>.

Last edited by kbaerwald; 12-27-2011 at 08:21 AM.
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2011, 08:42 AM   #17
gromit62
Addict
gromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-books
 
gromit62's Avatar
 
Posts: 306
Karma: 824
Join Date: Feb 2009
Location: Germany / NRW
Device: iLiad V2 / Sony PRS-505, -T2, EBG DD-1Ex / Notion Ink A.
Quote:
Originally Posted by kbaerwald View Post
Oder warten, bis die Titel als AZW oder KF8 (HTML5) bei Amazon wieder auftauchen und nochmal bezahlen ... ULTRA - ULTRA -BÖSE ...<gr>.
Nun-ja. Besonders ärgerlich wäre es nun, wenn diese Titel bei Libri selbst in einem neuen Format zum "nochmal-bezahlen" angeboten werden.

Ich überlege mir, für diesen Fall meine bisherigen Kaufunterlagen (also auch älter als 2 Jahre) bzw. die eigene Bibliotheksübersicht von libri zu sichern und dann kostenfreien Download einzufordern.
gromit62 is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2011, 08:47 AM   #18
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
ULTRA-MEGA-BÖSE ... Ich
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2011, 09:45 AM   #19
gromit62
Addict
gromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-booksgromit62 has learned how to read e-books
 
gromit62's Avatar
 
Posts: 306
Karma: 824
Join Date: Feb 2009
Location: Germany / NRW
Device: iLiad V2 / Sony PRS-505, -T2, EBG DD-1Ex / Notion Ink A.
Marc, was tust Du?!!! DRM entfernen?

Okay, ich kann es verstehen. Aber vielleicht benötigt das Urheberrecht, bzw. die Stelle im Gesetz in dem die Umgehung von Kopierschutzmaßnahmen unter Strafe gestellt wird, eine Ergänzung/Einschränkung in etwa folgender Form:

Wenn der Rechteinhaber seine Inhalte durch ein DRM-System schützt und diesen Schutz nicht mehr an im Handel erhältliche Abspielgeräte anpaßt, ist die Umgehung von Kopierschutzmaßnahmen für die eigene Sicherungskopie erlaubt.
gromit62 is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2011, 10:36 AM   #20
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Ich besitze ausschließlich solche Abspielgeräte und schlage vor es wie folgt abzuändern "... ist die Umgehung von Kopierschutzmaßnahmen für die eigene Sicherungskopie verpflichtend"
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2011, 12:49 PM   #21
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by gromit62 View Post
Marc, was tust Du?!!! DRM entfernen?
Ich? Immer diese Fehlinterpretationen meiner Aussagen.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2012, 07:33 AM   #22
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Das habe ich gerade von Libri erhalten und nenne ich Kundenservice (wobei der Ausdruck "bis auf weiteres" interessant ist):

snip -->

Sehr geehrter Herr ...,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Die Mobipocket-Bücher werden, ähnlich den ePubs, unter 'Dokumente', 'my Books' als prc-Datei abgelegt. Diese müssen Sie lediglich sichern. Wenn nun das Gerät kaputt geht, können Sie unter 'meine eBooks' weiterhin Ihre ID ändern. Die Download-Möglichkeit bleibt in diesem Fall bis auf weiteres gegeben.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Team vom Libri.de-Kundenservice

...

snip -->
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 01-14-2012, 02:42 PM   #23
zorander
Zealot
zorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enoughzorander will become famous soon enough
 
Posts: 124
Karma: 610
Join Date: Aug 2009
Device: Kindle 4, Sony Reader 505 (RIP), Pocketbook 302
Wenn das Leben nur aus Schwarz und Weiss bestehen würde, hätte wahrscheinlich jeder solche Probleme. Mann, du ärgerst dich und machst aus einer Mücke einen Elefanten. Bist sicher noch nie bei rot über eine Straße gegangen,oder? Wenn ich in meinen eigenen 4 Wänden, den Kopierschutz von 1000den Büchern entferne interessiert das doch kein Schwein. Du mußt ja nicht anfangen, diese Bücher zu verschenken!
Recht und Gesetz machen eine schöne sichere Mauer um unser Leben, das ist auch gut so, aber manche lassen sich von dieser Mauer erdrücken, bis sie kaum noch Luft kriegen.
zorander is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
iPad Gibt es eigentlich ein Libri App für das iPad? mos Apple 3 04-05-2011 01:01 PM
Mobipocket vs. Kindle format tomsem Kindle Formats 8 03-02-2011 02:42 PM
Format mobipocket ? Nik Cybook 8 05-09-2010 05:43 AM
Wird das ebook-Format pdb im Pocketbook unterstützt? tzenzen PocketBook 25 02-14-2010 01:22 PM
Reading Mobipocket format rsperberg Workshop 4 05-23-2006 08:41 AM


All times are GMT -4. The time now is 06:03 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.