Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 03-03-2009, 04:50 AM   #46
Eagleeye
Fanatic
Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!
 
Eagleeye's Avatar
 
Posts: 591
Karma: 100000
Join Date: Sep 2008
Location: Halle/S.
Device: BeBook, Pocketbook 360°; Kindle 3G
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post

Eagleeye - Du ein Kochprofi! Dann weiß ich ja künftig, wen ich fragen kann, wenn die Mehlschwitze nicht will wie ich
Das hast Du falsch verstanden, Ravenne - das war bloß eine ganz allgemeine Betrachtung, die nichts mit meiner Profession zu tun hat - wenn ich koche, dann grenzt das an Körperverletzung in besonders schwerem Fall!
Eagleeye is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 05:12 AM   #47
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Soll das etwa heißen, Du hast kochen LASSEN? Na ja, bzgl. Männer und Kochen gibt´s sowieso nur drei Möglichkeiten:

1. Männer, die nicht kochen und nicht kochen können

2. Männer, die kochen, obwohl sie nicht kochen können. Da bekommt man dann Rührei à la Salzbergwerk vorgesetzt oder in Fett ertränkte Bratkartoffeln oder Beutelspätzle an Tütensauce, brrrrrrr.

3. Männer, die kochen und kochen können. Da hat man dann das Problem, dass das Haus danach aussieht, als wäre ein Meteoritenschauer auf die komplette Küche niedergegangen, während die Arbeitsplatten zeitgleich Bekanntschaft mit einem Orkan Sturmstärke 120 gemacht haben, ein extremistischer Bocuse einen Anschlag auf den Kühlschrank verübt hat (Was machen die Zwiebeln im Eisfach??!!), Spüle UND Spülmaschine überquellen (überfüllte erstere erklärt sich durch nicht entleere letztere, was wiederum daran liegt, dass Männer bei jedem Gerät außer der Spülmaschine den Powerknopf finden), der Fußboden, die alte Petze, schon verrät, was es geben wird, weil beim enthusiastischen Schnipseln unter vollem Kraft- und Körpereinsatz 78% der Gurken-, Karotten- und Lauchscheibchen dort gelandet sind, wobei das komplette Ausmaß der Katastrophe erst dann ersichtlich wird, wenn sich der dichte Nebel, den Mann durch den schwungvollen Einsatz von Mehl und Soßenbinder verursacht hat, langsam gelegt hat. Und dafür wollt Ihr dann Lob und Anerkennung! *kopfschüttel*
LOL
Ich gehöre eindeutig zur Kategorie 3. Ich liebe Kochen und kann es auch ganz gut, aber die Küche sieht nachher aus, als ob ein Tornado durchgegangen wär Zu meiner Ehrenrettung sollte allerdings gesagt werden, daß ich den Dreck nachher auch wieder weg mache und ihn nicht der besten aller Ehefrauen überlasse.

Last edited by mtravellerh; 03-03-2009 at 05:14 AM.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-03-2009, 05:18 AM   #48
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Also eigentlich Kategorie 4.
StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 05:34 AM   #49
Pulp
Palm Addict
Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Pulp's Avatar
 
Posts: 477
Karma: 1001951
Join Date: Aug 2008
Device: Cybook Gen3 [512mb, FW: 1.5]
Quote:
Originally Posted by Eagleeye View Post
Wobei mir etwas einfällt, was ich bei mir das Küchenparadoxon nenne: denn obwohl es in geschätzt 90% der Fälle (wenn nicht noch mehr) die Frau ist, die für's Kochen zuständig ist - im Spitzenkochbereich (Michelin-Sterne etc) gibt es geschätzt 90% Männer ... kann mir das mal jemand erklären?
Hast Du schon mal eine Frau erlebt, die irgendwas kocht nur weil ihr ein anderer es sagt (der Gast in diesem Fall)?

Ravienne - Kaiserschmarrn, Palatschinken oder eher Kasknödel?
Pulp is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 06:11 AM   #50
smurphy
Connoisseur
smurphy has a complete set of Star Wars action figures.smurphy has a complete set of Star Wars action figures.smurphy has a complete set of Star Wars action figures.
 
smurphy's Avatar
 
Posts: 92
Karma: 272
Join Date: Feb 2009
Device: PRS-505
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
LOL
Ich gehöre eindeutig zur Kategorie 3. Ich liebe Kochen und kann es auch ganz gut, aber die Küche sieht nachher aus, als ob ein Tornado durchgegangen wär Zu meiner Ehrenrettung sollte allerdings gesagt werden, daß ich den Dreck nachher auch wieder weg mache und ihn nicht der besten aller Ehefrauen überlasse.
*lach* Wenn ich koche, sieht die Kueche danach wie gelekt aus. ich kann's nicht haben, wenn danach Unordnung ist. Das ist auch der Grund weswegen meine Mutter Kuechen-Verbot hat. Jedes mal wenn Sie kocht, darf ich 3 Stunden aufraeumen und die Decke neu streichen. Das kann einfach nicht sein ! Es ist wirklich als sei da ne Bombe eingeschlagen !

PS: Meine Frau ist da eher Kategorie 2. Sie Kocht ja - aber streng nach Buch, keine Leidenschaft drinn, und so schmeckt's dann auch Grund weswegen hier mal ab und zu etwas Geschmack rein muss
smurphy is offline   Reply With Quote
Advert
Old 03-03-2009, 09:59 AM   #51
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by smurphy View Post
*lach* Wenn ich koche, sieht die Kueche danach wie gelekt aus. ich kann's nicht haben, wenn danach Unordnung ist. Das ist auch der Grund weswegen meine Mutter Kuechen-Verbot hat. Jedes mal wenn Sie kocht, darf ich 3 Stunden aufraeumen und die Decke neu streichen. Das kann einfach nicht sein ! Es ist wirklich als sei da ne Bombe eingeschlagen !

PS: Meine Frau ist da eher Kategorie 2. Sie Kocht ja - aber streng nach Buch, keine Leidenschaft drinn, und so schmeckt's dann auch Grund weswegen hier mal ab und zu etwas Geschmack rein muss
Dann wollen wir mal in Deinem Interesse hoffen, dass sie nicht zufällig hinter Dir stand, als Du das getippt hast

Quote:
Originally Posted by Pulp View Post
Kaiserschmarrn, Palatschinken oder eher Kasknödel?
Ja, sehr guter Vorschlag. Ich würde nur evtl. die Reihenfolge ändern.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 11:41 AM   #52
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
...
Ja, sehr guter Vorschlag. Ich würde nur evtl. die Reihenfolge ändern.
Da ess ich doch gerne mit. Wer kocht? Pulp?
StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 11:48 AM   #53
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Da ess ich doch gerne mit. Wer kocht? Pulp?
Da schlag ich doch eher Crêpe statt Palatschinken vor. Und Palatschinken und Kaiserschmarrn hört sich dann doch eher brachial an.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 02:52 PM   #54
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Da schlag ich doch eher Crêpe statt Palatschinken vor. Und Palatschinken und Kaiserschmarrn hört sich dann doch eher brachial an.
Reine Buchstabenklauberei, mtravellerh! Hauptsache, da ist Nutella drin.

Schönen Abend Euch allen
ravenne - mit Apfelkücherl auf dem Sofa, ja, ich geb´s zu, dieser Thread hat mich zum Nachtischmachen inspiriert
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 03:44 PM   #55
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Papa will seinen Sony Reader ham! Damit könnte ich so toll die LRFs und die Epubs testen und hätte endlich wieder einen Reader für mich, nachdem meine bessere Hälfte das Cybook beschlagnahmt hat!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 04:22 PM   #56
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Papa will seinen Sony Reader ham! Damit könnte ich so toll die LRFs und die Epubs testen und hätte endlich wieder einen Reader für mich, nachdem meine bessere Hälfte das Cybook beschlagnahmt hat!
Hatte Deine bessere Hälfte Dir nicht genau dieses Cybook zu Weihnachten geschenkt? Ha, ha, lach, köstlich!!! - wie clever von Deiner Frau!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 04:40 PM   #57
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Hatte Deine bessere Hälfte Dir nicht genau dieses Cybook zu Weihnachten geschenkt? Ha, ha, lach, köstlich!!! - wie clever von Deiner Frau!
Na gut, ich hab ihr ja auch den Kitchen Aid geschenkt
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 04:52 PM   #58
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Na gut, ich hab ihr ja auch den Kitchen Aid geschenkt
Ach so, sag das doch gleich!! Das ist also so ´ne Art Konzept bei Euch, dass jeder dem anderen schenkt, was er selbst haben will. Ich überleg grad, was ich dann bekommen hätte, wenn das bei uns auch so wär Ein c´t Abo (na ja), den vierundzwanzigsten Klimamesser fürs Haus (gähn), einen ferngesteuerten Hubschrauber (stöhn) oder ein Luftgewehr (nerv). Also ich weiß nicht...
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 05:12 PM   #59
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Ach so, sag das doch gleich!! Das ist also so ´ne Art Konzept bei Euch, dass jeder dem anderen schenkt, was er selbst haben will. Ich überleg grad, was ich dann bekommen hätte, wenn das bei uns auch so wär Ein c´t Abo (na ja), den vierundzwanzigsten Klimamesser fürs Haus (gähn), einen ferngesteuerten Hubschrauber (stöhn) oder ein Luftgewehr (nerv). Also ich weiß nicht...
Ich frag mich nur, wer hinter diesen Sachen steht?
c't Abo, ok, dein Mann. Aber Klimamesser, Hubschrauber und Luftgewehr?
StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 08:12 PM   #60
Pulp
Palm Addict
Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Pulp's Avatar
 
Posts: 477
Karma: 1001951
Join Date: Aug 2008
Device: Cybook Gen3 [512mb, FW: 1.5]
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Da schlag ich doch eher Crêpe statt Palatschinken vor.
Crêpe sind so dünn ... willst Du nicht satt werden?
Pulp is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Neue ebook Software libris Me (beta Tester gesucht) irgendwienet Software 21 11-04-2010 11:55 AM
Methoden bei Thalia K-Thom Lounge 3 08-21-2010 06:12 AM
Suche Tester für eBook-Verwaltung (Mac, PRS 505) toberl Software 0 01-06-2010 06:26 AM
ePub-Voransicht bei Thalia netseeker E-Books 11 03-28-2009 08:56 AM
Wo kaufen Thalia oder Libri? mos Sony Reader 1 03-22-2009 05:03 PM


All times are GMT -4. The time now is 11:38 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.