Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-03-2010, 12:35 PM   #1
bxx
Enthusiast
bxx began at the beginning.
 
Posts: 41
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: not yet
Unhappy Startlogo besch...eiden

Hallo,
habe versucht, ein anderes Startlogo erscheinen zu lassen, soweit so gut. Ich hab ein jpg in ein 8 bit BMP umgewandelt, aber es werden nur 4 Graustufen angezeigt, egal, ob das ein Farb- oder S/W-Bild ist!
Was mache ich falsch?
Oder kann MM nur 4 Graustufen im Startbildschirm darstellen??

bxx
bxx is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 12:45 PM   #2
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
17. Wie lässt sich das Hintergrundbild ändern, welches beim Einschalten des Geräts erscheint?

Suchen Sie sich ein Hintergrundbild im BMP-Format aus (mit 16 bzw. 256 Farben und einem maximalen Format von 600x800 Pixeln), kopieren Sie dieses in den Gerätespeicher unter dem Pfad "\system\logo" und wählen Sie dann unter „Einstellungen“ den Menüpunkt „Begrüßungsbildschirm“
Eine große Auswahl an Hintergrundbildern finden Sie unter der Adresse : http://www.radikal.ru/USERS/yezhik/pocket-logo?pg=118.
also nicht 8 bit, sondern 16 bzw. 256 Farben wählen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 01:10 PM   #3
bxx
Enthusiast
bxx began at the beginning.
 
Posts: 41
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: not yet
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
also nicht 8 bit, sondern 16 bzw. 256 Farben wählen.
Aber sind 8 Bit nicht 256 Farben?
bxx
bxx is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 01:55 PM   #4
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Ja 8bit entspricht 256 Farben.

Ich habe bei mir dasselbe Problem auch wenn ich ein 4bit (16Farben) bmp erzeuge zeigt er bei mir nur 4 Graustufen (2bit) an.

Wenn ich eine höhere bitzahl als 4 oder 8 wähle erscheint beim auswählen der Fehler "Format des Logos wird nicht unterstützt"

Ulli
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 01:58 PM   #5
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Ulli View Post
Ja 8bit entspricht 256 Farben.

Ich habe bei mir dasselbe Problem auch wenn ich ein 4bit (16Farben) bmp erzeuge zeigt er bei mir nur 4 Graustufen (2bit) an.

Wenn ich eine höhere bitzahl als 4 oder 8 wähle erscheint beim auswählen der Fehler "Format des Logos wird nicht unterstützt"

Ulli
Bin mir nicht 100% sicher, aber vermute, das bei PB360 doch nur 4 Graustufen für Logo gehen, bei 301+ 8 Graustufen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 02:07 PM   #6
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Das PB360 kann mehr als 4 Graustufen, habe es gerade mit bmp aus einem anderen Forum getestet, diese zeigt er wunderschön als 16 Graustufen bild....
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 02:09 PM   #7
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Ulli View Post
Das PB360 kann mehr als 4 Graustufen, habe es gerade mit bmp aus einem anderen Forum getestet, diese zeigt er wunderschön als 16 Graustufen bild....
Schön zu hören, also liegt an der Konverterprogramm.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 02:11 PM   #8
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Ja, MM kann nur 4 Bit, also 16 Graustufen!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 02:12 PM   #9
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Ich habe herausgefunden woran das liegt und zwar geht es um die dpi Zahl des Fotos!

Anscheinend muss das Bild in dpi 96x96 vorliegen, ganz einfach mit IrfanView mit der Taste "I" einzusehen und zu ändern

Ulli
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 02:15 PM   #10
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Ulli View Post
Ich habe herausgefunden woran das liegt und zwar geht es um die dpi Zahl des Fotos!

Anscheinend muss das Bild in dpi 96x96 vorliegen, ganz einfach mit IrfanView mit der Taste "I" einzusehen und zu ändern

Ulli
Danke!
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 05:06 PM   #11
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
Als Dateigröße muss wohl 240.118 bytes rauskommen. So ist es auch bei den Logos von dort.
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 07:16 PM   #12
Ulli
(-:
Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.Ulli is no ebook tyro.
 
Ulli's Avatar
 
Posts: 667
Karma: 1310
Join Date: Nov 2009
Location: Frankonia
Device: PocketBook 360°,302
Nach meinen Versuchen liegt es an der dpi-Zahl die maximal 100x100 betragen darf.

Wird wohl auch die Dateigröße eine Rolle spielen weil ein 8bit bmp mit selber Auflösung ergibt wohl immer dieselbe Dateigröße Nur ist diese nach meinen Versuchen als Maximum einzustufen und nicht als Notwendigkeit

Ulli
Ulli is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2010, 03:56 AM   #13
bxx
Enthusiast
bxx began at the beginning.
 
Posts: 41
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: not yet
Ich kriegs nicht hin!
Mein Bild: bmp, 600*800 pixel, 16 Farben (4 Bit), 96*96 dpi, Größe 240.104 Byte. Im Ordner Fotos angezeigt ist alles gut. Im Ordner Logo als Startlogo nur 4 Graustufen!

bxx
bxx is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2010, 04:04 AM   #14
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by bxx View Post
Ich kriegs nicht hin!
Mein Bild: bmp, 600*800 pixel, 16 Farben (4 Bit), 96*96 dpi, Größe 240.104 Byte. Im Ordner Fotos angezeigt ist alles gut. Im Ordner Logo als Startlogo nur 4 Graustufen!

bxx
Wie stellst Du das denn fest?
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2010, 04:40 AM   #15
bxx
Enthusiast
bxx began at the beginning.
 
Posts: 41
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: not yet
Na, ich seh's doch. Es sieht einfach schlechter aus! Ich sehe weiß, hellgrau, dunkleres grau und schwarz. Wenn ich das Bild im Ordner Fotos ansehe sieht's gut aus.
Ich werd das nachher nochmal mit einem ganz schlichten Grauverlauf testen.

Gruß bxx
bxx is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 12:06 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.