Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 05-17-2011, 12:55 PM   #1
gulu-gulu
Guru
gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.
 
gulu-gulu's Avatar
 
Posts: 625
Karma: 95690
Join Date: Dec 2009
Location: Irgendwo im Nirgendwo hinter Nürnberg
Device: Kindle
300 DPI E-Book-Reader vorgestellt

gerade drüber gestolpert:
http://www.golem.de/1105/83555.html
und hier nochmal:
http://de.engadget.com/2011/05/17/e-...ppi-electroni/
gulu-gulu is offline   Reply With Quote
Old 05-17-2011, 03:25 PM   #2
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Klingt klasse, mehr Pixel=mehr gut.
Jetzt muss es nur noch einer einbauen.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 05-17-2011, 03:45 PM   #3
troll05
Harmless idiot
troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
troll05's Avatar
 
Posts: 3,411
Karma: 2154829
Join Date: Nov 2010
Location: Zuhause
Device: PB622, Nexus7, Sony PRS 350, Tolino und nur noch wenig toter Baum:(
... und jemand anderes bezahlen
troll05 is offline   Reply With Quote
Old 05-18-2011, 05:08 PM   #4
StarBug
Enthusiast
StarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of light
 
StarBug's Avatar
 
Posts: 26
Karma: 12298
Join Date: Feb 2011
Device: iPad - iPad-Mini
hmmm...
Die Bemühungen gehen meiner Meinung nach in die falsche Richtung,
ich finde die Auflösung der aktuellen ePaper-Displays völlig ausreichend.
Ich hätte immer noch gerne mehr Kontrast.
Soll heisen, echtes Schwarz auf echtem Weiss wäre mir lieber als höhere Auflösung.
StarBug is offline   Reply With Quote
Old 05-19-2011, 02:46 AM   #5
gulu-gulu
Guru
gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.gulu-gulu knows how to set a laser printer to stun.
 
gulu-gulu's Avatar
 
Posts: 625
Karma: 95690
Join Date: Dec 2009
Location: Irgendwo im Nirgendwo hinter Nürnberg
Device: Kindle
Ich glaube das ist geschmackssache.. ich persönlich finde es zum Beispiel ganz angenehm, wenn man keinen 100%-weiß-auf-100%-schwarz-Kontrast hat. Mir tut das beim Lesen dann nämlich nach einer Weile an den Augen weh.. Ich lese lieber Schwarz auf hellgrau
gulu-gulu is offline   Reply With Quote
Old 05-19-2011, 04:25 AM   #6
Verres
Zealot
Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!Verres , Klaatu Barada Niktu!
 
Verres's Avatar
 
Posts: 137
Karma: 5496
Join Date: Jul 2010
Location: Trier
Device: none
Heise hat heute dazu auch noch eine Meldung mit ein paar Bildern gebracht:

http://www.heise.de/newsticker/meldu...r-1245621.html

Ich denke mal das die höhere Auflösung des Basis E-Ink am Ende auch bei der Weiterentwicklung hin zu mehr Kontrast/ farbigen E-Ink zu besseren Ergebnisse beitragen wird.

Last edited by Verres; 05-19-2011 at 11:36 AM.
Verres is offline   Reply With Quote
Old 05-19-2011, 06:41 AM   #7
StarBug
Enthusiast
StarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of lightStarBug is a glorious beacon of light
 
StarBug's Avatar
 
Posts: 26
Karma: 12298
Join Date: Feb 2011
Device: iPad - iPad-Mini
Quote:
Originally Posted by gulu-gulu View Post
Ich glaube das ist geschmackssache.. ich persönlich finde es zum Beispiel ganz angenehm, wenn man keinen 100%-weiß-auf-100%-schwarz-Kontrast hat. Mir tut das beim Lesen dann nämlich nach einer Weile an den Augen weh.. Ich lese lieber Schwarz auf hellgrau
Geschmacksache nur zum Teil, ist eher altersbedingt.
Mit zunehmendem Alter wird das Auge immer unempfindlicher, dazu kommt eine gewisse altersbedingte Eintrübung der Hornhaut. Das ist ein degenerativer Effekt der irgendwann jeden trifft.
Der schlechte Kontrast ist für mich der bisher gravierendste Nachteil bei eInk, auch bei den neuen Pearl-Displays muss man abends bei indirekter Beleuchtung immer mit ner Zusatzfunzel rumhantieren.
Das nervt gewaltig.
Abends und nachts lese ich lieber auf dem iPad als auf dem Kindle, das könnte sich bei mehr Kontrast ändern.
StarBug is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sony PRS 300 E-Book Reader bei O2 Marc_liest Sony Reader 1 06-17-2010 10:54 AM
What's the dpi in Kindle images? reamo Amazon Kindle 3 05-28-2010 12:12 PM
chip.de: Praxis-Test-E-Book-Reader-Sony-PRS-300-im-Test_41801553.html EbookHype Sony Reader 1 03-09-2010 02:03 PM
Changing DPI in a PDF ardeegee PDF 3 02-18-2010 01:39 PM
txtr reader vorgestellt in Technology Review 03/09 Alexander Turcic Andere Lesegeräte 9 03-19-2009 10:16 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:18 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.