Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-04-2009, 03:19 PM   #31
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by sammy View Post
aha
bin schon sehr gespannt vor allem ob das wörterbuch funktoniert
Er hat früher funktioniert, und funktioniert immer noch, sogar im PDF Dateien.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2009, 03:21 PM   #32
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by sammy View Post
hast du schon ein MM?
Oeh, ja! Wie anders hätte ich sie denn testen können?

Wörterbücher übrigens, nicht Wörterbuch. Und die funkionieren gut und schnell!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-04-2009, 03:26 PM   #33
sammy
Connoisseur
sammy began at the beginning.
 
Posts: 61
Karma: 10
Join Date: Dec 2008
Device: sony PRS 700 entourage edge PB 360 PB603 Kindle DXG Onyx Boox M92
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Oeh, ja! Wie anders hätte ich sie denn testen können?

Wörterbücher übrigens, nicht Wörterbuch. Und die funkionieren gut und schnell!
stimmt
sammy is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2009, 03:44 PM   #34
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Wow, ich bin wirklich beeindruckt, wie schnell hier Verbesserungen in Firmware-Updates eingebaut werden! Bisher habe ich den Kauf keine Sekunde bereuen müssen.

Ich kann bestätigen, dass Menü und Bilder in EPUBs im fbreader nun einwandfrei funktionieren - danke! Auch die Schrift fester Grösse (bei Dokumenten, wo sie fest vorgeschrieben ist) im Adobe Reader ist nun einwandfrei lesbar. Dafür sind Bilder nun zum Teil grösser als der Bildschirm (nur im Adobe), z.B. beim Test-Buch, das ich Forkosigan geschickt habe:
http://pbook.s3.amazonaws.com/test.zip
(War ein Kaufbuch, bei dem ich allen Text durch bla bla bla etc ersetzt habe, und auch das Titelbild ist neu). Aber lieber so als mit der Microschrift von vorher.

@mtravellerh
Hast du immer noch das Problem mit der Silbentrennung bei html-Dateien? Ich habe ein paar deutsche HTML-Seiten ausprobiert, sowohl mit dem von mir modifizierten Fbreader, als auch mit dem der neuen Firmware, und bei allen hat die Silbentrennung richtig funktioniert...
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2009, 03:47 PM   #35
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
SciFiFan, vielen Dank! Nur mit deiner Hilfe war es möglich, so schnell diese Verbesserungen zu machen!
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Advert
Old 12-04-2009, 03:56 PM   #36
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Wow, ich bin wirklich beeindruckt, wie schnell hier Verbesserungen in Firmware-Updates eingebaut werden! Bisher habe ich den Kauf keine Sekunde bereuen müssen.

Ich kann bestätigen, dass Menü und Bilder in EPUBs im fbreader nun einwandfrei funktionieren - danke! Auch die Schrift fester Grösse (bei Dokumenten, wo sie fest vorgeschrieben ist) im Adobe Reader ist nun einwandfrei lesbar. Dafür sind Bilder nun zum Teil grösser als der Bildschirm (nur im Adobe), z.B. beim Test-Buch, das ich Forkosigan geschickt habe:
http://pbook.s3.amazonaws.com/test.zip
(War ein Kaufbuch, bei dem ich allen Text durch bla bla bla etc ersetzt habe, und auch das Titelbild ist neu). Aber lieber so als mit der Microschrift von vorher.

@mtravellerh
Hast du immer noch das Problem mit der Silbentrennung bei html-Dateien? Ich habe ein paar deutsche HTML-Seiten ausprobiert, sowohl mit dem von mir modifizierten Fbreader, als auch mit dem der neuen Firmware, und bei allen hat die Silbentrennung richtig funktioniert...
Funktioniert jetzt! Hat Deine App vielleicht eine Subroutine nicht gefunden oder so? Ist jetzt okay!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2009, 04:20 PM   #37
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Ah, das ist erfreulich! Wahrscheinlich liegt es daran, dass PocketBook leicht veraltete Quellen auf SourceForge anbietet - meine Änderungen sind da jedenfalls noch nicht drin. Warscheinlich haben sie den Bug mit den html-Umbrüchen in der Zwischenzeit auch gefixt, aber die Quellen noch nicht veröffentlicht. Es wäre nett, bei Gelegenheit auf die aktuellen Quellen Zugriff zu bekommen...
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Für historisch Interessierte: Mobipocket auf PalmOS 5 Geräten - Fotos beachwanderer Andere Lesegeräte 9 08-18-2010 07:40 AM
Pocketbook Firmware auf anderen Geräten ter PocketBook 7 04-07-2010 01:13 PM
Pocketbook 301 und Pocketbook 360° im Test, Teil 1 Forkosigan PocketBook 11 02-11-2010 03:54 AM
Programme und Spiele für Pocketbook Slonik PocketBook 3 01-22-2010 01:10 PM
Beta Firmware for Pocketbook 360° und 301+ Forkosigan PocketBook 39 12-13-2009 01:18 AM


All times are GMT -4. The time now is 07:35 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.