Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Sony Reader

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-27-2009, 05:51 AM   #16
Eagleeye
Fanatic
Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!
 
Eagleeye's Avatar
 
Posts: 591
Karma: 100000
Join Date: Sep 2008
Location: Halle/S.
Device: BeBook, Pocketbook 360°; Kindle 3G
Quote:
Originally Posted by -Thomas- View Post
Was meint ihr, warum ist es eigentlich genau der 11. März? Anfang/Mitte des Monats, wo das "verfügbare" Geld der Kunden evtl. am größten ist? Und dass es ein Mittwoch ist, ist auch eher ungewöhnlich, oder? Hätte sich der 21. März nicht besser geeignet (Frühlingsanfang, Samstag)?
Das hängt mit der Leipziger Buchmesse zusammen, die am Abend des 11.03. eröffnet wird. Und da Thalia und - vor allem - Libri große Aussteller auf der Messe sind, wären sie mit dem sprichwörtlichen Klammerbeutel gepudert, würden sie sich diese Gelegenheit entgehen lassen ...
Eagleeye is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2009, 07:23 AM   #17
-Thomas-
Addict
-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.-Thomas- once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
-Thomas-'s Avatar
 
Posts: 325
Karma: 1725
Join Date: Dec 2007
Location: Münster, Germany
Device: iRex iLiad v2
*groschen-falling* Danke für die Info. Na klar, die Assoziation hab ich nicht hergestellt... ich ziehe meine Frage hiermit offiziell zurück
-Thomas- is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2009, 11:06 AM   #18
Eagleeye
Fanatic
Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!
 
Eagleeye's Avatar
 
Posts: 591
Karma: 100000
Join Date: Sep 2008
Location: Halle/S.
Device: BeBook, Pocketbook 360°; Kindle 3G
Die Vorbestellungen für den Reader, die bei Libri auflaufen, scheinen diese leicht zu überraschen - jedenfalls steht bei der Buchhändlersoftware, über die die Buchhändler bei Libri bestellen können, beim Sony-Reader der Vermerk "fehlt kurzfristig am Lager ..." (Ich gehe zu Libris Gunsten einfach mal davon aus, daß sie bereits Geräte am Lager hatten, und die inzwischen alle von den Vorbestellern reserviert worden sind ...)
Eagleeye is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2009, 05:56 PM   #19
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Ach ja, Garantie, Gewährleistung, ähem, bei mir ist das alles ein Topf
...
Das kann ich gut nachvollziehen. Ich konnte auch nicht so lange warten, dabei sagt man Bücherwürmern doch immer Gelassenheit und Geduld nach. Versteh ich gar nicht
Hm, ich konnte auch nicht warten. Nur war ich so schnell, dass es den 505er noch gar nicht gab. Und calibre hieß noch libprs500.

Für das PRS-500 waren es dann 280 Dollar zuzüglich Versand zuzüglich Zoll.
Also beschwert euch nicht über 299 Euro.
StDo is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2009, 06:00 PM   #20
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Hm, ich konnte auch nicht warten. Nur war ich so schnell, dass es den 505er noch gar nicht gab. Und calibre hieß noch libprs500.

Für das PRS-500 waren es dann 280 Dollar zuzüglich Versand zuzüglich Zoll.
Also beschwert euch nicht über 299 Euro.
Na da warst Du aber besonders früh bzw. ungeduldig Wann haste den 500 denn gekauft?
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 04:43 AM   #21
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Na da warst Du aber besonders früh bzw. ungeduldig Wann haste den 500 denn gekauft?
Gefühlt vor Jahrzehnten.
Irgendwann im Sommer 2007. August dürfte es gewesen sein. Im Oktober danach gab es dann das PRS-505.
Ich bereue trotzdem nichts.
StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 06:31 AM   #22
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Gefühlt vor Jahrzehnten.
Irgendwann im Sommer 2007. August dürfte es gewesen sein. Im Oktober danach gab es dann das PRS-505.
Ich glaub, im Sommer 2007 wusste ich noch nicht mal, dass es so was wie ein ebook Lesegerät überhaupt gibt

Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Ich bereue trotzdem nichts.
Nö, wieso auch; wenn Du im Gadgetbereich immer auf das noch Neuere wartest, kaufst Du ja nie
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 10:46 AM   #23
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
...
Nö, wieso auch; wenn Du im Gadgetbereich immer auf das noch Neuere wartest, kaufst Du ja nie
Stimmt.

Apropos: Für 180 Euros würde ich mein PRS-500 glatt verkaufen. Gibt es Interessenten?
StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 02:16 PM   #24
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
Stimmt.

Apropos: Für 180 Euros würde ich mein PRS-500 glatt verkaufen. Gibt es Interessenten?
Komm gib´s zu, Du willst doch nur in einen 505er re-investieren. Oder womöglich in ein Cybook!
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 02:47 PM   #25
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Komm gib´s zu, Du willst doch nur in einen 505er re-investieren. Oder womöglich in ein Cybook!
Ja, würde ich.

Cybook? Wasn das?

StDo is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 12:02 PM   #26
De_Lex
Junior Member
De_Lex began at the beginning.
 
Posts: 7
Karma: 10
Join Date: Feb 2009
Device: PSR-505
Hallo,

Also mein E-Reader ist vorbestellt bei Thalia in Trier. Nach Aussage der Buchhandlung bin ich der erste überhaupt der eins vorbestellt hat. Das Interesse scheint ja relativ gering zu sein in dieser Gegend.

Stört mich aber überhaupt nicht, so bin ich sicher, dass ich eins kriege. :-)

Gruss an alle.
De_Lex is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 03:08 PM   #27
Calibrero
Connoisseur
Calibrero doesn't litterCalibrero doesn't litter
 
Calibrero's Avatar
 
Posts: 76
Karma: 104
Join Date: Feb 2009
Location: Germany
Device: Pocketbook 302
Quote:
Originally Posted by De_Lex View Post
Nach Aussage der Buchhandlung bin ich der erste überhaupt der eins vorbestellt hat. Das Interesse scheint ja relativ gering zu sein in dieser Gegend.
Da stellt sich die Frage, ob das wirklich Aussagekraft besitzt. Vielleicht waren die anderen Interessenten (Käufer) in Trier nur zu faul, in den Laden zu gehen und haben den Reader online bestellt
Calibrero is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 03:18 PM   #28
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by De_Lex View Post
Hallo,

Also mein E-Reader ist vorbestellt bei Thalia in Trier. Nach Aussage der Buchhandlung bin ich der erste überhaupt der eins vorbestellt hat. Das Interesse scheint ja relativ gering zu sein in dieser Gegend.

Stört mich aber überhaupt nicht, so bin ich sicher, dass ich eins kriege. :-)

Gruss an alle.
Oh, noch ein neues Gesicht hier. Hi De-Lex und herzlich willkommen. Ich würde mir da auch nichts denken, der erste Besteller zu sein. Hast Du schon mal hier ein bisschen rumgeschaut? Im Uploadbereich gibt´s eine ganze Reihe deutschsprachiger Bücher. Und Infos über den Sony findet man auch jede Menge. Nur falls Du Dir die Zeit bis zum Liefertermin etwas verkürzen willst. Gruß nach Trier
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 06:50 PM   #29
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by De_Lex View Post
Also mein E-Reader ist vorbestellt bei Thalia in Trier. Nach Aussage der Buchhandlung bin ich der erste überhaupt der eins vorbestellt hat. Das Interesse scheint ja relativ gering zu sein in dieser Gegend.

Stört mich aber überhaupt nicht, so bin ich sicher, dass ich eins kriege. :-)
Willkommen De_Lex und vorab schon mal Glückwünsche zu Deinem neuen Sony. Du scheinst halt ein "early adopter" in Trier zu sein. Ich glaube, Du wirst dein Sony aber trotzdem genauso lieben wie wir unsere eReader. Ich liebe und nutze das Teil echt mehr wie jedes andere Gadget. Eigentlich ist es gar kein Gadget mehr, sondern (fast) lebensnotwendig.
Wirf auf alle Fälle mal einen Blick in die eBook-Sektion hier im Forum, da gibt es jede Menge kostenlose Titel (auch deutsch) für den Sony wahlweise als ePub oder LRF.
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 04:15 AM   #30
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Nur noch 8 Tage...
ravenne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weltbild: Wir sind der größte Verkäufer von E-Readern in Deutschland K-Thom Deutsches Forum 1 09-30-2010 03:23 AM
Sony PRS-600 ab heute in Deutschland erhältlich? hdeters Sony Reader 3 10-03-2009 03:34 PM
Sony PRS-700 Probleme in Deutschland ZakOyten Sony Reader 2 03-18-2009 04:58 PM
SONY PRS-505 in Deutschland Trelane Sony Reader 4 03-17-2009 03:50 PM
Sony Reader ab 2009 in Deutschland naht Sony Reader 5 09-14-2008 03:14 AM


All times are GMT -4. The time now is 11:10 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.