Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Erste Hilfe

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 05-17-2009, 06:09 AM   #1
sirlovealot
Junior Member
sirlovealot began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 10
Join Date: May 2009
Device: Sony PRS
Pixelfehler auf Sony PRS-505 Display?

Hallo liebe eBook-Freunde,

gestern habe ich meinen ersten Reader bekommen: Einen Sony PRS-505

Die ersten paar Seiten habe ich schon damit gelesen und bin eigentlich total begeistert. Eine Sache ist mir allerdings aufgefallen und ich würde mich freuen, wenn ihr mir eure Erfahrungen dazu sagen könntet:

Sollte der Bildschirm makellos weiss (bzw. grau) sein, oder ist es normal, dass bei genauem Hinschauen einige "Pixel" schwarz sind und auch beim Seitenwechsel bleiben? Sieht aus, als hätte jemand eine Prise ganz feinen Tonerstaubs auf einer weissen Fläche verteilt.

Da ich vorher noch nie ein eInk-Display gesehen habe, kann ich nur schwer einschätzen, ob das normal ist.

Es wäre schön, eure Meinung dazu zu hören. Im Zweifelsfall geht das Gerät zurück.
sirlovealot is offline   Reply With Quote
Old 05-17-2009, 06:33 AM   #2
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Also damals..
als ich noch einen Prs-505 hatte, war die gesamte Fläche gleichmäßig grau.
Ich könnte keine Pixelfehler (gibt es da eigentlich Pixel) feststellen.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Advert
Old 05-17-2009, 06:39 AM   #3
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
sirlovealot, herzlich willkommen bei MobileRead.

Eine ganz, ganz feine Maserung ist völlig normal. Kannst Du ein Foto machen und hochladen? Dann könnten wir dir genauer sagen, ob es Displayfehler sind oder nicht.
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 05-18-2009, 02:55 PM   #4
sirlovealot
Junior Member
sirlovealot began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 10
Join Date: May 2009
Device: Sony PRS
Quote:
Originally Posted by netseeker View Post
Kannst Du ein Foto machen und hochladen? Dann könnten wir dir genauer sagen, ob es Displayfehler sind oder nicht.
Vielen Dank für das Angebot.

Nachdem ich im US-Teil des Forums einige ähnliche Beiträge gelesen habe, gehe ich davon aus, dass dieses Phänomen normal ist. Man muss auch wirklich danach suchen. Auf einem Foto kann man es nicht einmal sehen.

sirlovealot is offline   Reply With Quote
Old 05-18-2009, 03:02 PM   #5
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Ist natürlich schwierig mit dem Bild. Aber die Maserung scheint völlig normal zu sein, wenn man sie da nicht mal erkennen kann. Ich nehme die bei meinem Sony gar nicht mehr wahr, obwohl sie definitiv vorhanden ist...
netseeker is offline   Reply With Quote
Advert
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PRS-505 display quality deteriorates in sun moonlit Sony Reader 2 06-29-2009 11:20 AM
PRS-505 Display Dead? irulan Sony Reader 18 05-15-2009 03:34 AM
display of tables? / datasheets on the prs-505? Sirion Sony Reader 1 04-09-2009 06:33 PM
Beste art Audio MP3 auf den PRS-505 aufzuspielen ? smurphy Sony Reader 5 03-02-2009 03:31 PM
working display model prs-505... need help! dnullify Sony Reader 7 02-16-2009 04:17 PM


All times are GMT -4. The time now is 07:20 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.