Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Amazon Kindle

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 10-08-2009, 03:54 AM   #31
neilmarr
neilmarr
neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.neilmarr ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
neilmarr's Avatar
 
Posts: 7,216
Karma: 6000059
Join Date: Apr 2009
Location: Monaco-Menton, France
Device: sony
Je le trouve une anomalie étrange cela -- à la différence de en France elle-même -- il y a aucun allument la connectivité sans fil au Monaco. La principauté est riche, techniquement avancée et a une grande population qui parle anglais des personnes mûres -- potentiel élevé du marché pour des vendeurs d'e-livre. Salut. Neil (Menton)
neilmarr is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2009, 07:07 AM   #32
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Thierry709 View Post
"Tant pis que les prix soient plus élevés qu'aux US, 11.99$ reste bien moins cher que ce que l'on trouve dans les librairies anglophones de Paris."

D'autant plus que le dollar n'en finit pas de dégringoler, soit 11.99$/1.4784 (taux de change du dollar ce jour) = 8.11€uros.

Les semaines et les mois qui viennent continueront d'amplifier et de tracer la spirale descendante du dieu dollar, comme cela est très bien expliqué dans l'article "Le Crépuscule du Dollar (Robert Fisk)", ici :

http://contreinfo.info/article.php3?id_article=2828
Bien sur, c'est très bien des livres moins chers. Encore faut-il que ces livres, on aie envie de les lire. Plus je cherche dans leur liste de bouquins dispos sur l'Europe, moins je trouve ceux que je voudrais acheter. Je ne pense pas que cette situation va durer, mais je vais attendre encore un peu avant de me lancer dans l'achat. Après Noël je regarderai de nouveau, on verra si j'en trouve plus. Et je n'ai pas des gouts super bizarres en plus, au contraire je suis très mainstream. Mais un seul Pat Conroy, un seul Philippa Gregory, pas de Rutherfurd, c'est triste quand même.
aceflor is offline   Reply With Quote
Advert
Old 10-08-2009, 10:07 AM   #33
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Quote:
Originally Posted by zelda_pinwheel View Post
déjà les éditeurs français tâtonnent et sont moyen convaincus, si en plus amazon arrive avec ses gros sabots pour flanquer un beau bordel dans les formats, ça va être du joli.
Qui sait, ça peut aussi les convaincre de se lancer, pour garder le contrôle de leur destin plutôt que de se laisser marcher sur les pieds

Sinon, ça a pas l'air extra comme manière de débarquer, futée sur certains points, mais ça motive pas trop, surtout qu'on n'a pas accès à la version 9,7"
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 01:39 PM   #34
Deneb
Groupie
Deneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it is
 
Deneb's Avatar
 
Posts: 181
Karma: 2460
Join Date: Jul 2009
Device: Cybook
Si j'ai bien compris, en plus d'être limité à Amazon pour acheter des ebooks (format très propriétaire), d'être limité dans l'offre d'Amazon pour le choix (restrictions géographiques arbitraires), de payer plus cher des ebooks déjà chers...la liseuse elle-même n'est pas adapté au marché français: c'est bien le kindle 1 avec un clavier qwerty dont on parle oui?

Je peux me tromper, mais sinon je ne vois pas d'intérêt dans la machine pour le moment, mais par contre, pour éventuellement faire bouger les choses, ça oui, d'accord, vive le kindle en France
Deneb is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 02:19 PM   #35
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
C'est le Kindle 2. Par contre, sauf erreur, oui, c'est « juste » une version américaine avec un adaptateur secteur français.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Advert
Old 11-19-2009, 02:13 AM   #36
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Non il n'y a meme pas l'adaptateur, il est a ta charges (comme les frais de ports et taxes/douanes & co)
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 11-21-2009, 11:45 AM   #37
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
J'avais raté ce détail
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-22-2009, 10:58 AM   #38
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Godzil View Post
Non il n'y a meme pas l'adaptateur, il est a ta charges (comme les frais de ports et taxes/douanes & co)
Franchement pas vrai, surtout en ce qui concerne les frais de port et les taxes. Tout ceci est inclus dans le prix à payer à Amazon! Amazon fait une certaine surcharge, c'est vrai (pour payer les taxes) mais on en est informé quand on commande et on n'a rien à payer extra à la livraison! On peut aussi charger le Kindle par USB et un chargeur USB fonctionne parfaitement.

Last edited by mtravellerh; 11-22-2009 at 11:00 AM.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 11-22-2009, 12:26 PM   #39
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Bon, et bien finalement je n'ai pas pu resister et j'en a pris un que je trouve très bien. Je me suis par contre rattachée avec à mon compte amazon US parce que les prix et le choix européen, ça c'était vraiment pas possible ... Mais cela se fait sans problème. Le truc un peu bete du coup, c'est que je n'utilise jamais le whispersync pour acheter les livres.

Je suis agréablement surprise par le design et la fonctionnalité du Kindle. Bon, le clavier prend franchement de la place, mais il est joli. Le kindle est carrément plus fin en épaisseur que les Sony, ou alors c'est une super impression optique. Faudrait que je mesure pour voir....

Bon, le grand inconvénient, c'est le classement des livres, y a pas bcp de possibilités, on est surpris quand on a l'habitude du sony 505 ou du 600.

J'aime bien les 3 donc je les garde et vais manger des pates sans sauce ni beurre ni huile jusqu'à Noel
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 11-22-2009, 12:39 PM   #40
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
0,7 mm de moins pour le Kindle, mais, « le toucher humain peut détecter des variations de 0,1mm, c'est pour ça qu'ils construisent des automobiles avec tolérance zéro »
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-22-2009, 02:36 PM   #41
aceflor
Wizard
aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.aceflor ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
aceflor's Avatar
 
Posts: 3,470
Karma: 48036360
Join Date: Aug 2009
Location: where the sun lives, or so they say
Device: Pocketbook Era, Pocketbook Inkpad 4, Kobo Libra 2, Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
0,7 mm de moins pour le Kindle, mais, « le toucher humain peut détecter des variations de 0,1mm, c'est pour ça qu'ils construisent des automobiles avec tolérance zéro »
je sais que je suis une fille, mais ?
aceflor is offline   Reply With Quote
Old 11-22-2009, 03:23 PM   #42
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
J'ai absorbé les discours marketing de nombreux constructeurs automobiles ces dernières semaines
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-22-2009, 07:25 PM   #43
Alfy
Liseur de Bonne Aventure
Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Alfy ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Alfy's Avatar
 
Posts: 374
Karma: 2176666
Join Date: Sep 2008
Location: Paris, France
Device: PRS T1
Déformation professionnelle!!!
Alfy is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 03:46 AM   #44
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Même pas, c'est juste la preuve de l'amour filiale que je porte à mes parents qui veulent changer de voiture, moi qui ne voyage plus qu'en train ou peu s'en faut
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 11-23-2009, 11:04 AM   #45
Deneb
Groupie
Deneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it is
 
Deneb's Avatar
 
Posts: 181
Karma: 2460
Join Date: Jul 2009
Device: Cybook
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
C'est le Kindle 2. Par contre, sauf erreur, oui, c'est « juste » une version américaine avec un adaptateur secteur français.
D'accord, Mea culpa, c'est bien le 2 mais il a bien un clavier Qwerty, il n'y a aucune indication qu'ils aient adapté la machine au marché français. Suis toujours pas convaincue que ça vaille le coup pour le moment...
Deneb is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Unutterably Silly Vous faites quoi, maintenant? Verencat Lounge français 106 11-20-2010 09:25 AM
Firmware 2.0 disponible? acajou Cybook 6 05-28-2010 04:57 AM
Le PRS-900 bientôt disponible en France ? glin Sony Reader 9 04-12-2010 08:41 AM
Alex de Spring Design disponible. Randy11 Autres liseuses 1 03-17-2010 06:13 AM
nouveau firmware disponible ! zelda_pinwheel Cybook 30 09-15-2008 09:04 AM


All times are GMT -4. The time now is 02:40 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.