Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-29-2009, 11:13 AM   #106
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Verstehe - ich sehe im Moment einfach keine Möglichkeit, das Problem ohne Beispieldokument zu reproduzieren. Was meint denn epubcheck dazu, gibt es Fehlermeldungen?
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 07:10 AM   #107
KimJ
Member
KimJ began at the beginning.
 
Posts: 12
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: Pocketbook 360
Hallo,

besteht eigentlich die Möglichkeit die Richtung des Blätterns zu ändern ?
Ich würde gern nach links kippen um vorwärts blättern zu können - ist für
mich dann eher wie in einem richtigen Buch...

Danke !!
KimJ is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-01-2010, 10:11 AM   #108
SciFiFan
Connoisseur
SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.SciFiFan once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
SciFiFan's Avatar
 
Posts: 72
Karma: 1785
Join Date: Oct 2009
Location: Switzerland
Device: PocketBook 360° (silbrig-weiss)
Kein Problem, dazu ist nur eine kleine Aenderung nötig. Es gibt nun 2 Einstellungen: FAST next/prev page, und FAST prev/next page.

Hier der neue fbreader:
http://pbook.s3.amazonaws.com/fbreader_180d.zip

Bitte ins Verzeichnis /system/bin auf das PocketBook kopieren. Bei Nichtgefallen einfach wieder löschen, und der interne Reader wird benutzt.

Hier noch die geänderten Quelltexte:
http://pbook.s3.amazonaws.com/fbreader_180d_src.zip
SciFiFan is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 10:22 AM   #109
KimJ
Member
KimJ began at the beginning.
 
Posts: 12
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: Pocketbook 360
Wow !!

Danke für die super schnelle Umsetzung !!
KimJ is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 10:47 AM   #110
Svenni
Addict
Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.Svenni ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 319
Karma: 200808
Join Date: Oct 2009
Location: hoch im Norden
Device: einige
Quote:
Originally Posted by KimJ View Post
Danke für die super schnelle Umsetzung !!
Ich bedanke mich auch. Habe es gerade mal ausprobiert - und festgestellt, dass es in die Richtung 1. handgelenkfreundlicher ist und 2. einer deutlich kleineren Bewegung bedarf, um zu blättern.

Punkt 2 wird aber wohl von der Lesehaltung der MM abhängig sein
Svenni is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-01-2010, 11:13 AM   #111
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Mit gefällt die neue Richtung auch noch besser als die ältere / nach rechts kippen.
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 11:56 AM   #112
Dachs
Junior Member
Dachs began at the beginning.
 
Posts: 3
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: PocketBook 360
Hallo,
habe mein Pocketbook360 seit 2 Tagen, bin also Neuling!
Habe die Datei "fbreader.app" ins Verzeichnis /system/bin auf das PocketBook kopiert, leider funktioniert es jedoch nicht.!
Software des Gerätes ist: D101.14.2´
Wie kann man den 180°-Modus mit und ohne Blätternin der Konfiguration des Fbreaders einstellen?
Danke für Eure Hilfe!
Gruß
Dachs is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 12:00 PM   #113
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Dachs View Post
Hallo,
habe mein Pocketbook360 seit 2 Tagen, bin also Neuling!
Habe die Datei "fbreader.app" ins Verzeichnis /system/bin auf das PocketBook kopiert, leider funktioniert es jedoch nicht.!
Software des Gerätes ist: D101.14.2´
Wie kann man den 180°-Modus mit und ohne Blätternin der Konfiguration des Fbreaders einstellen?
Danke für Eure Hilfe!
Gruß
1. Ein Buch mit FBreader aufmachen (bei EPUB die Taste OK lange gedruckt halten, dann "öffnen mit..." wählen)
2. Im Buch "OK" drucken, und bei der Einstellungen bei "Drehen" einer von 180°-Modus wählen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 12:15 PM   #114
Dachs
Junior Member
Dachs began at the beginning.
 
Posts: 3
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
1. Ein Buch mit FBreader aufmachen (bei EPUB die Taste OK lange gedruckt halten, dann "öffnen mit..." wählen)
2. Im Buch "OK" drucken, und bei der Einstellungen bei "Drehen" einer von 180°-Modus wählen.
Danke für die schnelle Antwort, funktioniert so leider immer noch nicht, habe ich was vergessen?
Dachs is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 12:22 PM   #115
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Dachs View Post
Danke für die schnelle Antwort, funktioniert so leider immer noch nicht, habe ich was vergessen?
1.Im Hauptmenü unter Einstellungen/Warten 3D-Acelometr kalibrieren.
2. im Buch im Schnellmenü "Drehen" in der Mitte drücken.
3. im Buch im Schnellmenü bei Einstellungen/Drehen" "fast/next page" wählen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 12:55 PM   #116
Dachs
Junior Member
Dachs began at the beginning.
 
Posts: 3
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
1.Im Hauptmenü unter Einstellungen/Warten 3D-Acelometr kalibrieren.
2. im Buch im Schnellmenü "Drehen" in der Mitte drücken.
3. im Buch im Schnellmenü bei Einstellungen/Drehen" "fast/next page" wählen.
Hallo Forkosigan,
besten Dank, jetzt funktioniert es, super!

Bei Büchern mit DRM scheint es aber nicht zu funktioniern, die lassen sich nicht mit dem fbreader öffnen, oder gibt es auch hier einen Trick?
Dachs is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 01:00 PM   #117
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Mit gefällt die neue Richtung auch noch besser als die ältere / nach rechts kippen.
Ich habe auch ganz viel "gekippt." (Nicht nur zu Silvester)
.. und doch wieder zurück zum Kindle ..
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 01:02 PM   #118
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by Dachs View Post
Bei Büchern mit DRM scheint es aber nicht zu funktioniern, die lassen sich nicht mit dem fbreader öffnen, oder gibt es auch hier einen Trick?
Zurzeit noch nicht, wird aber wahrscheinlich in den kommenden Firmware auch für Bücher mit DRM funktionieren.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 01:03 PM   #119
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Ich habe auch ganz viel "gekippt." (Nicht nur zu Silvester)
.. und doch wieder zurück zum Kindle ..
Huch, wieviel hast Du denn gekippt, dass es dazu kam?
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2010, 07:13 AM   #120
ganymede
Connoisseur
ganymede began at the beginning.
 
Posts: 57
Karma: 10
Join Date: Nov 2009
Device: Kindle 3
Quote:
Originally Posted by SciFiFan View Post
Verstehe - ich sehe im Moment einfach keine Möglichkeit, das Problem ohne Beispieldokument zu reproduzieren. Was meint denn epubcheck dazu, gibt es Fehlermeldungen?
Mit der neuen Version (d) kann ich mein Dokument nun öffnen, allerdings endet das Inhaltsverzeichnis nach dem 100. Eintrag. Desweiteren werden die internen Dokumenten-Links nicht ausgeführt. Mit dem Adobeviewer geht alles wie gehabt.

Das Umdrehen des Blätterns finde ich gelungen!
ganymede is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CVS $180 reader ppw News 1 08-20-2010 11:32 AM
Amazon Offering Kindle Replacements for $180? daffy4u Amazon Kindle 31 11-25-2009 07:06 AM
Graphite Jetbook $180 at Frys artifact Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 11 09-12-2009 01:33 PM
Ebooks 50% off of Textbook version, but expire in 180 days. primbs News 0 05-18-2009 12:02 AM


All times are GMT -4. The time now is 05:30 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.